kamremsbyte
Ska byta kamrem på min Civic -92.
Måste jag byta både kamrem och spännrulle, lr räcker det att byta endast kamremmen? Spännrullen är väldigt dyr... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Vet ej om tidigare ägaren har bytt..
Bilfan har gått 20k mil...
Måste jag byta både kamrem och spännrulle, lr räcker det att byta endast kamremmen? Spännrullen är väldigt dyr... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Vet ej om tidigare ägaren har bytt..
Bilfan har gått 20k mil...
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Det märker du när du har rullen i handen om den behöver bytas eller inte.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
20k mil skulle jag bytat den när man ändå har allt nere..
drygt o behöva riva ner de om ett år bara för att byta spänaren..
men annars e de som dani säger. man känner rätt fort om den är slut..
drygt o behöva riva ner de om ett år bara för att byta spänaren..
men annars e de som dani säger. man känner rätt fort om den är slut..
Senast redigerad av LinusE den 24 februari 2005, 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
man byter ALLTID spännrullar o löprullar vid kamremsbyte. ingen större mening att byte kamrem o någon av rullarna skär efter 50 mil.....
Svarta bilar går fortare
Honda CRX VTEC-91 Black Magic Edition, Honda Civic 1,3 Räser, Volvo 240 Förgasarturbo-82
Ola Fredriksson
Honda CRX VTEC-91 Black Magic Edition, Honda Civic 1,3 Räser, Volvo 240 Förgasarturbo-82
Ola Fredriksson
<!--QuoteBegin-Ola+24 Feb 2005, 20:59:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Ola 4 24 Feb 2005, 20:59:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->man byter ALLTID spännrullar o löprullar vid kamremsbyte. ingen större mening att byte kamrem o någon av rullarna skär efter 50 mil.....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=104541"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
på en opel kanske...
under dom åren jag jobbade på Rosenholtz så bytte vi mej veterligen inte en enda spännrulle
dom enda som såldes va över disk
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=104541"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
på en opel kanske...
under dom åren jag jobbade på Rosenholtz så bytte vi mej veterligen inte en enda spännrulle
dom enda som såldes va över disk
Kristian, Hondalös.
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Ola+24 Feb 2005, 19:59:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Ola 4 24 Feb 2005, 19:59:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->man byter ALLTID spännrullar o löprullar vid kamremsbyte. ingen större mening att byte kamrem o någon av rullarna skär efter 50 mil.....
Var har du fått det ifrån?
Jag som jobbar med bl.a Opel byter BARA när det är missljud eller när kunden specifikt säger till att han/hon vill byta. Finns ingen mening att byta en rulle som inte låter illa.
Var har du fått det ifrån?
Jag som jobbar med bl.a Opel byter BARA när det är missljud eller när kunden specifikt säger till att han/hon vill byta. Finns ingen mening att byta en rulle som inte låter illa.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Håller med Dani, man byter BARA om det är missljud
Men håller även med Kristian, det är VÄLDIGT sällan man BEHÖVER byta på en Honda.
Den enda Honda som jag kan minnas att jag har bytt spännrulle på vid ett kamremsbyte var på en NSX....
MVH
Men håller även med Kristian, det är VÄLDIGT sällan man BEHÖVER byta på en Honda.
Den enda Honda som jag kan minnas att jag har bytt spännrulle på vid ett kamremsbyte var på en NSX....
MVH
Tomas Törngren
#2428 Boden
Honda Accord Tourer -10
Tidigare bilar:
Honda CR-V -07
Honda Accord Tourer -04
Honda Accord 2.0 -91
Volvo 855 T-5R -95
MB 230 TE Sportline -92
#2428 Boden
Honda Accord Tourer -10