Mantorp 2006
Aerodynamic, helljus och tuta om det inte hjälper borde få den mest inbitne snigeln att flytta på sig.
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Istället för att trycka sig förbi kan man ta en liten paus. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
vad är lustgas?
det jontis skriver är en mycket bra inställning! backa tillbaka och tat lugnt! kyl bilen, kör ca 70% av det du gjorde innan och ta hand om bilen istället. då kan du vara längre ute, leta lite mer spår, köra fort i någon enstaka kurva för att träna på den osv osv osv.. sedan e de t bara att kliva på några varv igen! dessutom med lägre pulls än om du blivit förbannad och "tvingat" förbi dig!
hällre tat lungt än att behöva köra om någon som uppenbarligen inte har 100% koll.. sedan kan man lungt gå fram och fråga varför den personen inte såg dig eller inte brydde sig om dig.. men tat lungt. han kanske är nybörjare och har fullt upp med att kolla frammåt. vi som har bankörning i ryggmärgen har lite svårt att förstå sådant tyvärr.
mvh C
hällre tat lungt än att behöva köra om någon som uppenbarligen inte har 100% koll.. sedan kan man lungt gå fram och fråga varför den personen inte såg dig eller inte brydde sig om dig.. men tat lungt. han kanske är nybörjare och har fullt upp med att kolla frammåt. vi som har bankörning i ryggmärgen har lite svårt att förstå sådant tyvärr.
mvh C
Senast redigerad av vad är lustgas? den 13 april 2006, 14:45, redigerad totalt 1 gånger.
Christian Lange
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
<!--QuoteBegin-Jontis+12 Apr 2006, 18:41:47--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 12 Apr 2006, 18:41:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Istället för att trycka sig förbi kan man ta en liten paus. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=269469"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
brukar finnas gott om plats på eftermiddagen då hälften kört slut på bromsarna och åkt hem.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=269469"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
brukar finnas gott om plats på eftermiddagen då hälften kört slut på bromsarna och åkt hem.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Saken var att när denna händelsen dök upp så backade jag av. Då hände det att jag fick en kö med bilar bakom mig som stressade och började halvt köra om mig för dom trodde jag ville släppa förbi dom.
Men men, jag lyssnar på era råd.
Får fixa en blå flagga på taket som jag kan fäll upp annars!
Mvh, Per
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
<!--QuoteBegin-Aerodynamic+14 Apr 2006, 10:50:20--><div class='quotetop'>QUOTE(Aerodynamic 4 14 Apr 2006, 10:50:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Saken var att när denna händelsen dök upp så backade jag av. Då hände det att jag fick en kö med bilar bakom mig som stressade och började halvt köra om mig för dom trodde jag ville släppa förbi dom.
Mvh, Per
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=270103"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Åkte du på erfarna passet?
Mvh, Per
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=270103"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Åkte du på erfarna passet?
Team Kalmar
-
Aerodynamic
Kommer faktiskt inte ihåg det.
Mvh, Per
Mvh, Per
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
<a href="http://www.lindberg-import.com/webbshop/" target="_blank">http://www.lindberg-import.com/webbshop/</a>
Bilsporthjälmen. ca 1100 inkl. frakt.
Bilsporthjälmen. ca 1100 inkl. frakt.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Hjälmar mm. Titta speciellt på "outlet" för fynd. <a href="http://www.mchuset.se/" target="_blank">http://www.mchuset.se/</a>
<a href="http://www.mc-depan.com/" target="_blank">http://www.mc-depan.com/</a>
<a href="http://www.mc-depan.com/" target="_blank">http://www.mc-depan.com/</a>
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Hur var det med passagerare i år? har ej PP så jag kan inte läsa dokumentet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
<!--QuoteBegin-Seeage+17 Apr 2006, 22:23:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Seeage 4 17 Apr 2006, 22:23:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hur var det med passagerare i år? har ej PP så jag kan inte läsa dokumentet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=271391"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Inte tillåtet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=271391"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Inte tillåtet.
Honda CR-V PHEV
<!--QuoteBegin-Vtec_Lambo+17 Apr 2006, 21:24:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Vtec_Lambo 4 17 Apr 2006, 21:24:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Seeage+17 Apr 2006, 22:23:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Seeage 4 17 Apr 2006, 22:23:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hur var det med passagerare i år? har ej PP så jag kan inte läsa dokumentet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Inte tillåtet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=271392"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
trist, vad är anledningen?
Inte tillåtet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=271392"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteBegin-Seeage+17 Apr 2006, 22:25:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Seeage 4 17 Apr 2006, 22:25:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Vtec_Lambo+17 Apr 2006, 21:24:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Vtec_Lambo 4 17 Apr 2006, 21:24:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Seeage+17 Apr 2006, 22:23:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Seeage 4 17 Apr 2006, 22:23:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hur var det med passagerare i år? har ej PP så jag kan inte läsa dokumentet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Inte tillåtet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=271394"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
varför ha med passagerare när man kör på bana, en sak under lugna timmen men inte annars. när man kör på bana ska man inte ha massa störande moment, självklart tycker jag.
Inte tillåtet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=271394"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
varför ha med passagerare när man kör på bana, en sak under lugna timmen men inte annars. när man kör på bana ska man inte ha massa störande moment, självklart tycker jag.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Största anledningen till varför passagerare är en osmart idé är att om det smäller så är det jävligt skönt att inte vara ansvarig för någon annan än sig själv i bilen.
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
Mooseman
Till en början blir man sur att man inte får ta med passagerare. Men ju mer man tänker efter desto bättre ter sig idén om passagerarförbud. Inte nog med att man inte riskerar någon annans hälsa än sin egen, utan man kör faktiskt som regel stabilare när man är själv i bilen. Därmed inte sagt att man kör fortare och ska stila, utan det är lika stor risk att något händer när man plockar ner lite av farten, och vanligtvis i samma andetag lite av koncentrationen. Två orosmoment som undviks på ett bräde iom passagerarförbud ÄR bra, trots att det vore skoj att kunna skjutsa runt nån polare då och då.
Enda nackdelen som jag ser är att många som annars inte skulle köra lugna halvtimmen ger sig ut bara för att få chansen att ge polarn/flickvännen el dyl en åktur. Då förlorar "lugna" halvtimmen liksom lite av sin charm.
En annan uppenbar nackdel är att de som gärna vill utveckla sig i sin körning genom att få åka med någon mer erfaren eller ha någon mer erfaren i passagerarsätet under några varv förlorar den möjligheten. Jag anser nog att vi i japanklubbarna + fordklubben kommit så pass långt nu att det är dags att börja fundera på att ha instruktörer på våra träffar, liknande som de har i porscheklubben. Man skulle kunna utse några stycken ur respektive klubb som är duktiga, och sedan ev komplettera upp deras kunnade med en licenskurs för de som inte redan har eller någon annan körkurs där man får tips av riktiga kursledare/proffs. Något att tänka på, vet att jag nämnt detta på 200sx.nu under min tid där så nu försöker jag väl här också..
P.S. Ska bli medlem i månadsskiftet D.S. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Enda nackdelen som jag ser är att många som annars inte skulle köra lugna halvtimmen ger sig ut bara för att få chansen att ge polarn/flickvännen el dyl en åktur. Då förlorar "lugna" halvtimmen liksom lite av sin charm.
En annan uppenbar nackdel är att de som gärna vill utveckla sig i sin körning genom att få åka med någon mer erfaren eller ha någon mer erfaren i passagerarsätet under några varv förlorar den möjligheten. Jag anser nog att vi i japanklubbarna + fordklubben kommit så pass långt nu att det är dags att börja fundera på att ha instruktörer på våra träffar, liknande som de har i porscheklubben. Man skulle kunna utse några stycken ur respektive klubb som är duktiga, och sedan ev komplettera upp deras kunnade med en licenskurs för de som inte redan har eller någon annan körkurs där man får tips av riktiga kursledare/proffs. Något att tänka på, vet att jag nämnt detta på 200sx.nu under min tid där så nu försöker jag väl här också..
P.S. Ska bli medlem i månadsskiftet D.S. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Team Kalmar
Så det är tillåtet med passagerare under följevarvet och lugna timmen?
Btw, jag vet ej hur det är under lugna timmen men hur är aktiviteten då? kör alla lugnare eller är det verkligen LUGNT tempo som gäller?
Btw, jag vet ej hur det är under lugna timmen men hur är aktiviteten då? kör alla lugnare eller är det verkligen LUGNT tempo som gäller?
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
-
Vtec_Lambo
Brukar inte var många bilar ute på lugna timmen, iaf inte på de bankörningar jag varit på.
Men de som är där brukar inte ösa på särskilt mycket, beror mycket på hur många bilar som är ute då också givetvis.
Men de som är där brukar inte ösa på särskilt mycket, beror mycket på hur många bilar som är ute då också givetvis.
Honda CR-V PHEV
Hum? Jag lyckas inte ladda ner powerpointen. Nåja.
Jag har en fråga... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag kör ju cab. Inser att hjälm är obligatoriskt.
Vill minnas något om att det är tak på som gäller (om tak finns). Stämmer det?
Det är isåfall lite olyckligt för min del eftersom jag inte får plats i bilen med hjälm på om taket är uppe... Iallafall inte med något som liknar säker körställning... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Jag har en fråga... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag kör ju cab. Inser att hjälm är obligatoriskt.
