Bränslekonsumptionsmätare MA/MB
- GroundX
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Någon som fått sådan som man kopplar mot OBD-uttaget att fungera?
Vill ogärna beställa på chans då de är ganska dyra.
Har testat 2st OBD2-läsare till min MB, men ingen av dom har klarat av att läsa ut ett skit. Man kanske behöver en som det står "Lucas" på

Vill ogärna beställa på chans då de är ganska dyra.
Har testat 2st OBD2-läsare till min MB, men ingen av dom har klarat av att läsa ut ett skit. Man kanske behöver en som det står "Lucas" på
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Tror inte att Lucas kan hjälpa dig!
Har du en riktig ODB port på din bil, måste vara så om du provat!?! Men det flesta hondabilar har inte detta före år 2000, det sitter oftast en DLC kontakt i bilen.
Obd1 och Obd2a använde sig Honda av ett proprietärt protokoll, som jag förstått det hela fram till runt år 2000 då
det flesta länder hade OBD2 som krav, vet att USA var tidigare än Europa.
Då det inte är ett standardprotokoll så behövs en DLC konverter, denna kopplar du sedan via RS232 till en dator,
på datorn kan tex Hondacomm köras för att du skall kunna se lite saker.
Mig veterligen kan ej DLC konverter köpas, utan du får bygga den själv. Hondacomm är ingen höjdare och mycket
begränsat. Nu var det ett par år sedan jag pillade med Hondacomm men är rätt så säker på att den funktionen du
efterfrågar inte finns.
/J
Har du en riktig ODB port på din bil, måste vara så om du provat!?! Men det flesta hondabilar har inte detta före år 2000, det sitter oftast en DLC kontakt i bilen.
Obd1 och Obd2a använde sig Honda av ett proprietärt protokoll, som jag förstått det hela fram till runt år 2000 då
det flesta länder hade OBD2 som krav, vet att USA var tidigare än Europa.
Då det inte är ett standardprotokoll så behövs en DLC konverter, denna kopplar du sedan via RS232 till en dator,
på datorn kan tex Hondacomm köras för att du skall kunna se lite saker.
Mig veterligen kan ej DLC konverter köpas, utan du får bygga den själv. Hondacomm är ingen höjdare och mycket
begränsat. Nu var det ett par år sedan jag pillade med Hondacomm men är rätt så säker på att den funktionen du
efterfrågar inte finns.
/J
- GroundX
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Skönt! Mindre Lucas = gladare Anders 
Har ingen riktig OBD-port, utan använder converter - som denna tror jag: http://www.ebay.com/itm/Honda-Adapter-5 ... 25a061ef16

5pin DLC vill säga.
Att skicka in COM-signaler i speciella mjukvaror är nog inte av intresse.
Känns som att jag får lägga ner detta. Tack för ett mycket bra svar Jocke
Har ingen riktig OBD-port, utan använder converter - som denna tror jag: http://www.ebay.com/itm/Honda-Adapter-5 ... 25a061ef16

5pin DLC vill säga.
Att skicka in COM-signaler i speciella mjukvaror är nog inte av intresse.
Känns som att jag får lägga ner detta. Tack för ett mycket bra svar Jocke
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13