Civic MB6 1.8 med problem
-
Falk78
- Bil: Mb6 1.8 vti 1997
- Namn: JensFalk
Har en mb6 som strular en del:
Ibland upplever jag bilen som svag och emellanåt så är det tvärtom (kanske psykiskt)
Den har och också börjat tveka vid gaspådrag och i bland boggar den rejält på låga varv.
Startar man och drar fullgas på ettan så kan den ibland tveka rejält både på ettan och tvåan.
Det händer också att ibland när man ligger i ca 140kmh så upplever jag det som att bilen hamnar i ett baksug och börjar öka för att sedan gå ner, och då ligger jag ensam på vägen.
Sedan jag bytte termostat så har tomgången legat högt, runt 1500rpm men nu sedan jag gjorde en rejäl luftning så ligger jag på ca 900 normalt, men nu har den börjat gå dåligt på tomgång när den är "halvvarm" och låter väldigt orolig.
På besiktningen så hade den en kraftigt vandrande co halt under belastning.
Den har alltid tvekat till just när den slagit över på vtec
Det som är gjort dom senaste tre månaderna på bilen är:
*cai med borrad kofångare
*extractor + 200cell kat och 2" mellanrör
*Ny olja, nya ngk stift, nya ngk kablar, ny fördelare och rotor, nytt bränslefilter, ny vtec sil, ny termostat.
Bilen har gått 16xxxmil och ingen cel lampa blinkar.
Dom flesta bekymren började efter jag bytte termostat inbillar jag mej.
Hoppas att det går att begripa vad jag försöker förklara här i tråden då skrift inte är min starka sida.
Svarar gärna på frågor och är tacksam för tips.
Ibland upplever jag bilen som svag och emellanåt så är det tvärtom (kanske psykiskt)
Den har och också börjat tveka vid gaspådrag och i bland boggar den rejält på låga varv.
Startar man och drar fullgas på ettan så kan den ibland tveka rejält både på ettan och tvåan.
Det händer också att ibland när man ligger i ca 140kmh så upplever jag det som att bilen hamnar i ett baksug och börjar öka för att sedan gå ner, och då ligger jag ensam på vägen.
Sedan jag bytte termostat så har tomgången legat högt, runt 1500rpm men nu sedan jag gjorde en rejäl luftning så ligger jag på ca 900 normalt, men nu har den börjat gå dåligt på tomgång när den är "halvvarm" och låter väldigt orolig.
På besiktningen så hade den en kraftigt vandrande co halt under belastning.
Den har alltid tvekat till just när den slagit över på vtec
Det som är gjort dom senaste tre månaderna på bilen är:
*cai med borrad kofångare
*extractor + 200cell kat och 2" mellanrör
*Ny olja, nya ngk stift, nya ngk kablar, ny fördelare och rotor, nytt bränslefilter, ny vtec sil, ny termostat.
Bilen har gått 16xxxmil och ingen cel lampa blinkar.
Dom flesta bekymren började efter jag bytte termostat inbillar jag mej.
Hoppas att det går att begripa vad jag försöker förklara här i tråden då skrift inte är min starka sida.
Svarar gärna på frågor och är tacksam för tips.