Fredrik: Det gör tydligen min bil också.
Var kände mig kass på torsdagskvällen så var hemma igår ifrån jobbet.
Kände mig bättre och tänkta att det kanske kunde åka upp till Mantorp iallafall.
Besiktningstiden började gå ut så jag fixade en tid vid 13 tiden på fredagen och tänkte att det skulle vara gott med nybesiktad bil åka hem,packa och sedan dra mot Mantorp.
Var ute och varmkörde för att få lite värme i katten "brukar alltid vara krabb med avgasvärdet"
Stod i kö,kom in i hallen började med avgasprov "Inga problem där" sa:besikningsmannen, skönt.
Vidare för kontroll av framvagn och ljusinställning, gick bra trots JDM lyktorna, bara provrunda runt huset kvar.
"den startar inte" säger besiktningsmannen, vad säger du sa jag till honom, bara trampa till på gasen och prova igen, tänkte om den blivit sur.
Men bilen går bara på starten men tänder inte ens.
Slutade med att vi fick putta ut bilen på baksidan av bilprovningen.
Betalade mina 300:- och fick ett blankt papper på besiktningen men bilen startade inte efter en stunds väntan.
Batteriet började bli dåligt, så fick ringa jobbet och be en kollega ta jourbilen och komma och bogsera mig.
Väl på jobbet började jag kolla vad som hänt, började med att skruva loss ett stift och kolla:
Ingen gnista och luktade inte bensin, hmmm typiskt main relay problem tänkte jag.
Testade knacka lite på reläet men hjäpte inte, ringde en kompis som också har en integra för att testa hans main relay, tack Jocke.
Men funkade ändå inte

, spänning fanns vid säkringen till pumpen men inte bak vid pumpen och ingen gnista?
Efter lite felsökning kom jag fram till att motorstyrdonet inte skicka ut någon signal, hade en chippad P28 liggandes i källaren som jag skulle ha till civicen.
I med den och bilen startade direkt, så tydligen har boxen slutat att fungera helt sporadiskt.
Tur att det ändå hände på hemmaplan och inte halvvägs till mantorp eller på banan.
Nämde jag att allt detta hände på fredagen den 13:e man kan ju börja bli skrockfull för mindre