värde ctr 07?
Hej,
Jag älskar min ctr men samtidigt tycker jag det är en aning dyr att äga- fast det är väl å andra sidan alla bilar.
Nu är jag nyfiken på vad ni tror den kommer minska i värde 2007..
Min har precis passerat 2000, fullservad och helt i orginal. Mr-cap:ad varje november.
Tipps på billig bruksbil att äga? som man slipper mecka med!
tack
//Angelica
Jag älskar min ctr men samtidigt tycker jag det är en aning dyr att äga- fast det är väl å andra sidan alla bilar.
Nu är jag nyfiken på vad ni tror den kommer minska i värde 2007..
Min har precis passerat 2000, fullservad och helt i orginal. Mr-cap:ad varje november.
Tipps på billig bruksbil att äga? som man slipper mecka med!
tack
//Angelica
Angelica Malmstedt
// Clueless blondie on 200 hp.. what's up with that shit?
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
CTR e väl ultimata bruksbilen?
edit: missade att du skrev billig!
annars e väl en CTR perfekt, liten med stora utrymmen, billig att äga (relativt),snabb, minibuss...
edit: missade att du skrev billig!
annars e väl en CTR perfekt, liten med stora utrymmen, billig att äga (relativt),snabb, minibuss...
Senast redigerad av PatrikGBG den 6 januari 2007, 12:28, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
<!--QuoteBegin-SiR+6 Jan 2007, 14:43:14--><div class='quotetop'>QUOTE(SiR @ 6 Jan 2007, 14:43:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag tror att ifall nya ctr har ett vettigt pris, så kommer väl proppen gå ur på nuvarande CTRs pris och hamna under 100k
[right][snapback]362655[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har svårt att tro att en 04 som gått 2000 mil kommer hamna under 100...
[right][snapback]362655[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har svårt att tro att en 04 som gått 2000 mil kommer hamna under 100...
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Accord Type S Tourer -07
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag ser inte heller det scenariot. Nuvarande CTR har ju sjunkit ordentligt i pris under 2006 jämfört med 2005. Om prestandan på nya CTR är sämre än gamla CTR så tror jag inte att någon propp kommer att gå ur. Det känns som att CTR:erna låg onödigt högt i pris under 2005 som begagnade, men att de nu sjunkit ifatt till en mer normal begagnatnivå. Varför skulle en bil med två år på nacken och några få tusen mil plötsligt vara värd mindre än hälften nypris (som var över 220000:- med mtalliclack och AC). I så fall har ju Honda mycket sämre andrahandsvärde än många andra bilmärken och ligger i klass med Hyundai!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
PatrikGBG
de 04-06 som gått för över 170k är ju BRA andrahandsvärde...mkt bra...
de 02or med 6k mil typ, som gått för 150k är ju sjukt bra...
jag tror CTR tappar värde mer o mer nu, eftersom de inte är en "superhatch" i folkmun längre...därav tror jag priset kommer dumpas några tiotals tusen...
men ingen vet säkert förrens efter
de 02or med 6k mil typ, som gått för 150k är ju sjukt bra...
jag tror CTR tappar värde mer o mer nu, eftersom de inte är en "superhatch" i folkmun längre...därav tror jag priset kommer dumpas några tiotals tusen...
men ingen vet säkert förrens efter
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
finns redan ett gäng CTRs som börjar närma sig 100k gränsen (på blocket)
det priset som sätts ut i annonsen är ju inte alltid det priset bilen säljs för när det har prutats osv
det priset som sätts ut i annonsen är ju inte alltid det priset bilen säljs för när det har prutats osv
Stefan Hagman
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Hej alla.. tack för alla bra svar...
jag har en 05:a med ac och motorvärmare, i övrigt helt orginal förutom stereon så klart.
Honda Jazz faller mig inte riktigt i smaken men vi får väl se.
Jag antar att jag vill ha en liten bil som inte drar så mycket = mindre skatt och billigare försäkring.. Jag skulle vilja kunna ha bilen stående på mig själv men som 22-årig stockholmsbo så blir det dyrt.
Jag har oxå svårt att tro min bil kommer droppa ca 70k på ett år men det kan ju vara för att jag inte vill tro det.
jag har en 05:a med ac och motorvärmare, i övrigt helt orginal förutom stereon så klart.
Honda Jazz faller mig inte riktigt i smaken men vi får väl se.
Jag antar att jag vill ha en liten bil som inte drar så mycket = mindre skatt och billigare försäkring.. Jag skulle vilja kunna ha bilen stående på mig själv men som 22-årig stockholmsbo så blir det dyrt.
Jag har oxå svårt att tro min bil kommer droppa ca 70k på ett år men det kan ju vara för att jag inte vill tro det.
Angelica Malmstedt
-
PatrikGBG
jag tror att tre år gamla CTR kommer ligga på ca 120k o tappa 10k per år och lite mer mil såklart...
ungefär
ungefär
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal