Vilket kort är bäst att betala resa med?

För Topics som ej är motorrelaterade
andno

Om man ska ut och resa med båt eller för den skull även flyg och båt, vilket kort är då bäst att betala med?
Skiljer det i de försäkringar som ingår mellan VISA och MasterCard?
Reseskydd, avbeställningsskydd och allt vad de nu har för förmåner.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

jag har inga erfarenheter, men vad jag har hört av släkt o vänner så e VISA bäst...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Ska väl svara som du alltid svarar...
Läs igenom villkoren på de olika korten!
Благодаря мутра!
Krister

Det är inte specifikt VISA eller MasterCard... utan det är vilket skydd de olika bankerna/kortutgivarna ger.
Oftast har bankerna i Sverige samma skydd på sina kort medans det finns andra kreditkort med bättre skydd/villkor som t.ex. re:member card (MasterCard).

Men en sak är i alla fall säker och det är att det är bäst att betala resan med kort för då har du i de flesta fall reseförsäkring från de.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
kenny
Namn: Kenny

de flesta hemförsäkringar har också reseskydd, bara kolla hemsidorna vad som gäller
Kenny Elg

Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Krister

Precis och reser man mycket är det bra att kolla över skyddet, för man vill inte råka ut för någon olycka utan att ha tillräckligt skydd.

Jag har nog allt tänkbart tillägg på hemförsäkringen när det kommer till reseskydd.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
baltis

Har Visa kort genom Nordea jag och betalar alla mina resor med det... blev sjuk en gång när jag var nere i Österrike och fick då allt betalat... så visa funkar kanon :D
Erik Svensson

Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
roffeHonda

det e verkligen bra med de bankerna som har inbyggt skydd. tror det är rätt vanligt med avbokningsförsäkring. om du inte kan åka sköter visa det. även reseförsäkring ingår på vissa, men kolla upp hur länge försäkringen gäller. är det en längre vistelse måste du kanske ha nåt i tillägg.
Rolf Gustavzon
Skriv svar