Byta fjädrar och stötdämpare bak på Honda CR-V -07

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
dika
Bil: Honda CR-V 07
Namn: Dick Karlsson

Hej!
Jag har fått nedslag på besiktningen och behöver byta fjädrar och stötdämpare bak på min Honda CR-V (2007).

Jag har försökt att googla men hittade bara detta klipp från en äldre modell(2006):

Är det lika lätt att byta på min modell?
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna förklara för mig hur man tar sig in uppifrån?

Mycket tacksam för svar
Mvh
PelleJ
Bil: civic aerodeck 1.5 -98
Namn: Pär Jakobsson

Om det övre stötdämparfästet sitter dolt och inte åtkomligt underifrån så bör du nog titta in i bakluckan och försöka ta bort klädseln närmast övre hjulhuset så du kommer åt fästet.
Klädseln i de flesta bilar sitter med olika små clips men om man lättar lite någonstans och lyser med en ficklampa under så brukar man kunna lista ut hur det är uppbyggt och på detta vis inte skada paneler/klädsel/clips mer än nödvändigt.

Någon annan borde ha denna kunskap men det verkar lite dött på detta forum

/Pelle
dika
Bil: Honda CR-V 07
Namn: Dick Karlsson

PelleJ skrev:Om det övre stötdämparfästet sitter dolt och inte åtkomligt underifrån så bör du nog titta in i bakluckan och försöka ta bort klädseln närmast övre hjulhuset så du kommer åt fästet.
Klädseln i de flesta bilar sitter med olika små clips men om man lättar lite någonstans och lyser med en ficklampa under så brukar man kunna lista ut hur det är uppbyggt och på detta vis inte skada paneler/klädsel/clips mer än nödvändigt.

Någon annan borde ha denna kunskap men det verkar lite dött på detta forum

/Pelle
Tack för ditt svar! Jag ska ner o riva, jag tycker också det verkar lite dött på det här forumet :/
Skriv svar