TV3 blev mottagna på Malmö-vis

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

[quote=Sanel,11 Mar 2005, 15:39:01]
[quote=Chrille79,11 Mar 2005, 15:16:44]
Jag säger ju att jag har fördommar. Jag har haft många dåliga upplevelser.

Jag har också haft dåliga upplevelser med svenskar med jag drar inte alla över en kam.Det finns dåliga svenskar som det finns dåliga invadrare.Även om jag har bott här i 12 år och känner att Sverige är mitt andra hemland så finns det folk som kollar extra på en och följer efter en när man går in i nån affär,finns folk som talar jääättteee sakta så man förstår va de säger,så fort man nämner att man är muslim så rycker de till osv...Det jag gör är bara att skratta åt de. det finns inget annat man kan göra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111317"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
[/quote]

hehe ne det är sant.

Men enligt statestiken så är det ju mest invandrare som begår brott idag.
Så jag förstå svenska som ser på invandrare med skepptisk syn.
Men jag förstår såklart dig oxå. Inte kul att ha rent mjöl i påsen å sen få dra runt på det dåliga ryktet som alla dom andra har skappat. Kan inte vara kul.
Gammal räv...
CTROliver

<!--QuoteBegin-MagnusL+11 Mar 2005, 09:19:53--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 11 Mar 2005, 09:19:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Låt mig gissa inom vilket parti.. Är det möjligtvis "det var bättre förr partiet" eller kanske "skit i andra och bry Dig om Dig själv partiet".

Om man inte försöker göra något åt det.. Ja då blir det inte bättre, det kan jag lova.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111146"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Beror på vad du menar med "Bry dig om dig själv partiet" Jag är moderat pga att de driver en vad JAG anser vara en bra politik. Då man får ha en fri åsikt här i landet så tycker jag att ditt inlägg kan uppfattas som lite kränkande? Men väljer att ignorerar din idiotförklarning av min politiska åsikt. Det enda man kan göra just nu är att rösta bort S, sålänge S sitter vid makten och sammarbetar med Vänsterpartiet och Miljöpartiet så kommer Sverige att gräva ett allt djupare hål att falla ner i och som vi aldrig kommer kunna ta oss upp ur... Så kom inte och skriv en massa Skit om att "inte försöker något". Jag driver mer eller mindre en valrörelse året runt med alla jag träffar som drar upp politik i sverige och försöker att få fler människor att få upp ögonen på hur förstört vårat samhälle är idag.

Sen en sak till, människor som "försvarar" Rosengård på något sätt med fattigdom etc som inte Bor där eller i malmö, borde inte uttala sig på något sätt, precis som att jag inte säger något om Rinkeby då jag inte har den blekaste aning om hur det är att Bo i eller i närheten av det varje dag.

Det är bara att konstatera, Rosengård kommer bli malmös undergång, ge det 20 år.

edit: och Chrille79 Stå för var du tycker, tyvärr är det så att såfort man lägger fram fakta på att det är förortsnissarna ifrån diverse andra länder som Är överrepresenterade i brottsstatestiken blir man rasistklassad...

edit2: Och jag försöker inte säga att alla invandrare är skit etc. Däremot har jag kommit på en lösning? Alla normala invandrare (dvs den större delen av de som bor i landet) då de är fler än sina landsmän som inte riktigt kan sköta sig.. skulle inte de då kunna tala med sina landsmän och få dom att skärpa sig? Lösa problemet ifrån insidan.. för kan inte vara kul att vara t.ex muslim och få en massa blickar för att några enstaka muslimer spinger runt som ett par tattare..
Senast redigerad av CTROliver den 11 mars 2005, 15:52, redigerad totalt 1 gånger.
James Oliver Könsberg - Malmö
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

<!--QuoteBegin-CTROliver+11 Mar 2005, 16:45:06--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 11 Mar 2005, 16:45:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MagnusL+11 Mar 2005, 09:19:53--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 11 Mar 2005, 09:19:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Låt mig gissa inom vilket parti.. Är det möjligtvis "det var bättre förr partiet" eller kanske "skit i andra och bry Dig om Dig själv partiet".

