filmen är ju till för att du inte skall få splitter på dig medans nätet e till för att armar å skit inte skall hamna utanför bilen om man rullar eller så...
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Med dubbla lager film på sidorutan (in/ut), borde den vara nästan okrossbar!
=> då fyller den samma funktion som nätet + skyddar mot splitter.
=> man kan ha det till vardags utan att det stör med bibehållen säkerhet, man åker inte omkring med nät till vardags
=> besiktningen kommer inte ens lägga märke till det, den är ofärgad och helt genomskinlig vad man kan se på bilden.
"=> då fyller den samma funktion som nätet + skyddar mot splitter.
=> man kan ha det till vardags utan att det stör med bibehållen säkerhet, man åker inte omkring med nät till vardags"
Nej inte alls! Jämför inte hållbarheten i enfilm mot nätets funktion. Nätet kan du ju bara placka bort när du inte är på banan, det tar ca 30sek.
"=> besiktningen kommer inte ens lägga märke till det, den är ofärgad och helt genomskinlig vad man kan se på bilden."
Kanske! kanske inte....
Men i ditt fall tycker jag att säkerheten kommer före vad besiktningen tycker....
Summa sumarum:.... visst ha filmen men ersätt inte nätet med filmen.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Ett annat trix med fönsternät är att man kan ha runtan nere på banträffar.
Nu är jag inte påläst på era regler vid banträffar, men det brukar vara förbjudet att åka med nervevad ruta (liknande gäller taklucka). Jag vet själv av erfarenhet att det hade varit skönt en stekhet augustigdag på knutan att veva ner runtan under körning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
<!--QuoteBegin-Clabbe+6 Mar 2005, 03:28:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 6 Mar 2005, 03:28:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Anta att du rullar och de måste slå in rutan för att få ut dig...
hur ska det gå till?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=108628"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ok, jag är mer än övertygad att använda nätet och strunta i filmen.
vaför får man inte ha rutan nere om man har nät ?
i dragracing så ska man antingen ha rutot eller nät. t.ex..
har du nät kan du ju varken få ut händer eller föter eller huvude eller liknande..
Plastfilmen gör inte rutan okrossbar. Den håller bara glassplittret på plats. Och eftersom rutan inte sitter fast i fönsterkarmen så är det bara och sparka ut den. Precis som framrutan på en bil!