Hjälp! Störiga problem med Accord Type-s -08
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Tjo.
Jag har en underbar bruksis, en accord type-s från 08.
Däremot har den börjat med några riktigt störiga problem.
jag skriver problemen i rangordning hur jobbiga de är.
1. Tändlås/stänga av bilen.
Varannan gång jag ska stänga av bilen så tar det ca 2-5 sekunder för bilen att stängas av från att man vridit om nyckeln.
Och två gånger har jag till och med suttit med nyckeln i handen och bilen fortfarande varit igång. (sjukt jobbigt läge)
Då har jag varit tvungen att stoppa in nyckeln igen och dragit bilen på starten några gånger och vridit tillbaka nyckeln till avstängt läge innan bilen stängts av.
2. Backljus
Har blivit meddelade av arbetskamrater att mitt backljus har lyst konstant när man kör med bilen (även om man inte backar) Detta händer inte jämt men troligtvis oftare än vad jag vet om det i alla fall, för jag får ju själv ingen info när man sitter bakom ratten. Så för tillfället kör jag utan lampa till backljuset för att det inte ska störa medtrafikanter.
(kan det va backljuskontakten må tro? )
3. Regnsensor
Bilen har ju regnsensor vilket är riktigt nice där man dessutom kan välja att bakre torkarn ska gå på den också.
Då jag själv avskyr att använda den bakre torkaren (förutom när man ska backa) så har jag detta i off läge.
Men bilen verkar inte vilja det. så fort regnsensorn är igång så kör den bakre torkaren.
(kan det va någon komfort styrenhet eller så som spökar?)
Jag har en underbar bruksis, en accord type-s från 08.
Däremot har den börjat med några riktigt störiga problem.
jag skriver problemen i rangordning hur jobbiga de är.
1. Tändlås/stänga av bilen.
Varannan gång jag ska stänga av bilen så tar det ca 2-5 sekunder för bilen att stängas av från att man vridit om nyckeln.
Och två gånger har jag till och med suttit med nyckeln i handen och bilen fortfarande varit igång. (sjukt jobbigt läge)
Då har jag varit tvungen att stoppa in nyckeln igen och dragit bilen på starten några gånger och vridit tillbaka nyckeln till avstängt läge innan bilen stängts av.
2. Backljus
Har blivit meddelade av arbetskamrater att mitt backljus har lyst konstant när man kör med bilen (även om man inte backar) Detta händer inte jämt men troligtvis oftare än vad jag vet om det i alla fall, för jag får ju själv ingen info när man sitter bakom ratten. Så för tillfället kör jag utan lampa till backljuset för att det inte ska störa medtrafikanter.
(kan det va backljuskontakten må tro? )
3. Regnsensor
Bilen har ju regnsensor vilket är riktigt nice där man dessutom kan välja att bakre torkarn ska gå på den också.
Då jag själv avskyr att använda den bakre torkaren (förutom när man ska backa) så har jag detta i off läge.
Men bilen verkar inte vilja det. så fort regnsensorn är igång så kör den bakre torkaren.
(kan det va någon komfort styrenhet eller så som spökar?)
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Spontant låter det som att 2 och 3 hänger ihop så jag skulle nog börja med att kolla upp backkontakten.
Antar att det lär sitta nån kontakt i växellådan kanske som är glapp/trasig?
Antar att det lär sitta nån kontakt i växellådan kanske som är glapp/trasig?
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
ja så kan det ju självklart va. om han tror han backar hela tiden så är det klart den lille rackaren kommer försöka torka rutan. 
du är så smart
du är så smart
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
Plugga ur kontakten, den borde va en slutande, och se om det löser två av problemen.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming