Dunlop R-däck

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Jag har fått erbjudande om att köpa Dunlop däck till ett förmånligt pris till sommaren. Jag undrar om ni rekommenderar något Dunlop r-däck som lämpar sig till min bil?
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
ziggy

Har inte kört på några själv men har fått rekomendationer av en kille på jobbet som kört på Dunlop Direzza. Dom ska tydligen vara riktigt bra.
Han har kört på Yokohama och Pirellis R-däck också men han tyckte Direzza var klart bäst.

Har även läst på andra ställen om folk som är nöjda med dom. Kör på Direzza [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
M Säverot

vet flera långlopps team i erf som har kört med dunlop r-däck och varit väldigt nöjda... vet tyvärr inte vilka dock
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Fick inte så bra erbjudande som jag väntat, så det fick blir Dunlop Direzza via rejsa. Nån som har koll på vilket tryck man ska ha för bana med dessa däck?
1.8 kalltryck runtom som med 888:orna?
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Jontis
Namn: JonasSundgren

Utgå från det och testa dig fram. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Användarvisningsbild
freddej
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson

Körde konbana i helgen med en uppsättning Direzza på bilen, fick då lite råd och tips från lite mer rutinerade r-däcks åkare (som visserligen körde franskt men samma koncept= mindre fwd bil). Vid detta tillfälle så åkte vi på ca 0,4 bar högre tryck i bakdäcken för att försöka få nån tillstymelse till temp i bakdäcken och som jag fattade det så så brukade man använda ett något högre däckstryck i bakdäcken även vid bankörning.
Annars låter 1,8 som ett lämpligt tryck för bana att börja med, jag fick tips om även 1,6 samt något högre bak vid banåka, men det har väl att göra med väder, vind, körstil och bil oxå.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Skriv svar