Problem med framvagn Civic type r Fn2

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Sivanalluri
Bil: Honda Civic Type R Fn2
Namn: Siva Nalluri

Hej, köpte mig en Type r Fn2 i somras med 18 k då jag länge velat ha en. Men bara några månader senare började problem uppstå i framvagnen. Bilen började vibrera i hastigheter över 100 km/h. Det slutade inte där utan fick även glapp i styrningen och kändes som att bilen vobblar. Jag tog bilen till närmaste verkstad(Vilket var dumt). De bad mig byta stötdämpare(även fast de var hyffsat dugliga), stabilisatorstag samt även bromsar då dessa var slitna.. Så dum som jag är använde jag mig av mekonomens delar som denna verkstad använde sig av. I hopp om att mina problem var lösta som verkstaden intygade på att de skulle vara om jag bytte dessa delar (Kostade 9k totalt för allt...).
Problemet består fortfarande och har inte längre råd att lämna in bilen hos de då jag nu är student och inte har råd för ännu en felbedömning. På senare tid har även bilen börjat gå hackigt vid tomgång och kallstarter. Den vibrerar fortfarande lika mycket och verkstaden säger nu att de tror att det är de inre styrllederna som är problemet. Min fråga till er/någon som är kunnig är då vad ni tror problemet kan vara och om någon har haft något liknande problem. Det är garanterat nåt i framvagnen som ställer till det!
Användarvisningsbild
gnagis
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Been thanked: 6 times
Kontakt:

ööö
kräv dom på att fixa det, sa dom att detta var problemet och sen inte det var så ska du självklart inte behöva betala för dessa delar utan dom får återställa som det var isåfall tycker jag och fortsätta gissa sig till eller så får dom återställa till dina grejer igen (kanske inte bromsar om dom var dåliga) sen tar du bilen till en riktig honda verkstad (dom är oftast inte dyrare än mekonomen) och vet vad dom gör iallafall
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Sivanalluri skrev:Hej, köpte mig en Type r Fn2 i somras med 18 k då jag länge velat ha en. Men bara några månader senare började problem uppstå i framvagnen. Bilen började vibrera i hastigheter över 100 km/h. Det slutade inte där utan fick även glapp i styrningen och kändes som att bilen vobblar. Jag tog bilen till närmaste verkstad(Vilket var dumt). De bad mig byta stötdämpare(även fast de var hyffsat dugliga), stabilisatorstag samt även bromsar då dessa var slitna.. Så dum som jag är använde jag mig av mekonomens delar som denna verkstad använde sig av. I hopp om att mina problem var lösta som verkstaden intygade på att de skulle vara om jag bytte dessa delar (Kostade 9k totalt för allt...).
Problemet består fortfarande och har inte längre råd att lämna in bilen hos de då jag nu är student och inte har råd för ännu en felbedömning. På senare tid har även bilen börjat gå hackigt vid tomgång och kallstarter. Den vibrerar fortfarande lika mycket och verkstaden säger nu att de tror att det är de inre styrllederna som är problemet. Min fråga till er/någon som är kunnig är då vad ni tror problemet kan vara och om någon har haft något liknande problem. Det är garanterat nåt i framvagnen som ställer till det!
Om verkstan gick i god för sin felsökning och bytte delar för att råda bot på problemet så hade jag återvänt och bett att få dessa delar avmonterade igen och problemet åtgärdat. Svider nu men gå till proffsen nästa gång och inte till någon som "servar" alla märken.
Enklaste felsökningen för detta är skakmaskinen på besiktningen, den plockar fram det på en sekund.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar