Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
civic EJ9 d14. För mycket "olja"
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Har märkt av ett konstigt fenomen på min brukis den sendaste måna den eller så. Oljenivån höjs med tiden istället för tvärtom som är vanligt på gamla motorer. Vid oljebyte så kan det ta 1-2 veckor sen är nivån cirka 2-3 cm över maximalt. Oljans färg blir snabbt svart/smutsig.
Frågan är om vatten eller bensin läcker ut i tråget. Läckande spridare eller någon packing. Vatten nivån håller sig utan att jag får fylla på och har svårt att känna någon konstig doft på oljan förutom färgen.
Någon som varit med om något liknande?
Frågan är om vatten eller bensin läcker ut i tråget. Läckande spridare eller någon packing. Vatten nivån håller sig utan att jag får fylla på och har svårt att känna någon konstig doft på oljan förutom färgen.
Någon som varit med om något liknande?
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 37 times
- Kontakt:
Är oljan lättantändlig? Testa. Troligtvis så spär du oljan.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Provat att antända den med en liten butane brännare men jag måste komma upp i hög tempati innan den reagerar på elden. För det var min första tanke att det var bensin i det. Tömde ut lite olja från tråget för att sänka nivån. Den oljan jag fick ut var väldigt mörkul ocheck ranu väldigt lättare än normalt spillolja.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz