Är ny på det här med honda hur få jag bort min start spärr

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Mr Dennis
Namn: Dennis Eriksson

hej nu har jag en fundering hur får jag bort min startspärr har en honda accord 2,3l Sr Cc75

så nu till frågan vilken kabel är de som man kan lägga plusen på så man får bort start spärren för alltid orkar inte med mera strul nu..

tack på förhand.

Ds jag kommer inte åka till någon firma för dom pengarna har jag inte just nu men vill ha igång bilen

mvh Dennis
Användarvisningsbild
pasen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Vad är det som inte fungerar?
Mr Dennis

[quote="pasen"]Vad är det som inte fungerar?[/quote

Får ingen gnista till stiften så den går inte att starta hur för jag för att få bort den
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Är det pga immobilisern då? För att sättet du förklarar på går mig att misstänka fördelarn.
För i sånt fall behöver du byta ecu, immo-enhet, kransen runt tåndningslåset samt chippet i nyckeln. Har du den röda myckeln?

Finns kit till vissa ecu:er som man kan löda "immo deleter" direkt i ecun så slipper man allt jag skrev ovanför. Vet dock varken va det kostar eller om det passar din accord.
Mr Dennis

Malkolm skrev:Är det pga immobilisern då? För att sättet du förklarar på går mig att misstänka fördelarn.
För i sånt fall behöver du byta ecu, immo-enhet, kransen runt tåndningslåset samt chippet i nyckeln. Har du den röda myckeln?

Finns kit till vissa ecu:er som man kan löda "immo deleter" direkt i ecun så slipper man allt jag skrev ovanför. Vet dock varken va det kostar eller om det passar din accord.

jag ställde bilen förra vintern och den stod still i 8 månader sen när jag skulle starta den så ville den inte orkar inte med massa utgifter vill bara få skiten att starta
Accord23isr
Bil: EP3 Type R
Namn: Janne
Been thanked: 2 times

Jag hade samma problem med min 2.3i sr för några år sedan. Dem har ju inte kodad nyckel utom immobilisern är inbyggd i alarmet, tror ingen 2.3i sr har kodad nyckel, kan ha fel dock. Så bara du hittar var larmet går så kan du bara klippa skiten. Så gjorde jag iaf på min, lagg nånstans under ratten om jag minns rätt
Mr Dennis

Accord23isr skrev:Jag hade samma problem med min 2.3i sr för några år sedan. Dem har ju inte kodad nyckel utom immobilisern är inbyggd i alarmet, tror ingen 2.3i sr har kodad nyckel, kan ha fel dock. Så bara du hittar var larmet går så kan du bara klippa skiten. Så gjorde jag iaf på min, lagg nånstans under ratten om jag minns rätt

okej får kolla de men tror inte det sitter något larm men kan de vara så att de kan sitte ihop med c-låset eller???
Accord23isr

Största delen 2.3isr hade larm, kolla vid låspiggen vid förardörren om du har en liten lampa där, då har du iaf larm. Larmet kom med en liten dosa, dock är det ofta så att dosan är borttappad av gamla ägare så du kanske inte har den
Mr Dennis

Accord23isr skrev:Största delen 2.3isr hade larm, kolla vid låspiggen vid förardörren om du har en liten lampa där, då har du iaf larm. Larmet kom med en liten dosa, dock är det ofta så att dosan är borttappad av gamla ägare så du kanske inte har den
nej jag har bara en nycket då ska jag kolla där vart sitter den ca så man vet
Accord23isr

Nu då jag funderat lite så kan det va så att sladdarna lagg nånstans vid ecun, du får helt enkelt kolla runt eller hitta nån ritning på det ;)
Skriv svar