Bilen kränger fortfarande för mycket
Har för den här säsongen satt på gula Koni och har sedan tidigare Eibachfjädrar. Tyckte dock på Japmeet att bilen fortfarande kränger lite för mycket. Känner inga direkta problem med över- eller understyrning. Bilen går ju såklart rakt fram om jag gasar för mycket i en kurva, men annars känns bilen väldigt säker. Är det dags att fixa fjäderbensstag eller bättre krängningshämmare?
Hur som helst tror jag att jag ska fixa 4-punktsbälte så att jag sitter hårdare, tycker inte riktigt att det räcker med Sparcostolarna när man svängr som fasen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Någon som vet var jag kan köpa fjäderbensstag till min kaross? Finns ju gott om "Accord 89-98" eller vadsom, men det är ju oftast till den amerikanska karossen... Passar detta? Mycket annat chassiemässigt stämmer ju mellan dessa modeller.
Hur som helst tror jag att jag ska fixa 4-punktsbälte så att jag sitter hårdare, tycker inte riktigt att det räcker med Sparcostolarna när man svängr som fasen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Någon som vet var jag kan köpa fjäderbensstag till min kaross? Finns ju gott om "Accord 89-98" eller vadsom, men det är ju oftast till den amerikanska karossen... Passar detta? Mycket annat chassiemässigt stämmer ju mellan dessa modeller.
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
En annan grej för att styva upp bilen, förutom kräng.hämmare och stag som du skriver, är ju att byta ut dina samtliga bussningar.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 37 times
- Kontakt:
Att bilen kränger gör inte så mycket Simon, det du istället behöver är R-däck för mer grepp. Vill du inte att bilen ska kränga får du köpa nya fjädrar. Vi har H&R:s racefjädrar i alla hårdheter och längder.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Mkay. Jo, bussningar har jag funderat på, men det är samma fråga där; var kan jag hitta till min bil? Jag har inte sett några till min kaross någonstans.
Jo, R-däck blir det säkert till nästa säsong. Måste nog gå ner några dimensioner i fälgar bara, för det är så ruskigt dyrt till 17". Å andra sidan blir det ju då en merkostnad på nya fälgar, men det kan det vara värt faktiskt.
Om någon surfar omkring och råkar hitta bättre bussningar till Accord 94 2.3iSR CC7 så får ni gärna hojta till så lägger jag till det på shoppinglistan.
Ang. fjädrar så är ju bilen styv som en apa, man känner ju när man åker över en kotte, tänkte mest om man kunde få själva karossen lite styvare med stag.
Tack för tipsen och åsikterna!
Jo, R-däck blir det säkert till nästa säsong. Måste nog gå ner några dimensioner i fälgar bara, för det är så ruskigt dyrt till 17". Å andra sidan blir det ju då en merkostnad på nya fälgar, men det kan det vara värt faktiskt.
Om någon surfar omkring och råkar hitta bättre bussningar till Accord 94 2.3iSR CC7 så får ni gärna hojta till så lägger jag till det på shoppinglistan.
Ang. fjädrar så är ju bilen styv som en apa, man känner ju när man åker över en kotte, tänkte mest om man kunde få själva karossen lite styvare med stag.
Tack för tipsen och åsikterna!
Simon Aunér