Ansluta fjärrdosa Type-R EP3 -01?
-
klasson845
- Bil: Civic Type-R -01
- Namn: Mattias Klasson
Hej alla glada!
Har precis köpt mig en underbarbil, som verkar bra skött. Hade tidigare en EG 1.5 som får se sig slagen även i komforten, det trodde jag inte att nyare bilar hade så sköna stolar och ingen bakvagn som slamrar och har sig
Nu till min fråga:
Jag har fått 2 st nycklar till bilen. Den verkar har larm då det blinkar när man låser/låser upp den. Den ska enligt Honda gå att ansluta en fjärrdosa som kostar ca 2100:- inkl arbete (anslutning). Undrar helt enkelt om det finns ett billigare alternativ?
Har precis köpt mig en underbarbil, som verkar bra skött. Hade tidigare en EG 1.5 som får se sig slagen även i komforten, det trodde jag inte att nyare bilar hade så sköna stolar och ingen bakvagn som slamrar och har sig
Nu till min fråga:
Jag har fått 2 st nycklar till bilen. Den verkar har larm då det blinkar när man låser/låser upp den. Den ska enligt Honda gå att ansluta en fjärrdosa som kostar ca 2100:- inkl arbete (anslutning). Undrar helt enkelt om det finns ett billigare alternativ?
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Fick du ingen fjärr med när du köpte den utan du måste låsa upp med nyckel?
Tror inte att det gick att köpa den utan fjärrdosa så i värsta fall köper du en ny sån bara och programmerar den själv, finns guider på nätet och här på forumet hur man gör.
Tror inte att det gick att köpa den utan fjärrdosa så i värsta fall köper du en ny sån bara och programmerar den själv, finns guider på nätet och här på forumet hur man gör.
Orginal från fabrik så får man två nycklar och två fjärr.
Fjärren ser ut så här ungefär:

Fick du inte med två sånna med bilen?
Det är inte larm orginal från frabrik utan det är startspärr.
Fjärren ser ut så här ungefär:

Fick du inte med två sånna med bilen?
Det är inte larm orginal från frabrik utan det är startspärr.
Carbon Bronze Pearl Accord Tourer 2.0 Sport -07
-
klasson845
- Bil: Civic Type-R -01
- Namn: Mattias Klasson
Nej, fick inte med en enda. Frågade bilhandlaren men han hade inte fått dem från den förra ägaren. Fick bara 2 nycklar och en liten, liten plåtbricka med en kod på.