Civic EG K20 kabelhärvor

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
harboged
Namn: Per Junestam

Vi tänkte försöka fixa till elsystemet i vår Civic EG K20 då den har haft lite hyss för sig både nu och historiskt.

En ny K-tuned swap-härva är beställd. K20-härvan verkar OK, får se hur vi gör med den.

Vi har rivit ned all el bakom panelen och då huvudhärvan är klippt, skarvad och ganska risig funderar vi på att byta ut den också.

Då är min fråga från vilka bilmodeller kan man plocka härvan? Ska det vara från en EG med en viss typ av motor?

Vi har hittat en bra manual för EG men det finns saker som skiljer sig åt, tex utseendet på kontakterna vid kupésäkringsboxen och instrumentpanelen. Kan det vara för att manualen tex är avsedd för amerikanska bilar? Någon som har en bra manual för europeiska bilar i så fall?

Eftersom k-tuned är amerikanskt, bör man då skaffa en kabelhärva från USA? Men då behöver man kanske byta säkringsbox osv?
Bilagor
IMG_20171122_225026779.jpg
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Strula inte till det, inte behöver du köpa från någon amerikansk bil. De har ju ännu mera extra skit som inte behövs.
Ta allt från samma bil, dvs ta kabelhärvan, säkringsboxar, relän och hela fadde rullan från en annan bil.

Och rent generellt kan man säga att 1.3:an är mest olik kabelmässigt.
Sen är det i princip precis sak samma om ni tar från en LSi, VEi, ESi eller VTi. Hatchbak är att föredra med Sedan funkar oxå. (Jag hade hållt mig borta från coupen).
harboged
Namn: Per Junestam

Malkolm skrev:Strula inte till det, inte behöver du köpa från någon amerikansk bil. De har ju ännu mera extra skit som inte behövs.
Ta allt från samma bil, dvs ta kabelhärvan, säkringsboxar, relän och hela fadde rullan från en annan bil.

Och rent generellt kan man säga att 1.3:an är mest olik kabelmässigt.
Sen är det i princip precis sak samma om ni tar från en LSi, VEi, ESi eller VTi. Hatchbak är att föredra med Sedan funkar oxå. (Jag hade hållt mig borta från coupen).
OK, det behöver inte vara från en bil med vtec?
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Nej. (Det är bara lsi och 1.3l som inte har vtec iaf)
Skriv svar