Om man inte försöker göra något åt det.. Ja då blir det inte bättre, det kan jag lova.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111146"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Beror på vad du menar med "Bry dig om dig själv partiet" Jag är moderat pga att de driver en vad JAG anser vara en bra politik. Då man får ha en fri åsikt här i landet så tycker jag att ditt inlägg kan uppfattas som lite kränkande? Men väljer att ignorerar din idiotförklarning av min politiska åsikt. Det enda man kan göra just nu är att rösta bort S, sålänge S sitter vid makten och sammarbetar med Vänsterpartiet och Miljöpartiet så kommer Sverige att gräva ett allt djupare hål att falla ner i och som vi aldrig kommer kunna ta oss upp ur... Så kom inte och skriv en massa Skit om att "inte försöker något". Jag driver mer eller mindre en valrörelse året runt med alla jag träffar som drar upp politik i sverige och försöker att få fler människor att få upp ögonen på hur förstört vårat samhälle är idag.

Sen en sak till, människor som "försvarar" Rosengård på något sätt med fattigdom etc som inte Bor där eller i malmö, borde inte uttala sig på något sätt, precis som att jag inte säger något om Rinkeby då jag inte har den blekaste aning om hur det är att Bo i eller i närheten av det varje dag.

Det är bara att konstatera, Rosengård kommer bli malmös undergång, ge det 20 år.

edit: och Chrille79 Stå för var du tycker, tyvärr är det så att såfort man lägger fram fakta på att det är förortsnissarna ifrån diverse andra länder som Är överrepresenterade i brottsstatestiken blir man rasistklassad...

edit2: Och jag försöker inte säga att alla invandrare är skit etc. Däremot har jag kommit på en lösning? Alla normala invandrare (dvs den större delen av de som bor i landet) då de är fler än sina landsmän som inte riktigt kan sköta sig.. skulle inte de då kunna tala med sina landsmän och få dom att skärpa sig? Lösa problemet ifrån insidan.. för kan inte vara kul att vara t.ex muslim och få en massa blickar för att några enstaka muslimer spinger runt som ett par tattare..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111322"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Du tycker att jag idiotförklarar Din politiska åsikt? Det är möjligt att Du käner det så.. Men, för att vara politiskt aktiv tycker jag uttrycker Du Dig väldigt starkt och lite grann själviskt. Tvivlar på att moderaterna (är själv moderat) står bakom dina åsikter. Sen att Du står bakom moderaterna, det är en helt annan sak.

Klart man får ha åsikter, vart kränker jag dina åsikter?

Min åsikt är att moderaterna är den enda rätta vägen om det här samhället ska klara sig ur bidragsfällan m.m. m.m. Sossarna har tappat greppet totalt.. Där är vi säkert överrens, men när det gäller problem med kriminella invandrare tror jag inte man kan lägga ansvaret på invandrarna själva att prata med "sina egna" för att få ordning på problemen. Det är politikernas jobb och ansvar, det är därför dom får betalt. Sen är det vår plikt som svenskar att även vi alla hjälper till och ser till att det blir så bra som möjligt för alla som bor här.
Senast redigerad av MagnusL den 11 mars 2005, 16:29, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
esset
Namn: Johan Strömqvist
Kontakt:

O herregud.

Jag säger såhär.

Det är precis lika kul att Svenskarna på forumet diskutterar om Rosengård som att Sanel drar upp ett ämne om polisvåld i en tråd som handlar om nått helt annat.

Eller var det en samhällsnaturlig reaktion från hans sida? En försvarsmekanism.
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

<!--QuoteBegin-Chrille79+11 Mar 2005, 16:41:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 4 11 Mar 2005, 16:41:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men enligt statestiken så är det ju mest invandrare som begår brott idag.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111319"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det har Du rätt i Chrille, procentuellt sett så är invandrare överrepresenterade inom vissa delar av brottsstatistiken. Men, den stora frågan är ju varför det är så?

Vad tror Ni?
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem

Allt slutar med att vi är tillbaka hos våra politiker. Är ju trots allt deras fel. Vi betalar dom för att förutse sånt här. Tillviss del iaf.

Men så går det när man placerar en förstor folk grupp på ett och samma ställe. Det blir ingen intergration.

Sen så som jag har uppfattat det så ser dom lite annorluna på saker än vad vi gör. För dom är det ju så himla mycket status och respekt med i leken. Å alla föröker hela tiden att leva upp tiull det igenom att ha dyras bil å skit. Å i och med att många inte vill jobbe eller anpassa sig till vårt samhälle så blir det tyvär så att dom begår brått istället ju.

Edit: Svensken är mer "lagom" och oftast nöjd med det han har. Eller?
Senast redigerad av Chrille79 den 11 mars 2005, 16:31, redigerad totalt 1 gånger.
Gammal räv...
Alex

<!--QuoteBegin-Chrille79+11 Mar 2005, 16:30:47--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 4 11 Mar 2005, 16:30:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Å i och med att många inte vill jobbe eller anpassa sig till vårt samhälle så blir det tyvär så att dom begår brått istället ju.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111349"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Får invandrare jobb lika lätt som en svensk? Tycker ansvaret ligger hos båda parterna. Det är alltid så himla lätt att säga att invandrare vägrar anpassa sig efter den svenska samhället och att de bildar egna gäng och ställer till en massa problem. Men vad man ofta glömmer är att invandrarna oftast inte får någon chans att anpassa sig då många svenskar drar sig till att umgås med just invandrare. Vet att många företag nekar personer anställning på grund av etnisk ursprung (fast ingen erkänner det). Inte så konstigt att invandrarna söker sig till varandra eftersom de inte upplever att den svenska samhället accepterar dem som sina jämlikar.
Alex Choy

Team Rinkeby garaget

<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem

<!--QuoteBegin-Alex+11 Mar 2005, 16:48:36--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex 4 11 Mar 2005, 16:48:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Chrille79+11 Mar 2005, 16:30:47--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 4 11 Mar 2005, 16:30:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Å i och med att många inte vill jobbe eller anpassa sig till vårt samhälle så blir det tyvär så att dom begår brått istället ju.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111349"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Får invandrare jobb lika lätt som en svensk? Tycker ansvaret ligger hos båda parterna. Det är alltid så himla lätt att säga att invandrare vägrar anpassa sig efter den svenska samhället och att de bildar egna gäng och ställer till en massa problem. Men vad man ofta glömmer är att invandrarna oftast inte får någon chans att anpassa sig då många svenskar drar sig till att umgås med just invandrare. Vet att många företag nekar personer anställning på grund av etnisk ursprung (fast ingen erkänner det). Inte så konstigt att invandrarna söker sig till varandra eftersom de inte upplever att den svenska samhället accepterar dem som sina jämlikar.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111359"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Jo men är ju en ond cirkel. Ju mer dom dras till varandra ju mer tar svensken avstånd. Dom måste tyvärr kämpa lite mer än normal svensken som det ser ut nu. Dom kan inte bara ge upp och börja begå brott. Det kan säkert vara skit tufft och jobbigt. Men kämpar dom inte så drabbar det bara dom själva.
Gammal räv...
Alex

<!--QuoteBegin-Chrille79+11 Mar 2005, 16:53:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 4 11 Mar 2005, 16:53:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo men är ju en ond cirkel. Ju mer dom dras till varandra ju mer tar svensken avstånd. Dom måste tyvärr kämpa lite mer än normal svensken som det ser ut nu. Dom kan inte bara ge upp och börja begå brott. Det kan säkert vara skit tufft och jobbigt. Men kämpar dom inte så drabbar det bara dom själva.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111363"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Precis vad jag sa innan: "ansvaret ligger hos båda parterna".
Visst är det oacceptabelt oavsett anledning att börja begå brott, men som du sa så är det väldigt tufft för en invandrare att kämpa när de inte upplever att den svenska samhället ger dem chansen.
Jag håller med att det är en ond cirkel att ju mer invandrarna dras till varandra ju mer tar svensken avstånd. Men jag vill också tillägga att att ju mer svensken tar avstånd, ju mer upproriska blir invandrarna då "vi och dem" känslan knappast försvagas.
Alex Choy

Team Rinkeby garaget

<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem

Så sant. Handlar ju i slut ändan om att vi förstår varandara inte.

Vi måste ge dom en chans å dom måste kämpa lite extra.

Så möts vi någonstans på mitten.

Men i dagens läge känns det rätt tungt att vända det läge vi är i. Men vi hoppas så klart att framtiden ser ljusare ut å att Rosengården kan bli vad den heter

En blomstrande Rosengård med allt vad det innebär [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Gammal räv...
CTROliver

För trött, orkar inte läsa allt.. men jo, de bör prata med sina egna.. då det inte lär hända att vi får ett regeringsbyte.. och politikerna som har makten nu är fullkomligt skruvade och klarar uppenbart inte av sin uppgift.. så hur de skulle kunna reda ut det? ja.. det är väl väldigt lätt att säga.. men det kommer inte hända att S tar tag i det.. de är nöjda som de är nu. De ska ju driva Exakt samma politik i framtiden fast med höjda skatter såklart..

Och jag understryker det IGEN, jag har inget emot vart man är ifrån, skiter fullkomligt i det, men funkar det inte när svenskar försöker tillrättavisa folk ifrån ett annat land så får man kanske se över om deras egna landsmän kan tala dom till rätta, funkar inte det är det bara deportera nissarna.. jag ser gladeligen att vi skickar ut alla svenska idioter som inte kan lära sig vilken sida av lagen man ska stå på också...
david-o

<!--QuoteBegin-CTROliver+11 Mar 2005, 23:56:31--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 11 Mar 2005, 23:56:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->För trött, orkar inte läsa allt.. men jo, de bör prata med sina egna.. då det inte lär hända att vi får ett regeringsbyte.. och politikerna som har makten nu är fullkomligt skruvade och klarar uppenbart inte av sin uppgift.. så hur de skulle kunna reda ut det? ja.. det är väl väldigt lätt att säga.. men det kommer inte hända att S tar tag i det.. de är nöjda som de är nu. De ska ju driva Exakt samma politik i framtiden fast med höjda skatter såklart..

Och jag understryker det IGEN, jag har inget emot vart man är ifrån, skiter fullkomligt i det, men funkar det inte när svenskar försöker tillrättavisa folk ifrån ett annat land så får man kanske se över om deras egna landsmän kan tala dom till rätta, funkar inte det är det bara deportera nissarna.. jag ser gladeligen att vi skickar ut alla svenska idioter som inte kan lära sig vilken sida av lagen man ska stå på också...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111563"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det hade varit en bra idë att invandrare pratar med andra invandrare och försöker hjälpa varandra att komma på rätt sida men ärligt talat, det funkar inte.
Invandrare är inte ett folkslag utan väldigt många, som sanel skrev, vad har han gemensamt med en från somalien eller bosnien eller något annat land?
Det de kan göra är att försöka rättavisa varandra inom familjen, få föräldrarna till att vara mer uppmärksamma på vad ungarna gör och få dem att förstå att det är fel. Och det borde även svenskar bli bättre på.
Men springa fram till någon på stan och påpeka att den gör något olagligt är ju ungefär som att skriva sin egen dödsruna.
Vad tror du hade hänt om t.ex. tobbe 25 hade gått fram till polismördarna i malexander eller var det nu var och påpekat att det var fel det dem gjorde?
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
CTROliver

<!--QuoteBegin-dave84+12 Mar 2005, 09:48:57--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 4 12 Mar 2005, 09:48:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men springa fram till någon på stan och påpeka att den gör något olagligt är ju ungefär som att skriva sin egen dödsruna.
Vad tror du hade hänt om t.ex. tobbe 25 hade gått fram till polismördarna i malexander eller var det nu var och påpekat att det var fel det dem gjorde?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Varför drar du upp en så dum grej som polismorden i malexander? Det är inte sådant som skrämmer Mig iallaf, tror inte det är direkt polismorden folk i allmänhet är rädda för idag, det är rädslan att bli rånad av någon rohyponol pumpad 18 åring... INTE en polismördare..

Såg du inte på Insider? Det är De personerna som man inte vill träffa.. tror inte Polismördarna springer runt som tattare och slår ner folk för 200kr och en mobil..
Senast redigerad av CTROliver den 12 mars 2005, 12:17, redigerad totalt 1 gånger.
david-o

<!--QuoteBegin-CTROliver+12 Mar 2005, 12:16:27--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 12 Mar 2005, 12:16:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-dave84+12 Mar 2005, 09:48:57--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 4 12 Mar 2005, 09:48:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men springa fram till någon på stan och påpeka att den gör något olagligt är ju ungefär som att skriva sin egen dödsruna.
Vad tror du hade hänt om t.ex. tobbe 25 hade gått fram till polismördarna i malexander eller var det nu var och påpekat att det var fel det dem gjorde?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Varför drar du upp en så dum grej som polismorden i malexander? Det är inte sådant som skrämmer Mig iallaf, tror inte det är direkt polismorden folk i allmänhet är rädda för idag, det är rädslan att bli rånad av någon rohyponol pumpad 18 åring... INTE en polismördare..

Såg du inte på Insider? Det är De personerna som man inte vill träffa.. tror inte Polismördarna springer runt som tattare och slår ner folk för 200kr och en mobil..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111696"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
men gå fram till någon på stan som rånar istället och säg till dem då...
Eftersom du helt missade poängen så kan jag säga att den är att det går ju inte att vänta sig att invandrare ska enas som en enda stor familj när de kommer från många olika länder och kulturer själva när inte ens vi lyckas med våra egna landsmän och kvinnor.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Polaren blev nedslagen i veckan på kvällen på BurgerKing i Malmö, 3st invandrar killar flög bara på honom... jävla arg man blev
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Koffe

<!--QuoteBegin-Regge+12 Mar 2005, 14:40:56--><div class='quotetop'>QUOTE(Regge 4 12 Mar 2005, 14:40:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Polaren blev nedslagen i veckan på kvällen på BurgerKing i Malmö, 3st invandrar killar flög bara på honom... jävla arg man blev
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111750"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

I say no more, malmö e en jävla skitstad (har blivit)
Angelicus

Ibland undrar man vilken värld man lever i, om folk ser världen genom en toarulle.

