hej alla honda älskare !!! jag har ett problem med min honda då main relay inte får 12 volt utan får 4 volt.
ecu blinkade innan jag bytte rätt på 4 kablar som sitter vid fuse boxen i den stora runda kontakt stycket så satt en svart röd som gick med vid, och vit satt med blå. hmm och så satt röd vid med blå grån, och och röd gul med blå grön. så jag ändrade pin till alla. med samma färger och vid ecu sitter rätt nu. men nu blinkar inte ecu utan lyser konstant istället.
alså får ej någon bra ström till pumpen låter inte alls och inte i motorn heller ?? kan någon svara vad det kan vara för fel ?
main relay
-
druhill_87
- Bil: honda civic
- Namn: Dennis
-
druhill_87
Kan någon svaret på dena fråga? ???
-
druhill_87
hej förlåt !! glömde skriva vad det va för motor och bil. det är en d16z5 och bill honda 88 civic.
idag så var jag och kollade alla jordpunkter. men allt sitter på plats och har testat ändra allt till samma färger i kabelhärvan.
resultatet ja det var att main ralay clickar snabbt och esu blinkar i takt och motorlampa men svagt ljus i motor lampa. har även testat en annan ecu och samma resultat. hoppas någon har svar vet inte vad jag ska ta vägen längre
idag så var jag och kollade alla jordpunkter. men allt sitter på plats och har testat ändra allt till samma färger i kabelhärvan.
resultatet ja det var att main ralay clickar snabbt och esu blinkar i takt och motorlampa men svagt ljus i motor lampa. har även testat en annan ecu och samma resultat. hoppas någon har svar vet inte vad jag ska ta vägen längre
-
druhill_87
kommer med flera bilder.
-
druhill_87
jag vet inte vf det inte går att lägga ut bilder filen är för stor 
-
druhill_87
-
druhill_87
- Brox
- Bil: Civic VT-Turbo
- Namn: Krille Brozinic
Du kan ju inte bara ändra kablar hur som helst efter vilka färger de har... du måste verkligen ta det försiktigt med kabelswappandet annars sitter du snart i en nerbränd bil... om du blir medlem så får du tillgång till WSM avdelningen på forumet där du kan bläddra fram el schemat på din bilmodell. Följ den och kontrollera visuellt vad som stämmer och inte ser ut att stämma.
Men du kan ha skapat fler el fel genom att koppla om sådär så kontrollera verkligen el schemat och när allt är draget som 100% original så hade jag gått igenom samtliga säkringar och reläer...
Men du kan ha skapat fler el fel genom att koppla om sådär så kontrollera verkligen el schemat och när allt är draget som 100% original så hade jag gått igenom samtliga säkringar och reläer...
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
-
druhill_87
jaha och gick efter en crx då jag köpte har om dagen med samma motor tänkte det måste ha samma färger ju