Röd lampa (givare) lyser vid varje inbromsning
Hej!
För något år sedan byttes minst ett bromsok fram av tidigare ägare. I samband med detta har det därefter alltid uppkommit en röd cirkel/varningslampa när man bromsar. Det spelar ingen roll om man bromsar helt eller blir lite rullandes, lampan börjar alltid lysa.
Vad kan detta bero på? Är det någon givare som är felinställd eller måste bytas?
Tack på förhand!
För något år sedan byttes minst ett bromsok fram av tidigare ägare. I samband med detta har det därefter alltid uppkommit en röd cirkel/varningslampa när man bromsar. Det spelar ingen roll om man bromsar helt eller blir lite rullandes, lampan börjar alltid lysa.
Vad kan detta bero på? Är det någon givare som är felinställd eller måste bytas?
Tack på förhand!
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Årsmodell, samt är där tillräckligt med vätska i behållaren?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Hej! Det är en 2002. Ja, jag utgår från att det är tillräckligt med vätska i behållaren. Bra fråga faktiskt, grundläggande och jag ska kolla detta för säkerhets skull!
Tydligen enligt förra ägaren så började detta i samband med bromsoksbyte. Bromsar jag så lyser den i 20 sekunder sen slocknar den. Så är det vid varje inbromsning.
Tydligen enligt förra ägaren så började detta i samband med bromsoksbyte. Bromsar jag så lyser den i 20 sekunder sen slocknar den. Så är det vid varje inbromsning.
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Kolla nivån som sagt, kan va lite lågt vilket gör att vid inbromsning sjunker den under minimum nivån.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten