17" på Jazz

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
bmwRicke

Hej!

Är det någon som vet om det bara är att smacka på 17" på en Jazz -05? Förutsatt att man kör samma ET på fälgarna alltså? Vill undvika modifieringar helt och hållet om det går.

Någon som har Jazz med 17" och bild på den? (har sökt på trådarna här och sett några stycken med 17-19" med kjolpaket m.m) - Det är ju alltid kul att se mera...

/fd. bmwRicke...
[b]Rikard Gistedt[/b]
ironm
Kontakt:

Tror att det ska fungera bra
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Antonio
Kontakt:

Jag bara antar & hoppas det.
Jag har beställt sänkning & 17" hjul till Jazzen.
Bilen kommer om några veckor....
Antonio Pozzi
bmwRicke

Antonio, vad är det för "data" på fälgarna då? ET, bredd m.m - tog du 205 40 däck eller? Du vet allså inte HELT säkert att det passar rakt av...? - Har själv haft diverse problem med tidigare bilar (bl.a 8x17" på en Vr6´a. Gjorde fransar av däcksidorna och blankpolerade skärmkanterna på insidan...)

Antar oxå att du inte slänger på fälgarna innan våren, så jag kan få reda på svaret snart...
[b]Rikard Gistedt[/b]
Antonio
Kontakt:

Det blev 7x17" ET42.
Däcken har jag inte bestämmt ännu.
Står mellan dessa 3:
195/40-17
205/40-17
215/35-17

Fälgarna var restade. Skulle komma i slutet av februari. Men jag kommer att slänga på dem på bilen så fort de kommer för att se hur det blir [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Antonio Pozzi
Skriv svar