Gasfjäder till Honda CR-V II
-
Peter-Robin
- Bil: Honda Civic VII 2002
- Namn: Peter-Robin Lundmark
- Has thanked: 5 times
Hej!
Har en Honda CR-V II där gasfjädern till "ladugårdsdörren" (bakdörren) inte är som den varit förr.
Man får slita upp dörren med rejäl kraft, i stället för att den fjädrar ut som den ska.
Gasfjädern har snarare fått motsatt effekt och fungerar som en gasdämpare när man öppnar.
Den trycker emot i stället för att hjälpa till att öppna.
Så det är en ny sådan gasfjäder jag är ute efter.
Är det någon som vet vart man kan få tag på en sådan?
Har kollat alla reservdelsbutiker jag kan komma på.
Alla säger samma sak "Inget vi har på lager" eller "Det är en originaldel, inget som vi kan få fram"
Har varit i kontakt med min lokala Honda-återförsäljare.
1195 kr och 2 dagars leveranstid. Så det finns. Men till vilket pris?
Tycker det låter lite saftigt för en gasfjäder. Visst är original, men ja.
Kanske jag som är gniden och snål?!
Köper man en från Honda lär den väl hålla bilens liv ut. Så får kanske se det som en investering i bilen.
Men som sagt. Vet någon om det finns att få tag i en gasdämpare på annat håll, så säg gärna till?
Vet att det är ett modellanpassat fäste där den monteras i dörren, men kanske det går att lösa ändå?
Mvh // Peter
Har en Honda CR-V II där gasfjädern till "ladugårdsdörren" (bakdörren) inte är som den varit förr.
Man får slita upp dörren med rejäl kraft, i stället för att den fjädrar ut som den ska.
Gasfjädern har snarare fått motsatt effekt och fungerar som en gasdämpare när man öppnar.
Den trycker emot i stället för att hjälpa till att öppna.
Så det är en ny sådan gasfjäder jag är ute efter.
Är det någon som vet vart man kan få tag på en sådan?
Har kollat alla reservdelsbutiker jag kan komma på.
Alla säger samma sak "Inget vi har på lager" eller "Det är en originaldel, inget som vi kan få fram"
Har varit i kontakt med min lokala Honda-återförsäljare.
1195 kr och 2 dagars leveranstid. Så det finns. Men till vilket pris?
Tycker det låter lite saftigt för en gasfjäder. Visst är original, men ja.
Kanske jag som är gniden och snål?!
Köper man en från Honda lär den väl hålla bilens liv ut. Så får kanske se det som en investering i bilen.
Men som sagt. Vet någon om det finns att få tag i en gasdämpare på annat håll, så säg gärna till?
Vet att det är ett modellanpassat fäste där den monteras i dörren, men kanske det går att lösa ändå?
Mvh // Peter