CTR R-däck (igen)

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
score

så, detta har säkert varit uppe miljoner gånger förut, men tycks inte hitta något riktig svar på min fråga. Ska nu i april till gotland ring o köra lite.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Har en CTR 05a.. inskaffad i september förra året (eller var de oktober?) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] iaf... sommardäcken e knappt använda... ska jag köra på dessa eller köpa R däck och smacka på mina 16" vinterfälgar? eller köpa 15" fälgar + däck.

Vad skulle priset kunna bli för dessa alternativ? (billig = bra!)

Går det ens att nu köpa r däck o smacka på vinterfälgarna? har 0 koll på vad det är för storlek osv på vinterfälgarna förutom att dom är 16"(tror jag) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] kan ta o kolla upp detta dock.
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>

<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
infra
Kontakt:

Jag har 16" rdäck till salu som jag tänkte köra på min gamla CTR.

alltså sommardäcken e kanske inte dåliga men kan ändå aldrig jämnföras med rdäck..
Ska man ha ut det absolut roligaste ur bilen så är det r-puckar som gäller.

se min annons under säljes om du är intresserad.
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Användarvisningsbild
freddej
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson

Om det är första gången du kör bana, så kan det faktiskt vara bra att åka vanliga gatdäck. Är ju liksom lite lättare att känna vad gränsen går.

Däremot är du rutinerad på bana och vill ha maximal hastighet, så är det r-däck som gäller.

16" är ju lika dyrt som 17" men du hade ju redan fälgar till det.
15" blir ju helt klart bäst däckkonto i det långa loppet, men då måste ju du köpa fälgarna oxå.
Så det är ju bara att välja vad som passar dig bäst.

Har själv beställt en uppsättning 17" Dunlop direzza till min bil då jag hade orginalfälgarna låg och skräpade.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Yasei
Namn: ......

<!--QuoteBegin-freddej+12 Apr 2006, 06:31:31--><div class='quotetop'>QUOTE(freddej @ 12 Apr 2006, 06:31:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->15" blir ju helt klart bäst däckkonto i det långa loppet, men då måste ju du köpa fälgarna oxå.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vet någon vilka 15" fälgar passar på CTR direkt?
ziggy

Rota Slipstream med lite slipning på bromsoket.

Team Dynamics Pro Race 1 (inte 1.2) utan modifiering (inte provat, men läst mig till)

Jag kör med Rota
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

JAg kör också med Rota slipstream 7x15". Man får slipa lite på "baksida" av oket, sen passar det som handsken. Om du tänkt köra ganska mkt på bana mm med dina r-däck så är det värt att handla 15", annars hade ja helt klart åkt 16" om jag redan haft fälgarna och någon vettig däcksdimension fanns till bra pris. Brytpunkten för priset är för mig ungefär 1500:- per däck. 15" R888 kostar ju under tusenlappen, men 15 Rota kostar ca 6k klart på bilen.
Team Kalmar
Skriv svar