Dåligt ljus crx! Hjälp
- Haal
- Bil: Honda crx vt
- Namn: Marcus haal
De är så att jag har en crx 91a
Tyckt de varit dåligt halvljus på den så testade xenon konvertering(gjort på alla bilar jag äger typ) dock tyckte jag de inte hjälpte något, nästan sämre. Så köpte led konvertering kit, ska vara starkare än xenon. De jag köpte skulle utge 2800 lumin.
Dock fortfarande inte ett dugg bättre.
Har lyst in i lampan för kolla skicket på reflektorn, tycker de ser hyfsad ut men kanske de som gör de? När jag besiktigade hade jag perfekt inställda lampor (enligt dom)
Någon som har någon ide eller vart hur man fixar i ordning reflekorn? (Såg någon diy från England eller USA där dom tejpade dit Ali tejp, men många som gjort de har fått nerslag på defus ljusbild)
All hjälp välkomnas! Obehagligt o köra på kvällen när man inte ser något
Tyckt de varit dåligt halvljus på den så testade xenon konvertering(gjort på alla bilar jag äger typ) dock tyckte jag de inte hjälpte något, nästan sämre. Så köpte led konvertering kit, ska vara starkare än xenon. De jag köpte skulle utge 2800 lumin.
Har lyst in i lampan för kolla skicket på reflektorn, tycker de ser hyfsad ut men kanske de som gör de? När jag besiktigade hade jag perfekt inställda lampor (enligt dom)
Någon som har någon ide eller vart hur man fixar i ordning reflekorn? (Såg någon diy från England eller USA där dom tejpade dit Ali tejp, men många som gjort de har fått nerslag på defus ljusbild)
-
Macbang
- Bil: CRX -91 VTEC
- Namn: Niklas Johansson
Provade tejpa. Gick inte igenom på dålig ljusbild, men Styrkan var det inget fel på efter tejpningHaal skrev:De är så att jag har en crx 91a
http://www.hondaklubben.com/forum/viewt ... 12&t=70066
Köpte senare med Tips från " Tingelholm ", CRX lampor till CRX DOHC modell ( inte CRX VTEC modell ) att ha när jag besiktigade= inga problem alls med ljusstyrka eller bild
Nedanför är de strålkastare jag köpte från AKR
vänster sida
http://www.akr-performance.com/bodywork ... 90-92-1234
Högersida
http://www.akr-performance.com/bodywork ... 90-92-1235
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.