Motorvärmare till Civic type R 2008
-
Freddan-F1
- Namn: Fredrik Nilsson
Hej
Ny här på forumet och jag går i köptankar på en type-r -08 med motorkod K20Z4 (enl. skruvat.se). Här är annonsen förresten:
https://www.blocket.se/stockholm/Honda_ ... 1.htm?aw=1
Vad tror ni, är det ett bra köp? Ja, det jag egentligen skulle fråga var, jag letar efter en motorvärmare att montera men varken på DEFA eller skruvat.se så hittar jag något till denna bil? Regnr GZD927.
Är det svårt/omöjligt med motorvärmare till denna eller? Hjälp önskas!!
Med vänliga hälsningar
Fredrik
Ny här på forumet och jag går i köptankar på en type-r -08 med motorkod K20Z4 (enl. skruvat.se). Här är annonsen förresten:
https://www.blocket.se/stockholm/Honda_ ... 1.htm?aw=1
Vad tror ni, är det ett bra köp? Ja, det jag egentligen skulle fråga var, jag letar efter en motorvärmare att montera men varken på DEFA eller skruvat.se så hittar jag något till denna bil? Regnr GZD927.
Är det svårt/omöjligt med motorvärmare till denna eller? Hjälp önskas!!
Med vänliga hälsningar
Fredrik
De finns, men jag köpte en annan variant som är bättre och betydligt billigare, en slangvärmare med sirkulation pump och man har den på slangen som går in i värmepaketet och då är den varm när du startar, jag har en på två kw så de tar ca en halvtimme så är den varm, och sitter inbyggd termostat som stänger av vid 60, grader, men finns från 0,5kw och upp. 600kr kostar dom. Klockrent. Sök på ANAB international där finns dom
-
Freddan-F1
- Namn: Fredrik Nilsson
Fuzzie skrev:De finns, men jag köpte en annan variant som är bättre och betydligt billigare, en slangvärmare med sirkulation pump och man har den på slangen som går in i värmepaketet och då är den varm när du startar, jag har en på två kw så de tar ca en halvtimme så är den varm, och sitter inbyggd termostat som stänger av vid 60, grader, men finns från 0,5kw och upp. 600kr kostar dom. Klockrent. Sök på ANAB international där finns dom
Grymt! Stort tack! Det ska jag kolla upp!!!
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Alla blockvärmare på honda är samma från 70talet och framåt.
Kolla med Lars P här på forumet, han säljer sådana via hans företag. (begagnade men funkar kanon)
Kolla med Lars P här på forumet, han säljer sådana via hans företag. (begagnade men funkar kanon)
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten