CRX VTEC -91 hög bränsle förbrukning
-
Macbang
- Bil: CRX -91 VTEC
- Namn: Niklas Johansson
Har kört 20 mil ( tripmätaren igång ) sen full tank. och mätaren är precis över mitten. Och Ja jag har kört på vtec en del= från 30 sek till 1 min per resa ( omkörningar ).
Annars är det runt 80 - 90 km/h jag ligger runt större delen av resan med cirka 2500 rpm på 5:ans växel. Tycker att det känns som den dra alldeles för mycket. Smäller endel från avgasröret enligt mina vänner som jag träffa på när jag ska iväg på helgerna.
Få inga felkoder eller något. men läste runt på forumet att LAMBDASOND kan vara dålig, och behöva bytas ut.
Bilen har rullat 16.050 mil.
Har följande grejer monterade på bilen
Supersprint
GT300
lättatsvänghjul
CAI luftfilter
Tacksam för svar
Annars är det runt 80 - 90 km/h jag ligger runt större delen av resan med cirka 2500 rpm på 5:ans växel. Tycker att det känns som den dra alldeles för mycket. Smäller endel från avgasröret enligt mina vänner som jag träffa på när jag ska iväg på helgerna.
Få inga felkoder eller något. men läste runt på forumet att LAMBDASOND kan vara dålig, och behöva bytas ut.
Bilen har rullat 16.050 mil.
Har följande grejer monterade på bilen
Supersprint
GT300
lättatsvänghjul
CAI luftfilter
Tacksam för svar
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.
Testa först att fylla upp bensin till fullt igen och gör en uträkning. Enklaste sättet att testa så bränslemätaren stämmer.
Har du katalysator på bilen? Om inte så är det med största sannolikhet det som gör att det smäller ibland.
Min crx vt ligger på ca 0,8 blandad körning. Ca 0, 65 vid enbart landsväg i 80-90kmh. Ligger man o pressar bilen o rejsar så är det inga problem att hamna en god bit över litern.
Är någon av lambdorna paj så får du felkod 43eller44. Och motorlampan tänds.
Har du katalysator på bilen? Om inte så är det med största sannolikhet det som gör att det smäller ibland.
Min crx vt ligger på ca 0,8 blandad körning. Ca 0, 65 vid enbart landsväg i 80-90kmh. Ligger man o pressar bilen o rejsar så är det inga problem att hamna en god bit över litern.
Är någon av lambdorna paj så får du felkod 43eller44. Och motorlampan tänds.
A. Regestam
0703636373
0703636373
Det finns v-tec system som är gjorda för bra bränsle ekonomi med, ditt därimot är inte gjort för det, och som tidigare sagt tanka igen gör uträkning.
Din bil skall inte dra lite bränsle, ha det i åtanke.
Din bil skall inte dra lite bränsle, ha det i åtanke.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659