Beslutsångest angående Coilovers
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Benci du tog mina ord ur sitt sammanhang angående höjden på Eg på EE.
Detta var när vi pratade färdiga kit, inte ett byggt. Bygger man ett kit ska du ha EG dämpare bak som anders skrev.
Detta var när vi pratade färdiga kit, inte ett byggt. Bygger man ett kit ska du ha EG dämpare bak som anders skrev.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
ja det gör han.Foz skrev:Pierre "Xerxes" kör väl "rätt" Kw1 på sin Civic Vt?
Mycket nöjd. Pelle (heter han väl, peugottoe chaffisen) provkörde även pierres bil på sturup i höstas och var väldigt positivt överraskad!
Scotte, du provkörde väl pierres bil på SS osså?
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
M Scotte
- Kontakt:
Pierres bil går som en dröm enligt mig, inga konstigheter alls.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
[quote name='labbetuzz' date='16 Mar 2008, 12:11:50' post='470692']
Finner ikke H&R clubsport coilover kitet til Honda CRX(88-91), er det mulig å bruke det som selges til Civic(92-95)?
[/quote
Är inget jag skulle rekomendera
Finner ikke H&R clubsport coilover kitet til Honda CRX(88-91), er det mulig å bruke det som selges til Civic(92-95)?
[/quote
Är inget jag skulle rekomendera
Jeremia Gadd
Kommer nog att bli kanon! Vad blev det för fjädrar? De som sitter orginal?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->jeremia skrev:<!--quoteo(post=472530:date=22 Mar 2008, 23:39:13:name=benci)--><div class='quotetop'>CITERA(benci 4 22 Mar 2008, 23:39:13) [snapback]472530[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tänkte avrunda tråden med säga att det blev Alt.2 KW v3 från Stötdämparverkstan.
Original, så klart.
Kommer att köra minst 1, kanske 2 säsonger, innan jag ens tänker fundera på något annat.
Mvh Benci_Hovanyi
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
var kan man sedan köpa nya fjädrar till KW ?
kör själv detta år med KW v1. men kommer precis som
benci köra 1-2 år med dessa innan de blir något byte av fjädern...
jag har dock samma problem som togs upp tidigare om att främre dämparen är ca 4-5cm för lång.
funderar dock på om det inte går o bygga om övre koppen så däparen kommer "längre" upp och då
får längre fjädringsväg ? frågan är bara hur mycket plats där finns innan huven är ivägen...
kör själv detta år med KW v1. men kommer precis som
benci köra 1-2 år med dessa innan de blir något byte av fjädern...
jag har dock samma problem som togs upp tidigare om att främre dämparen är ca 4-5cm för lång.
funderar dock på om det inte går o bygga om övre koppen så däparen kommer "längre" upp och då
får längre fjädringsväg ? frågan är bara hur mycket plats där finns innan huven är ivägen...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
-
M Scotte
- Kontakt:
Enda som hjälper om ni flyttar upp fästet för dämparen är att ni får längre slaglängd, som jag uppfattat så är det att även om bilen är i lägsta inställningen är den för hög fortfarande, och i detta fall hjälper inte denna manöver. Dock är det inte en alls dum sak att göra för att vinna slaglängd innan dämparen bottnar. Simons adapter som går från 45mm-52-57mm eller ngt är perfekt att använda som mellanlägg. Ta mig inte på orden nu med dimensionerna, men det är mittenbiten som är en perfekt kombo med våra fjäderskålars diameter.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- LinusE
härligt.
nej men där är ca 3-4cm kvar o veva på gängorna neråt på dämparen
men då blir fjädern helt lös. och som skrevis längre upp blir fjädringsvägen
så sablans kort då ...
om inte detta funkar blir de o jaga ny kortare fjäder.
dock blir de fortfarande och bygga om toppen
nej men där är ca 3-4cm kvar o veva på gängorna neråt på dämparen
men då blir fjädern helt lös. och som skrevis längre upp blir fjädringsvägen
så sablans kort då ...
om inte detta funkar blir de o jaga ny kortare fjäder.
dock blir de fortfarande och bygga om toppen
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Har klämt lite på ground controls top mounts som flyttar upp 24mm (http://www.ground-control-store.com/pro ... I=647/CA=5)
Tänkte försöka bygga om ett par orginal till något liknande. Annars går det alltid att köpa hjälpfjädrar men de kostar också pengar.
Tänkte försöka bygga om ett par orginal till något liknande. Annars går det alltid att köpa hjälpfjädrar men de kostar också pengar.
- LinusE
precis så jag tänkt bygga med.
set dom på en integrra innan oxå.
men hur mycket djupare är dessa än oem ?
set dom på en integrra innan oxå.
men hur mycket djupare är dessa än oem ?
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
LinusE skrev:var köper man biligast nya fjädrar till KW ?
ocl olsson ?
Tror att man gör de på Demontweeks i uk. Är väldigt osäker på stavningen men annars kan säkert stötdämparvekstan eller Forza hjälpa dig! Jag köpte mina på Millway, men de har lite begränsat med urval på dimonsioner!
