Onödiga grejer i motorrummet
-
Magnus h
- Bil: Kolfiberpv'n
- Namn: Magnus hägglund
[album][/album]Det sitter nå små burkar med kablar o slangar kopplade till, se bild, vad har dom för funktion?
Kan man ta bort dom utan att motorn går dåligt eller inte alls?
Tänkte att det är nå "miljögrejs"
Bilen är en CRX v-tech -91 som vi kör långlopp med.
Sen undrar jag vart man kan köpa lite längre hjulbultar, känns korta tycker jag när inte hela muttern går på.
Med vänlig hälsning, Magnus
Sen undrar jag vart man kan köpa lite längre hjulbultar, känns korta tycker jag när inte hela muttern går på.
Med vänlig hälsning, Magnus
Off Topic
[album][/album]
-
Macbang
- Bil: CRX -91 VTEC
- Namn: Niklas Johansson
den svarta närmast kameran i mitten är till kolkanistren och kan klippas och slängas har jag förstått, min var borttagen när jag köpte min crx -91 vtec. och efter har läst om den, så behövs den inte om kanistren är borttagen, samt jag har inte fått någon felkod eller märkt något negativt med bilenMagnus h skrev:[album][/album]Det sitter nå små burkar med kablar o slangar kopplade till, se bild, vad har dom för funktion?
Med vänlig hälsning, MagnusOff Topic[album][/album]
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.
den ena är som ovan sagt till kolkanistern, kan tas bort utan felkoder.
den andra är till att höja bränsletrycket när motorn är kall, lr snarare att inte vacuumreglera bränsletrycket tills motorn blivit varm. kan också tas bort utan felkoder.
den tredje som skiljer sig i formen är mapsensorn, den behöver du:)
den andra är till att höja bränsletrycket när motorn är kall, lr snarare att inte vacuumreglera bränsletrycket tills motorn blivit varm. kan också tas bort utan felkoder.
den tredje som skiljer sig i formen är mapsensorn, den behöver du:)
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
-
Macbang
- Bil: CRX -91 VTEC
- Namn: Niklas Johansson
dra man ut mapsensorn går bilen skit blöddrar/ blurra och håller på som fanMagnus h skrev:Bra, tack för svaren.
Vi provade en gång att dra ut lite olika kablar därikring o då stanna motorn, förmodligen var vi på mapsensorn då
Bli till o prova lite igen!
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.