Dragkrok i kombination med El-baklucka CR-V Hybrid

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
sandydoull
Namn: Sandy Doull
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Fråga gällande en 2019 Crv hybrid executive...

Ska lämna in min nyinköpt crv på att få dragkrok monterad och har hört att det funkar dåligt med kick-sensorn till El bakluckan? Någon som har erfarenhet? Hörde med verkstaden (ICKE-ÅF) och dom sa att det löser sig i och med att kabelsatsen kopplas in på canbus.

Tack på förhand
Sandy
'19 CR-V Hybrid EXE
'98 Honda Accord Coupe V6
'04 Honda Accord Tourer 2,4 EXE
'86 Honda Accord Aerodeck 2,0 EXi
'92 2,2 LX Honda Accord Sedan (i USA)
Användarvisningsbild
pasen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Det stöds väl inte enligt officiella konfiguratorn när man köper bilen. Om det faktiskt funkar eller inte har jag ingen koll på, men du kan ju inte köpa bilen ny med både dragkrok och fotsensor.
sandydoull
Namn: Sandy Doull
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Så verkar det vara tänkte om det hade hänt något nytt sedan jag kollat upp det för något år sedan. Verkstan som utför montaget trodde att sensorn kommer att avaktiveras i och med att dom använder en modellanpassad kabelsats.

Läste på amerikanska honda att det finns något slags kit att köpa som innebär att man flyttar på sensorn
pasen skrev: 22 februari 2022, 07:43 Det stöds väl inte enligt officiella konfiguratorn när man köper bilen. Om det faktiskt funkar eller inte har jag ingen koll på, men du kan ju inte köpa bilen ny med både dragkrok och fotsensor.
'19 CR-V Hybrid EXE
'98 Honda Accord Coupe V6
'04 Honda Accord Tourer 2,4 EXE
'86 Honda Accord Aerodeck 2,0 EXi
'92 2,2 LX Honda Accord Sedan (i USA)
Skriv svar