Jeremia Gadd
-
M Scotte
- Kontakt:
Billigast är helt klart demontweeks.co.uk. Mindre än 2 papp för fyra hemma.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
Weitec HiconTX är ju rätt grymma=) kör med sånna på min CRX VT tillsammans med ES bussningar o den är distinkt o härlig att köra. Gata som Bana:)
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
- LinusE
då har man gjort allt som går o göra för att få ner bilen 
och den är fortfarande för hög...
fjädern är helt enkelt för lång.
vad tror ni om att kapa lite i fjädern ? visst låter "drastiskt" men
tar man lite på var sida borde det vara lungt då man bara förstör lite på
både hårda o mjuka sidan...
annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra...
och den är fortfarande för hög...
fjädern är helt enkelt för lång.
vad tror ni om att kapa lite i fjädern ? visst låter "drastiskt" men
tar man lite på var sida borde det vara lungt då man bara förstör lite på
både hårda o mjuka sidan...
annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Liten uppdatering angående K&W v3 på en CRX VT, det verkar rocka fett! :thumbup:
Var på en provtur idag och åkte bort till Richard ("Flodman") Hammerin för ett expertutlåtande.
Det första jag la märke till är, att trots att fjädrarna och dämparna är mycket hårdare än dem gamla Weitec,
så känns det mindre i bilen när man kör över skarvar och ojämnheter i hög fart.
Så komforten har inte blivit lidande.
Nu är i för sig allt inställt på "default", fabriksrekomenderade värden, så det går att skruva på allt hårdare om man nu vill.
Självklart så kränger bilen mycket mindre än tidigare, testade några av- påfarter till Nynäsvägen.
Sedan fick Richard köra bilen, men först fick han lova att inte kvadda den, för annars ....!
Vad han tyckte får han skriva själv, men jag tror att han var ganska nöjd med väghållningen.
Så det blir jäkligt spännande på Mantorp, att se hur många sekunder man kan kapa.
Var på en provtur idag och åkte bort till Richard ("Flodman") Hammerin för ett expertutlåtande.
Det första jag la märke till är, att trots att fjädrarna och dämparna är mycket hårdare än dem gamla Weitec,
så känns det mindre i bilen när man kör över skarvar och ojämnheter i hög fart.
Så komforten har inte blivit lidande.
Nu är i för sig allt inställt på "default", fabriksrekomenderade värden, så det går att skruva på allt hårdare om man nu vill.
Självklart så kränger bilen mycket mindre än tidigare, testade några av- påfarter till Nynäsvägen.
Sedan fick Richard köra bilen, men först fick han lova att inte kvadda den, för annars ....!
Vad han tyckte får han skriva själv, men jag tror att han var ganska nöjd med väghållningen.
Så det blir jäkligt spännande på Mantorp, att se hur många sekunder man kan kapa.
Senast redigerad av benci den 15 april 2008, 23:04, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Ja, som sagt, så gled en stycket glad Benci förbi mig idag för att lufta och visa kärran.
Denna bilen är en seriös racer nu. Coilover satsen var det sista som var tvunget att skaffa, självklart så vore det inte fel med en diff och en bromsvåg :whatever:
Som Benci säger, så var satsen riktigt komfortabel att åka med.... kanske inte Bencis avgassystem dock
Jag körde bilen mer än lagligt fort på motorvägen, och körde över några tuffa vägskarvar och gjorde några kraftiga manövrar. Trots att bilen dessutom har kraftig camber så uppträde bilen lugnt och sansat. Körde några tuffa varv i en rodell och bilen gav direktrespons på allt. Vi åkte på ställ i rondellen, men det kändes det inte alls dramatiskt och man hade full kontroll hela tiden.
Denna bil är nu mycket potent, så nu har du något att växa i Benci :worthy:
Faaaan, vad jag vill ha en rex igen.
/ Richard
Denna bilen är en seriös racer nu. Coilover satsen var det sista som var tvunget att skaffa, självklart så vore det inte fel med en diff och en bromsvåg :whatever:
Som Benci säger, så var satsen riktigt komfortabel att åka med.... kanske inte Bencis avgassystem dock
Jag körde bilen mer än lagligt fort på motorvägen, och körde över några tuffa vägskarvar och gjorde några kraftiga manövrar. Trots att bilen dessutom har kraftig camber så uppträde bilen lugnt och sansat. Körde några tuffa varv i en rodell och bilen gav direktrespons på allt. Vi åkte på ställ i rondellen, men det kändes det inte alls dramatiskt och man hade full kontroll hela tiden.
Denna bil är nu mycket potent, så nu har du något att växa i Benci :worthy:
Faaaan, vad jag vill ha en rex igen.
/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
Andy63
- Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
- Namn: André Fossto
- Kontakt:
Tjena alla! Jag är inne i coilover tankar! Jag är inne på köpa KW Variant 3. Jag undrar hur kvalitén är på dem igentligen? För såg att scotte skrivit att alu fästena är inte det bästa i längden. Men hur är det med KW? De är ju stort företag osv.
aja, ha de gött!
Obs! Vill endast veta kvalitén på dem och hur bra de är i längden
aja, ha de gött!
Obs! Vill endast veta kvalitén på dem och hur bra de är i längden
Senast redigerad av Andy63 den 16 april 2008, 12:54, redigerad totalt 1 gånger.
André Fossto
-
M Scotte
- Kontakt:
Alufästena? KW är gjorda i rostfritt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Klart man kör på kw, sjukt nöjd med dem.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->