Montera Tegiwa Carbon Air Intake Induction Kit i en FN2 ?
-
GSXswe
- Bil: Ingen Honda kvar... :-/
- Namn: Janne Horn
Hej på er,
Är rätt ny på det här med Honda men har hjälpt till att mecka lite med andra bilar förr i tiden, så har inte tummen mitt i handen i alla fall.
Det är så här att jag har köpt ett kit från Tegiwa, närmare sagt detta: http://www.ebay.co.uk/itm/TEGIWA-CARBON ... OU:US:3160
Som jag har förståt det hela så måste jag montera ner hela front spoilern, ta ur batteriet samt skyddsplasten som sitter ovanför kylaren för att kunna komma åt hela original insug + snorkel, stämmer det?
Och ni som har installerat detta kit, har ni några tips att ge mig innan jag påbörjar detta som kan vara bra att veta? T.ex. speciella verktyg som är bra att ha, nått man måste tänka på och modifiera eller nått annat matnyttigt? All hjälp uppskattas.
Hur lång tid tror ni att det kommer ta att riva, montera in det nya och plocka ihop ungefär mellan tummen och pekfingret?
Tackar för alla svar på förhand.
Mvh, Janne.
Är rätt ny på det här med Honda men har hjälpt till att mecka lite med andra bilar förr i tiden, så har inte tummen mitt i handen i alla fall.
Det är så här att jag har köpt ett kit från Tegiwa, närmare sagt detta: http://www.ebay.co.uk/itm/TEGIWA-CARBON ... OU:US:3160
Som jag har förståt det hela så måste jag montera ner hela front spoilern, ta ur batteriet samt skyddsplasten som sitter ovanför kylaren för att kunna komma åt hela original insug + snorkel, stämmer det?
Och ni som har installerat detta kit, har ni några tips att ge mig innan jag påbörjar detta som kan vara bra att veta? T.ex. speciella verktyg som är bra att ha, nått man måste tänka på och modifiera eller nått annat matnyttigt? All hjälp uppskattas.
Hur lång tid tror ni att det kommer ta att riva, montera in det nya och plocka ihop ungefär mellan tummen och pekfingret?
Tackar för alla svar på förhand.
Mvh, Janne.
PM!
Johan Nihlås
073-0290708
johan.nihlas@hotmail.com
http://www.garaget.org/MrJoniaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Äger:
Honda CTR FK8
Bilar som jag har ägt:
Honda CTR EP3
Honda CTR FN2
Honda civic EG5
073-0290708
johan.nihlas@hotmail.com
http://www.garaget.org/MrJoniaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Äger:
Honda CTR FK8
Bilar som jag har ägt:
Honda CTR EP3
Honda CTR FN2
Honda civic EG5
-
GSXswe
Rekommenderar inte detta kit till en vänsterstyrd bil, var ett jäkla bök att få dit boxen och sen sitter lite mer på sniskan än original för att få plats.
Nå ja, man har lärt sig hur trångt det är under huven på dessa bilar i alla fall. 
-
hixen1987
- Bil: Civic Type-R -08
- Namn: Ronnie Bergqvist
Kan tillägga samma som ovan att boxen sitter lite snett, och man kan enbart fästa den med 1 bult ist för 3 st infästningar som finns. I övrigt ger den ett gott ljud ute, känns definitivt som att den drar lite hårdare 1500 Rpm innan standard v-tech .
Så på det hela för er som tvekar, köp. Dock lär det bli lite knepigare att få loss filtret
Ha det!
Så på det hela för er som tvekar, köp. Dock lär det bli lite knepigare att få loss filtret
Ha det!
-
GSXswe
Tog mig en hel dag att få dit boxen utan hjälp, var riktigt jobbigt och en hel del moddande av kanter på boxen måste man i stort sett göra om man inte lossar på andra saker.
Boxen är dessutom stängd med bultar och inte klipps vilket gör att det är ett stort jobb att bara rengöra filtret, så är man inte rädd för att lägga ner mycket tid så är det no problemo.
Annars skulle jag personligen leta efter en annan lösning. Jag har gått ifrån Tegiwa boxen och kör öppet filter numera, jäkla skönt bröl när man står på och tyst och behagligt vid vardags körning. 
Boxen är dessutom stängd med bultar och inte klipps vilket gör att det är ett stort jobb att bara rengöra filtret, så är man inte rädd för att lägga ner mycket tid så är det no problemo.