Accord 2.0 eller 2.3 - vilken motor ska man välja?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
mr_ok
Namn: O Gustavsson

Hej
Står i valet mellan en Accord 2.0 -99 eller en Accord 2.3 -02.
Har läst en del om 2.0 motorn men hittar inte mycket om 2.3. Så min fråga är vilken ska man välja?
Oavsett vilken bil som köps så ska det på ett caback system och någon annan än original insug. Inget extremt då bilen kommer vara en andrabil som jag kommer bruka dagligen till å från jobbet samt lite resor till tippen med släp ( vill inte ha någon volvo :wink: ).

Mvh
O.Gustavsson
mr_ok
Namn: O Gustavsson

Ingen som har något att säga om vilken av dessa motorer är bäst?
Åldern på bilarna spelar mindre roll då båda bilarna är i fint skick, vill bara ha info om motorerna.

Mvh
O.Gustavsson
Accord23isr
Bil: EP3 Type R
Namn: Janne
Been thanked: 2 times

Har själv ägt en 2.0 av denna modell men skulle ta 2.3an helt klart istället, inte för att det är något fel på 2.0an men 2.3an har ju lite mera kraft och skillnaden mellan dessa motorer är så gått som ingen alls, bara att den ena är 2.3. båda är sohc vtecare som går för alltid bara man ger dem lite ny olja och byter remmar nu som då ;)

Sen vet jag inte mycket om eftermarknaden till dessa bilar. Antagligen hittar du någonting kul från staterna, dem brukar gilla F-serien mera där.
darthv
Namn: Christian T
Been thanked: 7 times

Beror väl lite på hur du ska använda bilarna. Ska du pendla mycket kanske du ska titta lite på 1.8 vtec ist. Behöver du en rejäl motor kanske du bör ta en Typer R ist. Den generationen finns som sedan å halvsedan, den senare är ju mer praktisk då sedan-luckorna brukar vara ganska ynkliga.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
Skriv svar