Vill minnas något om att det är tak på som gäller (om tak finns). Stämmer det?
Det är isåfall lite olyckligt för min del eftersom jag inte får plats i bilen med hjälm på om taket är uppe... Iallafall inte med något som liknar säker körställning... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
<span style='color:red'>Rickard Thorman</span>
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 37 times
- Kontakt:
Det är tyvärr så att taket ska vara uppe.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 54 times
Jag tycker att det borde finnas lite regler för lugna timmen.
Om jag vill ta ett varv med lillgrabben vill jag inte ha någon ungkyckling med sin "polare" i bilen som trycker i röven.
Tycker det ska vara hastighetsbegränsning på LT.
Självklart inte 70 km/h, men någon gräns.
Detta är min åsikt!
Om jag vill ta ett varv med lillgrabben vill jag inte ha någon ungkyckling med sin "polare" i bilen som trycker i röven.
Detta är min åsikt!
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
Mooseman
<!--QuoteBegin-oskar+25 Apr 2006, 12:34:46--><div class='quotetop'>QUOTE(oskar 4 25 Apr 2006, 12:34:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tycker att det borde finnas lite regler för lugna timmen.
Detta är min åsikt!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=275272"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Reglerna sköter banansvarige med hjälp av flaggposteringarna. Det är ju inte samma toleransnivå på uppträdandet på banan under lugna passet som det är på övriga pass.
Detta är min åsikt!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=275272"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Reglerna sköter banansvarige med hjälp av flaggposteringarna. Det är ju inte samma toleransnivå på uppträdandet på banan under lugna passet som det är på övriga pass.
Team Kalmar
-
Aerodynamic
Kommer man sladdandes på lugna timme bör det väll bli svart flagg direkt! Eller?
Mvh, Per
Mvh, Per
Senast redigerad av Aerodynamic den 25 april 2006, 14:42, redigerad totalt 1 gånger.
-
M Scotte
- Kontakt:
Namnet på passet säger precis hur det ska gå till, behövs inga särskilda regler.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Aerodynamic
Så sant så sant, men om man kör om eller blir omkörd på rakan under kontrollerade omständigheter kan det väll inte vara någon fara?
,Per
,Per
-
Vtec_Lambo
<!--QuoteBegin-Aerodynamic+25 Apr 2006, 15:33:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Aerodynamic 4 25 Apr 2006, 15:33:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Så sant så sant, men om man kör om eller blir omkörd på rakan under kontrollerade omständigheter kan det väll inte vara någon fara?
,Per
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=275337"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har för mig att det är förbjudet att köra om på lugnatimmen.
,Per
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=275337"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har för mig att det är förbjudet att köra om på lugnatimmen.
Honda CR-V PHEV
-
M Scotte
- Kontakt:
Kör man om på lugna är det slutkört för dagen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
<!--QuoteBegin-M Scotte+25 Apr 2006, 09:09:34--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 25 Apr 2006, 09:09:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är tyvärr så att taket ska vara uppe.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du inser naturligtvis att följdfrågan omedelbart måste bli: Varför?
Se det som en akademisk övning; Jag inser att det faktum att jag pga denna regel är utestängd från bankörning knappast får den ändrad. Trist för mig, men ingen annan lär bry sig nämnvärt. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Hmmm... Eller så får jag hitta en _mycket_ tunnare godkänd hjälm... Värt att kolla upp... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Jag kommer nämligen _inte_ att byta min underbart fantastiskt sköna stol. Än. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Se det som en akademisk övning; Jag inser att det faktum att jag pga denna regel är utestängd från bankörning knappast får den ändrad. Trist för mig, men ingen annan lär bry sig nämnvärt. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Hmmm... Eller så får jag hitta en _mycket_ tunnare godkänd hjälm... Värt att kolla upp... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Jag kommer nämligen _inte_ att byta min underbart fantastiskt sköna stol. Än. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
<span style='color:red'>Rickard Thorman</span>
-
Alfahannen
Finns ju lägre stolskenor, Rickard. Kollat?
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-ART+25 Apr 2006, 20:45:42--><div class='quotetop'>QUOTE(ART 4 25 Apr 2006, 20:45:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M Scotte+25 Apr 2006, 09:09:34--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 25 Apr 2006, 09:09:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är tyvärr så att taket ska vara uppe.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=275514"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
för att dina armar inte ska flyga utanför bilen vid en eventuell rullning och därmed minimera skadorna
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=275514"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
för att dina armar inte ska flyga utanför bilen vid en eventuell rullning och därmed minimera skadorna
Kristian, Hondalös.