Bankörning Anderstorp 25/5

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
YASH
Kontakt:

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Klippt från annat forum....<!--colorc--></span><!--/colorc--></span>

Hallå

Lägger ut en inbjudan till Bankörning på Anderstorp åt en arbetskamrat. Både bil och MC är välkomna. Jag kan förmedla frågor men det är lättare att ni kontaktar David direkt om ni vill ha ett snabbare svar.

Banan är Prel.bokad den 25/5 17:00-20:00

ANGÅENDE BANAN:
<a href="http://www.arc.nu/arc.asp" target="_blank">http://www.arc.nu/arc.asp</a>
Vi får köra på hela banan, om vi håller "normalväg bullernivå".(se länk)
Ambulans/brandkår finns 5minuter bort.
Bil/mc =ok
Vi kommer att dela in oss i grupper, hur många beroende på hur många vi blir, tex: 15st i 2 grupper 30min körning/30 min vila. Blir det jämn fördelning på antalet MC och bilar är det nog en lämplig att dela dessa i olika grupper.
En träff innan själva körningen vore bra där vi delar in oss i grupper samt ordnar upp med flaggvakt etc.

PRIS:
8000 SEK ( å lite till) kostar det. detta delat på det antal deltagare vi blir. (dock har vi sagt att blir vi mindre än 20 avbokar vi)
Pengar vill jag ha in INNAN körningen (några veckor), så det inte blir något strul med det sen i slutänden, hoppas ni har förståelse för detta.

SPRIDA TILL ANDRA?
Helt ok, bara det är personer som ni litar på. Vi vill INTE ha några "tokbreställs" åkare som ställer till det. Eller sådana som inte kan ställa upp på de regler vi sätter upp. Sköter man sig inte så är det bara att åka av banan!

REGLER:
Vi kommer att ha regler som på en gocartbana, dvs blir man ikappkörd, lämna utrymme så att den snabbare får köra om. Den som kommer ikapp, blinka med helljus så att den framför ser dig, innan du kör om. Grupperna kommer dessutom att vara indelade efter hur fort man kör, för att minimera olycksrisken. Bankontrollanter kommer att plocka av den som bullrar för mycket.(inga pengar tillbaka!)

ÖVRIGT:
Vi skall ha KUL SOM FAN!!!
Ta med dricka å lite käk och varför inte lite lite supportrar/boxluder/mekare!

ANMÄLAN:
Fredag 29/4 vill jag ha in din bindande anmälan (då går prel.bokningen ut)
David Persson 070-605 9647, david.persson@comhem.se

Frågor: ring David

M.V.H. Anders
Only M Matters