Kan "varva motorn" när växel är i, vad kan va fel?
-
MoRoN
- Bil: Prelude 2.2vti
- Namn: Patrik Pawlak
Hej har en prelude 93 års modell med en renoverad h22a7 i. Växellådan är från gamla a2 motorn, koppling & tryckplatta mm är bytt...
Nu till problemet har varit o kört den lite och när jag kör på 2 & 3 ans växlar så kan man varva motorn medans man kör. Alltså gasa, man ser att varvtalet går upp men bilen drar inte. har inte provat på 4:ans eller 5:ans växlar då jag inte vill köra för mycket när jag inte vet vad det kan vara för fel.
Kan lägga till att det är lite svårt att hitta dragläget också, kan det vara en dålig kopplings cylinder som gör allt detta?
Nu till problemet har varit o kört den lite och när jag kör på 2 & 3 ans växlar så kan man varva motorn medans man kör. Alltså gasa, man ser att varvtalet går upp men bilen drar inte. har inte provat på 4:ans eller 5:ans växlar då jag inte vill köra för mycket när jag inte vet vad det kan vara för fel.
Kan lägga till att det är lite svårt att hitta dragläget också, kan det vara en dålig kopplings cylinder som gör allt detta?
Patrik Pawlak
stockholm
stockholm
- Erajk
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Adolfsson
Som ovan! 
Kopplingen tar nog inte. För du kommer ingenstans i någon växel alls antar jag?
Kopplingen tar nog inte. För du kommer ingenstans i någon växel alls antar jag?
Honda S2000 AP2 Science Of Speed Kompressor
352whp - 300wnm
Ljungbyhed 1.07.9 (Nissan 350z)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)

352whp - 300wnm
Ljungbyhed 1.07.9 (Nissan 350z)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)

-
MoRoN
- Bil: Prelude 2.2vti
- Namn: Patrik Pawlak
Sorry att jag inte skrev tidigare.
Men som det ser ut nu, har varit o kört lite mer. Så verkar 1:ans växel ok kopplingen verkar ta som den ska
men när jag är ute o kör (OBS! detta verkar inte hända varje gång jag kör) så som ni säger så verkar kopplingen slira på 2-5ans växel. Men dock så kan jag köra, inte dra på kanske men köra lugnt. Kopplingen är bytt för inte så länge sen o bilen har knappt gått ngt sens dess. Därför undrar jag om det kan vara kopplings cylindern som börjar bli dålig lr nått.
Men som det ser ut nu, har varit o kört lite mer. Så verkar 1:ans växel ok kopplingen verkar ta som den ska
men när jag är ute o kör (OBS! detta verkar inte hända varje gång jag kör) så som ni säger så verkar kopplingen slira på 2-5ans växel. Men dock så kan jag köra, inte dra på kanske men köra lugnt. Kopplingen är bytt för inte så länge sen o bilen har knappt gått ngt sens dess. Därför undrar jag om det kan vara kopplings cylindern som börjar bli dålig lr nått.
Patrik Pawlak
stockholm
stockholm
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 28 times
Sök på Clutch damper, verkar vara ett problem på en del modeller.
mvh okyu
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999