Honda civic 2008 klonkande ljud vid vänster bakhjul
-
Nicolajsen
- Bil: Honda civic 08 hatchback
- Namn: Robin Nicolajsen
Hej
Precis blivit honda ägare efter ex antal år med VW.
Igår uppstod det klonkande ljud.
Ljudet uppstår typ bara vid låga hastigheter och ojämnväg.
Men de låter klonk och man hör att de är metalliskt typ.
Är inte bäst på det där med stötdämpare,fjäder osv.
Har tänkt åka och hissa upp bilen och kika men är lite osäker på vad de kan röra sig om det är nån bussning eller liknande.
Bilen har rullat 5700mil,
Köpte den i januari med 1års svensk bilgaranti.
Men antar väl att som vanligt är väl detta fel något som jag har orsakat eller något.
Ända gången man saknar en felkod hade varit så mycket lättare att hitta orsaken. Känns som att de finns så många olika saker de kan vara, men själva klonket låter rätt högt upp om man ska förklara det.
Tips? Hjälp?
Precis blivit honda ägare efter ex antal år med VW.
Igår uppstod det klonkande ljud.
Ljudet uppstår typ bara vid låga hastigheter och ojämnväg.
Men de låter klonk och man hör att de är metalliskt typ.
Är inte bäst på det där med stötdämpare,fjäder osv.
Har tänkt åka och hissa upp bilen och kika men är lite osäker på vad de kan röra sig om det är nån bussning eller liknande.
Bilen har rullat 5700mil,
Köpte den i januari med 1års svensk bilgaranti.
Men antar väl att som vanligt är väl detta fel något som jag har orsakat eller något.
Ända gången man saknar en felkod hade varit så mycket lättare att hitta orsaken. Känns som att de finns så många olika saker de kan vara, men själva klonket låter rätt högt upp om man ska förklara det.
Tips? Hjälp?
-
GSXswe
- Bil: Ingen Honda kvar... :-/
- Namn: Janne Horn
Har ett tips, på min 2008:a Type R så hade värmeskölden bak ovanför ljuddämparen släppt i sina fästen och låg och slog i avgassystemet efter att bilen rullat runt 8000mil. Måste hissa upp bilen för att kunna kolla den... Enklast är att ha med sig stora brickor av olika typ och skruva loss skruvarna och sätta dit en stor bricka och skruva fast igen.
Annars har jag bara haft klonk från framvagnen och det var mina krängningshämmar stag som var slut i bussningarna.
Annars har jag bara haft klonk från framvagnen och det var mina krängningshämmar stag som var slut i bussningarna.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Finns inga sådana stag på en Civic 2008.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)