Vindrutetorkare, dimmljus bak, radiomottagning

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
BananSkal
Bil: Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtech 2015
Namn: Alex
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Hej alla kunniga!
Har lite problem med vindrutetorkaren, har haft problemet ett bra tag nu, men inte orkat ta tag i det, men nu är man less på det. :P
Det är nämligen så att vindrutetorkaren stannar på olika ställen på rutan.
Nu till det konstigaste av allt, vindrutetorkaren funkar bra, och den når sina ändlägen, någon månad om året funkar den kanonbra, MEN när det kommer regn, eller fuktigt ute (dvs hösten, vinter, vår tiden) så funkar vindrutetorkaren som sämst.
Det jag misstänker är att det kommer in fukt någonstans och slår ut något som får torkaren att flippa ut totalt... tills det har blivit helt torrt igen.
Så, det jag skulle vilja veta i så fall, vart någonstans skulle ni föreslå att jag ska titta extra noga som har med torkaren att göra? Några kontakter som kan tänkas bli lite fuktiga... tja, vad som helst... låt idéerna komma så tittar jag på det...

En annan grej som jag också upptäckte när jag skulle byta dimmljuset där bak, är att jag endast får 4 - 5 volt fram till glödlampan. Det ska väl 14 volt när motorn är igång?! Så, vart tar resten vägen... även någon kontakt här med som strular??? Någon som vet var alla kontakter sitter?!

Och nu när jag ändå håller på och skriver av mig, radio mottagningen är också ballat ut... fast detta sedan väldigt länge, och mottagningen ballar ut helt (bara brus) och detta händer när jag sätter på bakrutevärmaren. Så att när den är på hör jag endast brus i radion, stänger jag av den så är det normal mottagning... även om den är "dålig" mottagning, så funkar den.. :P

Så... låter som att jag kan ha lite jordfelsproblem?! Någon / några kontakter som kan har rostat, kommer fukt in i de... osv osv.... men innan jag börjar riva bilen helt skulle jag uppskatta lite idéer på var man skulle kunna börja någonstans....

Bilen är en Honda Civic hatchback -07

Enormt tacksam för alla idéer!!!
Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtec 120 hk -15