Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Kondens från AC?
Är det normalt att det blir en jättepöl under bilen från ACn även när det är kallt ute? Mig veterligen har det aldrig blivit så på någon av mina andra bilar. Bilen ifråga är min Civic 1.8 -11.
Tog en bild för att visa ungefär vilka mängder jag prata om. Kan väl tilläggas att det var 5-10 grader när bilden togs.
Tog en bild för att visa ungefär vilka mängder jag prata om. Kan väl tilläggas att det var 5-10 grader när bilden togs.
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Så länge det inte är kylarvatten eller olja så är det nog inget du behöver oroa dig över. Och ACn fungerar bra?
Jag brukar inte reflektera över om det är nån pöl under min. Kondensvatten i olika mängd blir det oavsett väder.
Men det är fullt normalt att det rinner kondensvatten ner på marken under bilar med fungerade AC
Jag brukar inte reflektera över om det är nån pöl under min. Kondensvatten i olika mängd blir det oavsett väder.
Men det är fullt normalt att det rinner kondensvatten ner på marken under bilar med fungerade AC
- K.Larsson84
- Namn: Kristoffer Larsson
Mängden vatten som bildas beror nog inte mestadels på temperaturen utan vilken luftfuktighet det är då den fungerar litte som en av fuktare. Som sagt inget att vara orolig över, vet att det kan bli en del har varit så på dom flesta bilar jag haft iallafall
Blicken, pilen, filen...
Nuvarande Bilar:
Ingen
Tidigare bilar:
Accord Tourer Type-s
Honda Ep3 - 02
Honda S2000 -07
Nissan S13
audi TT 225hk -00
Volvo 850 GLT
Nuvarande Bilar:
Ingen
Tidigare bilar:
Accord Tourer Type-s
Honda Ep3 - 02
Honda S2000 -07
Nissan S13
audi TT 225hk -00
Volvo 850 GLT
Det var ju skönt att höra. Tack för era svar.
Jag vet att jag har hört att det bubblar och fräser från motorummet, speciellt när det är varmt ute. Jag antar att det är kondensvattet som rinner ner på något varmt?
Jag vet att jag har hört att det bubblar och fräser från motorummet, speciellt när det är varmt ute. Jag antar att det är kondensvattet som rinner ner på något varmt?
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
-
MathiasRieger
- Bil: Honda Civic type r 04
- Namn: Mathias Rieger
Samma sak händer för mig på ep3. Läste tidigare på forumet att man kan stänga av AC:n och köra fläkten på varmaste någon minut innan du stänger av bilen för att torka ut lite. På min var det bara vatten i alla fall. Don't worry!
Civic ep3 - it's fun***