Väghållning Crx vt

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
Haal
Bil: Honda crx vt
Namn: Marcus haal

Jag har en Crx Vt som jag är jätte nöjd med, dock tycker jag inte jag får fram den där riktigt goa väghållningen som jag förvänta mig. Hade en civic ed6 innan som va riktigt bra i väghållningen, satt BC-racing coilovers samt ett fjäderben stag fram övre o 15x6,5 fälgar med 165/45 däck (byggde stance av den)

Tanken med CRXen är att göra bana av den.
sitter nu KW coilovers på den
15x7 fälgar med 205/50 däck på.

de jag reagerar på är att den inte svarar så direkt jag vill o att den är lite "slapp" i bak. dock märkte jag när jag körde en uppsättning plåtfälgar i bak så va den mycket stabilare o rappare än innan, va kan detta bero på ? är coilsen för hårt ställda bak? är de pga däcken ?
Full bur är beställd, o camber stag skall inhandlas samt fjäderben stag övre o undre både fram o bak
tror ni de kommer hjälpa mig eller är de något jag missar ?
Mvh Marcus
liamo
Namn: A Regestam

Har du gjort 4-hjulsinställning? Skulle även ta o se över "trailing-arm" bussningarna. Mina såg ut som skrot...pinnen i dom var till o med en avrostad. Efter jag bytte till ES bussningar i hela chassiet, sänkte den o gjorde 4-hjulsinställning så var den en enorm skillnad.

Nu är bilen småsvajig i rumpan igen men har gjort lite ändringar utan o göra hjulinställning...så börja med det.
A. Regestam
0703636373
Användarvisningsbild
Haal

liamo skrev:Har du gjort 4-hjulsinställning? Skulle även ta o se över "trailing-arm" bussningarna. Mina såg ut som skrot...pinnen i dom var till o med en avrostad. Efter jag bytte till ES bussningar i hela chassiet, sänkte den o gjorde 4-hjulsinställning så var den en enorm skillnad.

Nu är bilen småsvajig i rumpan igen men har gjort lite ändringar utan o göra hjulinställning...så börja med det.
Okej tack för snabbt svar! får kolla bussningarna, antar nästan att dom inte är så fina ^^
Användarvisningsbild
tingelholm
Bil: crx vt 91
Namn: johan tingelholm
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Haal skrev:Jag har en Crx Vt som jag är jätte nöjd med, dock tycker jag inte jag får fram den där riktigt goa väghållningen som jag förvänta mig. Hade en civic ed6 innan som va riktigt bra i väghållningen, satt BC-racing coilovers samt ett fjäderben stag fram övre o 15x6,5 fälgar med 165/45 däck (byggde stance av den)

de jag reagerar på är att den inte svarar så direkt jag vill o att den är lite "slapp" i bak. dock märkte jag när jag körde en uppsättning plåtfälgar i bak så va den mycket stabilare o rappare än innan, va kan detta bero på ? är coilsen för hårt ställda bak? är de pga däcken ?
Full bur är beställd, o camber stag skall inhandlas samt fjäderben stag övre o undre både fram o bak
Mvh Marcus

Den civicen äger jag idag och all väghållning har fått gå till min crx :D
Jag har bc coils och es bussningar och det är en stor skillnad
0733-611105
Karlskrona

crx EE8 K20
Jazz - 2006
Användarvisningsbild
Haal

tingelholm skrev:
Haal skrev:Jag har en Crx Vt som jag är jätte nöjd med, dock tycker jag inte jag får fram den där riktigt goa väghållningen som jag förvänta mig. Hade en civic ed6 innan som va riktigt bra i väghållningen, satt BC-racing coilovers samt ett fjäderben stag fram övre o 15x6,5 fälgar med 165/45 däck (byggde stance av den)

Mvh Marcus

Den civicen äger jag idag och all väghållning har fått gå till min crx :D
Jag har bc coils och es bussningar och det är en stor skillnad
Haha va trevligt att en honda älskare har den igen:) sitter recaro stolarna i fortfarande?
Användarvisningsbild
tingelholm
Bil: crx vt 91
Namn: johan tingelholm
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Klart dom gör :)
0733-611105
Karlskrona

crx EE8 K20
Jazz - 2006
Användarvisningsbild
Haal

Härligt :) tjejen hatar mig fortfarande för att jag sålde den ;)
Skriv svar