Fekod
-
BananSkal
- Bil: Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtech 2015
- Namn: Alex
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Kan denna solenoid påverka bränsleförbrukningen också?
Jag fick upp felkoden 1 gång, sen tog jag bort felkoden, och den har inte kommit tillbaka ännu...
Men har iallafall problem med bränsleförbrukningen, dvs bilden dricker 2 liter mera än vad den brukar göra....
Jag fick upp felkoden 1 gång, sen tog jag bort felkoden, och den har inte kommit tillbaka ännu...
Men har iallafall problem med bränsleförbrukningen, dvs bilden dricker 2 liter mera än vad den brukar göra....
PelleJ skrev:Den andra felkoden verkar vara en dålig vtec solenoid.
Den första beror förmodligen på solenoiden den också.
Förmodligen dyr men enkel att byta
Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtec 120 hk -15
-
PelleJ
- Bil: civic aerodeck 1.5 -98
- Namn: Pär Jakobsson
Om det är ett permanent fel så borde felet komma tillbaka.
http://asia.vtec.net/Engines/RiVTEC/
Solenoiden är viktig för att den ställer kamprofilen på en economisk profil när den är aktiv.
På min gamla honda är det omvänt dvs alltid snäll profil och vis viss varvtal går den över till hög/vtec profil.
Den du har i-vtec verkar också ändra kamvinkel samt att insuget är variabelt.
Riktigt läcker motor R18A2
När du säger 2liter vad menar du?
Solenoiden är viktig för att den ställer kamprofilen på en economisk profil när den är aktiv.
På min gamla honda är det omvänt dvs alltid snäll profil och vis viss varvtal går den över till hög/vtec profil.
-
BananSkal
- Bil: Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtech 2015
- Namn: Alex
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
När jag säger 2 liter, så menade jag att den har gått från att dricka 6 liter/100 km till 8 liter/100 km.
Motorn för övrigt går bra, dvs tändningsmässigt, och som exempelvis i tomgång så är den stabil, men håller jag exempelvis 110 km / h på motorväg så brukar jag ligga runt 6 liter/100, och nu drar den runt 8 liter/100 km vid samma hastighet, och känns lite som att man har förlorat lite hästar.
Speciellt vid lägre varvtal.
Har köpt nya tändstift, tänkt montera de i bilen i veckan, får se om det blir bättre då!
Motorn för övrigt går bra, dvs tändningsmässigt, och som exempelvis i tomgång så är den stabil, men håller jag exempelvis 110 km / h på motorväg så brukar jag ligga runt 6 liter/100, och nu drar den runt 8 liter/100 km vid samma hastighet, och känns lite som att man har förlorat lite hästar.
Speciellt vid lägre varvtal.
Har köpt nya tändstift, tänkt montera de i bilen i veckan, får se om det blir bättre då!
PelleJ skrev:Om det är ett permanent fel så borde felet komma tillbaka.
Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtec 120 hk -15