coilovers och bromsbelägg tips till itr?
mantorp va för att hitta svagheter, sänkfjädrar har jag alltid hatat men jag prioterar annat för tillfället men vill ändå förbättra bilen med det viktigaste.
Belägg som orkar hård bankörning? ska passa bra med slitsade dba skivor,
sitter slitna carbotech på som gjort sitt om några mil. Och nej jag vill inte köpa större bromsar för jag vill inte gå upp i storlek på fälgar.
coilovers tänkte jag bc coilovers, hade de på min sti men jag har INGEN aning hur det är på itr, tips tas varmt emot
mvh
Belägg som orkar hård bankörning? ska passa bra med slitsade dba skivor,
sitter slitna carbotech på som gjort sitt om några mil. Och nej jag vill inte köpa större bromsar för jag vill inte gå upp i storlek på fälgar.
coilovers tänkte jag bc coilovers, hade de på min sti men jag har INGEN aning hur det är på itr, tips tas varmt emot
mvh
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Bromsbelägg: Fram: Carbotech XP8 eller XP10. Bak: Original eller vad du kommer över.
Coilovers: http://www.picperformance.com/
Jag kör 12k/14k i hårdhet och är jävligt nöjd, ev. vill du ha lite mjukare, kanske 10/12?
Hårdare bak gör bilen något överstyrd så kommer man runt i kurvorna bättre
Jag kör 12k/14k i hårdhet och är jävligt nöjd, ev. vill du ha lite mjukare, kanske 10/12?
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
Skulle jag skaffa mig nya coilovers idag skulle jag utan att tveka välja INTRAX som Niklas Lilja visade upp på Mantorp.
I princip alla coilovers idag är tillverkade i kina, D2 k-sport, KW... Utom Intrax som fortfarande gör sina i holland.
Niklas (LMP Engineering) tillsammans med SCM Engineering är agenter för dessa i sverige, och har plockat ihop "universal" kit som är anpassade för svenska banor. med fjädrar för detta. Grejjerna håller verkligen högsta kvalitet. Fjädrarna är av standard diameter, så att skaffa nya är billigt.
Som en fingervisning på priset sa niklas 15, fast som han sa, då har jag tagit i lite, så lite billigare än så blir det..
I princip alla coilovers idag är tillverkade i kina, D2 k-sport, KW... Utom Intrax som fortfarande gör sina i holland.
Niklas (LMP Engineering) tillsammans med SCM Engineering är agenter för dessa i sverige, och har plockat ihop "universal" kit som är anpassade för svenska banor. med fjädrar för detta. Grejjerna håller verkligen högsta kvalitet. Fjädrarna är av standard diameter, så att skaffa nya är billigt.
Som en fingervisning på priset sa niklas 15, fast som han sa, då har jag tagit i lite, så lite billigare än så blir det..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Asse skrev:Bromsbelägg: Fram: Carbotech XP8 eller XP10. Bak: Original eller vad du kommer över.
Synd att man knappt får välja hårdhet själv hos PIC längre, men de har fortfarande vettiga priser på deras coils. Såg nu oxå att dem har ett fint bussningskit till ED/EE/EG/EK/DC som är i gummi, dvs orginalfunktion fast betydligt hårdare, ser mycket bättre ut än EnergySuspensions bussningar.
Jag kör med ferodo 2500 belägg fram och axxis belägg bak, beläggen fram håller säkert året ut men efter ska jag testa Carbotech XP10
I coilover väg körde jag med KV1:or som jag tyckte var för mjuka för bana.
Nu kör jag HKS gymkhana Hyper-d som för hårda för gatan men bra på bana, alltid en avvägning det där.
I coilover väg körde jag med KV1:or som jag tyckte var för mjuka för bana.
Nu kör jag HKS gymkhana Hyper-d som för hårda för gatan men bra på bana, alltid en avvägning det där.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag är kanske en av få som rekommenderar K-sport RS, riktigt supernöjd med dem. ER-teamet från Södervidinge åker samma setup på sin bil och verkar också mycket nöjda.
Intrax har varit med ett tag, det man åkte för 10 år sedan om man skulle ha väghållning till sin Honda, Wheelbase stod för dist i Sverige då.
Intrax har varit med ett tag, det man åkte för 10 år sedan om man skulle ha väghållning till sin Honda, Wheelbase stod för dist i Sverige då.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
bromsbeläggen löser sig, coilovers har jag kollat runt men jag är tveksam till aluminum infästningar, vill inte råka ut för d2 katastrofer där infästning brister,
det står dock att det ev finns med stål infästning så det ska jag kolla upp.
tack för att tips grabbar, fick veta att jag hade carbot.bobcat belägg och inte xp8, 2,5 mm kvar innan jag körde till mantorp och att det redan är mer gatbelägg gör inte saken bättre så där fick jag svar på min fråga varför bromsarna inte räckte till, torr kokpunkt på bromsvätskan jag körde var 265grader, så där tänkte jag köra motul vätska som ligger på 312 har jag för mig. Men vätskans kvalite försämrades givetvis mycke av mina slitna belägg.
som sagt tack för hjälpen!
Martin jag skickar ett pm till dig under dagen jag har en fråga jag tror du kan hjälpa mig med.
Mvh
det står dock att det ev finns med stål infästning så det ska jag kolla upp.
tack för att tips grabbar, fick veta att jag hade carbot.bobcat belägg och inte xp8, 2,5 mm kvar innan jag körde till mantorp och att det redan är mer gatbelägg gör inte saken bättre så där fick jag svar på min fråga varför bromsarna inte räckte till, torr kokpunkt på bromsvätskan jag körde var 265grader, så där tänkte jag köra motul vätska som ligger på 312 har jag för mig. Men vätskans kvalite försämrades givetvis mycke av mina slitna belägg.
som sagt tack för hjälpen!
Martin jag skickar ett pm till dig under dagen jag har en fråga jag tror du kan hjälpa mig med.
Mvh
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
Jag kommer att köra på BC-Racings värstingar på DC5an dom är bra. Du kan välja fjäderhårdhet själv och har stålinfästningar.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Kimmz, jag körde en sats från bc till min sti my08, jag valde ett steg mjukare fjädrar för att jag bruka bilen till vardags, och körde hårdaste läget för konbana m.m och de va överraskande bra! Enda nackdelen är att topmountsen börja klonka smått men det får man räkna med de flesta coils tror jag. Speciellt alla dessa thaiwan sakerna men för övrigt måste jag säga det var bra saker till väldigt bra pris!
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
Ja det hade jag på mina omnipower som satt på din och min gamla VTI också. Fördelen med BC-Racing är att det är väldigt billiga reservdelar om det skulle behövas.
Delarna till BC-Racing är gjorda i Japan. Samma fabrik som många av dom dyra märkena använder.
Delarna till BC-Racing är gjorda i Japan. Samma fabrik som många av dom dyra märkena använder.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se