D15b2 dpfi startar inte när den är kall

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Alex_ed3
Bil: Civic Ed3 91
Namn: Alexander Åberg

Tjena! Har en civic 91 med d15b2 dpfi.
Problemet är att den startar inte när den är kall, sprutar jag i startgas i luftfiltret startar den direkt men går väldigt konstigt spottar lite tills den får upp lite värme men när den väl är varm startar den hur bra som helst och går fint,
Soppa pumpen fungerar, nya tändstift och bränslefilter är monterat, självklart är det ny bensin i den också!
Jag får inga felkoder.!

Tacksam för alla svar!

Med vänlig hälsning, alex!
Macbang
Bil: CRX -91 VTEC
Namn: Niklas Johansson

Alex_ed3 skrev:Tjena! Har en civic 91 med d15b2 dpfi.
Problemet är att den startar inte när den är kall, sprutar jag i startgas i luftfiltret startar den direkt men går väldigt konstigt spottar lite tills den får upp lite värme men när den väl är varm startar den hur bra som helst och går fint,
Soppa pumpen fungerar, nya tändstift och bränslefilter är monterat, självklart är det ny bensin i den också!
Jag får inga felkoder.!

Tacksam för alla svar!

uppför sig bilen ungefär som min gjorde med b16 i denna video ?

Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.
Alex_ed3
Bil: Civic Ed3 91
Namn: Alexander Åberg

Macbang skrev:
Alex_ed3 skrev:Tjena! Har en civic 91 med d15b2 dpfi.
Jag får inga felkoder.!

Tacksam för alla svar!

uppför sig bilen ungefär som min gjorde med b16 i denna video ?

Tjena nej min startar inte sådär fort när den är kall å den dör inte heller av sog själv när den väl startat:)
Skriv svar