Prelude H22 93 problem med överhettning
-
MoRoN
- Bil: Prelude 2.2vti
- Namn: Patrik Pawlak
Hej har en Prelude som överhettas när jag står i kö. Den överhettas inte när jag kör.
Lite info om bilen:
Motorn är rätt så nyrenoverad. Botten delen är H22A7 och toppen är H22A2(pga att toppen till H22a7:an var skrotad av olika anledningar)
Den är uppborrad till första överdimension med nya foder samt nya wössner kolvar (11,6 i kompression som jag förstår det), nya lager, packningar, flyttad större oljekylare samt bytt vanlig kylare och renoverad topp
CAI, DC sports grenrör, sportkat gjord av Welen och självklart ett större avgassystem från katten och bakåt.
Dock så måste sägas att den inte är mappad än utan kör på orginal mappen samt att inget gjort på insprutssidan mm.
Är inte helt inkörd än så har aldrig dragit på mkt med den.
Som sagt så överhettas den inte när man kör utan bara när man står stilla, typ i kö. När jag såg detta så adderade jag en till fläkt på kylaren utöver den som redan fanns på. Båda fläktarna går igång när den börjar överhettas och om man tittar på temp mätaren inne i bilen så går den upp till nästan max innan den går ner igen. Sen när tempen är "normal" igen så stängs båda fläktarna av.
Liten video på det hela
Lite info om bilen:
Motorn är rätt så nyrenoverad. Botten delen är H22A7 och toppen är H22A2(pga att toppen till H22a7:an var skrotad av olika anledningar)
Den är uppborrad till första överdimension med nya foder samt nya wössner kolvar (11,6 i kompression som jag förstår det), nya lager, packningar, flyttad större oljekylare samt bytt vanlig kylare och renoverad topp
CAI, DC sports grenrör, sportkat gjord av Welen och självklart ett större avgassystem från katten och bakåt.
Dock så måste sägas att den inte är mappad än utan kör på orginal mappen samt att inget gjort på insprutssidan mm.
Är inte helt inkörd än så har aldrig dragit på mkt med den.
Som sagt så överhettas den inte när man kör utan bara när man står stilla, typ i kö. När jag såg detta så adderade jag en till fläkt på kylaren utöver den som redan fanns på. Båda fläktarna går igång när den börjar överhettas och om man tittar på temp mätaren inne i bilen så går den upp till nästan max innan den går ner igen. Sen när tempen är "normal" igen så stängs båda fläktarna av.
Liten video på det hela
Patrik Pawlak
stockholm
stockholm
-
Accord23isr
- Bil: EP3 Type R
- Namn: Janne
- Been thanked: 2 times
Låter som du har luft i kylarn.
-
Accord23isr
Skall finnas en luftnippel uppe vid termostaten om jag minns rätt
- tingelholm
- Bil: crx vt 91
- Namn: johan tingelholm
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 3 times
Byt termostat för säkra sidan. Sen luftar alltid jag på högsta punkt(kylarlocket)
Ta av det. På med full värme/fläkt i bilen och låt den bara stå och puttra en bra stund på tomgång. Full på kylarvätska vid behov. Lycka till
Ta av det. På med full värme/fläkt i bilen och låt den bara stå och puttra en bra stund på tomgång. Full på kylarvätska vid behov. Lycka till
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
- tingelholm
- Bil: crx vt 91
- Namn: johan tingelholm
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 3 times
Japp. Tills all luft är uteMoRoN skrev:En fråga till ska jag fylla på kylarvätska medans bilen är igång?
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
-
Accord23isr