Är inte 100% på om det passar, men en poulär uppgradering på civic är framok från prelude 2,2 vti och 282mm skivor.
Utöver det fräsch bromsvätska och mer bananpassade belägg.
Billigast är att köpa Wilwoods bromskit för esi. Det är hemma för runt 6000kr.
Bäst är att byta främre spindlar till VTi, och då kunna köra det som inlägget ovan. Utan byte av spindlar är du rätt utlämnad till wilwood, och du inte ska modifiera antigen spindel, okhållare eller skivor.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
M Scotte skrev:Billigast är att köpa Wilwoods bromskit för esi. Det är hemma för runt 6000kr.
Bäst är att byta främre spindlar till VTi, och då kunna köra det som inlägget ovan. Utan byte av spindlar är du rätt utlämnad till wilwood, och du inte ska modifiera antigen spindel, okhållare eller skivor.
Tack för svar
är det samma splines för drivaxlarna med vti spindlar?
skulle vara bra med ok som bara har kolvar på insidan så jag slipper byta fälgar
Utöver spindlar så fick jag uppgradera min huvudbromscylinder från en CRX VT (Köptes ny från Industribroms i Bromma), den som sitter original på ESi orkar inte riktigt med Integra/Prelude/Legend bromsarna 282mm. Väldigt lätt byte då det är bolt on.
Det stämmer, jag bytte först till 15/16 VTi sedan Integra type r 1”.
Drivaxelsplines är samma
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)