Banåkaträff Med CRS (Renaultklubben) på Gotland 9'e Maj

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Lars Falk

Hej,

CRS, Renaultklubben, bad mig göra lite reklam för sin banåkaträff på Gotland Ring den nionde maj.
Man bjuder in 20-30 "externa" bilar och riktar sig främst till "hot-hatch"-åkare.
Det blir en trevlig och lättsam träff.
Det finns en tråd på rejsa.nu. om eventet. <a href="http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53954" target="_blank">http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53954</a>
Man anmäler sig genom att skicka ett mail till Peter Bergqvist enligt nedan.

Så här skriver de i sin inbjudan:

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Inbjudan till banträff på Gotland Ring 9 maj 2009.

Äntligen kan vi berätta lite mer om den banträff som planeras på Gotland Ring av Club Renault Sverige.

Som några säkert redan vet är Gotland Ring en kuperad och underhållande bana i vacker natur. Banan är dessutom bred vilket kan vara bra om man som nybörjare missar lite. Denna bana är säkerligen en av de mest underhållande i Sverige.

De som kör på banan kör under eget ansvar i likhet med när allmänhetens körning ordnas på Gotland Ring. Det är ingen tävlingskörning.
Bilarna skall vara registrerade och vara godkända av bilprovningen. Vi kommer att köra 15-20min pass i uppdelat på olika grupper beroende på erfarenhet.

Grupprabatt till färjorna finns. Mer info angående detta erhålls vid anmälan.

Inget samordnat bokande av boende kommer att ske.

25 platser kommer att släppas till övriga bilar. D.v.s. bilar som inte är Renaulter :D
Anmälan görs till Peter Bergqvist på mail: mr.peter.bergqvist (at) telia.com (ersätt (at) med snabel-a.)
Sista anmälningsdag 5/3 -2009 (tiden kan komma att förlängas men boka tidigt för att vara säker på din plats). Detta tidiga datum har vi satt för att se om det finns underlag för att driva igenom denna träff.

Mer information om betalning får du i samband med anmälan.

Pris:
1000kr klubbmedlem i CRS
1100kr Icke klubmedlem

Välkommna!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag kan dock inte svara på några frågor här. De riktas lämpligen till arrangörerna t.ex. i tråden på rejsa.

Edit: Jag noterade att ni har banåka på Mantorp dagen efter. Med det alternativet är väl antagligen inte GR på lördagen intressant för er. Men nu vet ni att det finns möjlighet i alla fall... 8)

mvh / Lasse Falk
Senast redigerad av Lars Falk den 22 februari 2009, 12:29, redigerad totalt 1 gånger.
mvh / Lasse Falk

Clio RenaultSport
Seven Plus
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Kul! Tyvärr blir det ju säkerligen Mantorp för dom flesta, men iaf jag hade gärna blivit inbjuden till några andra av era banträffar framåt sommaren.

Mvh
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Ja det är tråkigt att det krockar, annars är det bara trevligt med fler banåkarmöjligheter ;)
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Mycket trevligt att bli bjuden som de andra säger och det tackar även jag för (även om jag nu ändå inte skulle kvala in bland de 25 extrema ;)).
Tyvärr lockar Mantorp mer då det är klubbens egna körning.
Senast redigerad av Little Elk den 22 februari 2009, 20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Skriv svar