Fördomar finns hos alla, behöver inte vara just om invadring utan det kan vara veganer, syntare, rockare m.m.

Jag har själv haft stora fördomar mot invandrare och tyckt att dom kunnat dratt åt helvete eftersom jag nästan enbart har råkat ut för skit med dom när jag varit ung.

Där jag bor fanns det knappt några invandare utan dom fanns på andra sidan Göteborg. Dock så träffade man dom i stan och alltid var det bråk eller att kompisarna blev rånade för man kom från "finare" delen av Göteborg.

Jag kan förstå dessa argumenten OM man skulle vara runt 16 år och inte sett så mycket av världen ännu.
Personligen ger jag respekt till alla som förtjänar det oavsett var dom kommer ifrån, alla förtjänar en chans.

Hur man ska lösa allt är en fråga i sig, dock att utvisa kan vara en utgång, men vem ska man då utvisa?
Vem ska räknas som invadare, No offence nu DANI men om Dani tex skulle göra ett brott ( vilket jag inte tror då han är en av dom snällare personerna jag mött ), ska han skickas hem? Han har ju bott i Sverige länge och pratar perfekt svenska och skriver bra mycket bättre än andra på detta forumet.

Allt är inte så jävla enkelt och folk måste öppna ögonen för att inse vad som har hänt igentligen, folk utanför malmö SKITER i rosengård. Inte våra problem.

Eftersom arbetslösheten är över 80 % tror jag att jag har läst i Rosengård så inser ni hur mycket som är bidrag m.m där?
Man måste försöka ge alla som vill i Rosengård en chans, kör en komvux utbildning på 2 månader så dom får en grundutbildning på data/svenska/annat trevligt ämme.

Bättre att staten tar pengarna som ska ges till dom och lägger dom på utbildning så att dom får en känsla att dom inte är övergivna där.
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
CTROliver

<!--QuoteBegin-dave84+12 Mar 2005, 12:36:27--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 4 12 Mar 2005, 12:36:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-CTROliver+12 Mar 2005, 12:16:27--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 12 Mar 2005, 12:16:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-dave84+12 Mar 2005, 09:48:57--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 4 12 Mar 2005, 09:48:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men springa fram till någon på stan och påpeka att den gör något olagligt är ju ungefär som att skriva sin egen dödsruna.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111696"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
men gå fram till någon på stan som rånar istället och säg till dem då...
Eftersom du helt missade poängen så kan jag säga att den är att det går ju inte att vänta sig att invandrare ska enas som en enda stor familj när de kommer från många olika länder och kulturer själva när inte ens vi lyckas med våra egna landsmän och kvinnor.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=111710"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Läste du mitt inlägg ens? land 1 tar hand om personer ifrån Land 1 etc etc...

----------------

OT:

<a href="http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10112456" target="_blank">http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?a ... 0112456</a>
david-o

<!--QuoteBegin-CTROliver+14 Mar 2005, 00:26:13--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 14 Mar 2005, 00:26:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Läste du mitt inlägg ens? land 1 tar hand om personer ifrån Land 1 etc etc...

----------------

OT:

<a href="http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10112456" target="_blank">http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?a ... 0112456</a>
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=112498"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja jag läste ditt inlägg men tycker det saknas något i ditt resonemang med tanke på att vi aldrig skulle göra så mot svenskar t.ex.

Och länken var ju riktigt illa, hur fan kan folk hålla på så? Det skulle varits spöstraff på det, eller skulle polisen kört ner dem som i filmen någon annan la upp här på forumet.
Senast redigerad av david-o den 14 mars 2005, 09:45, redigerad totalt 1 gånger.
Baden - CH
Lina

Tycker det är synd att invandrare får så dåligt rykte. Och ja, jag har till visst del själv fördomar.
Jag tycker att invandringen är jättebra för sverige till viss del. Men det som vissa här säger har jag sagt i flera år, efter ett eller två allvarliga brott bör folk bli utvisade. Och det till landet dom kom hit ifrån.
Visst är det hemskt för människor som haft det svårt att behöva åka tillbaka till kriget men vet dom detta innan så lär dom vara ganska försiktiga.

En kompis jag hade kom från Irak och var ganska grovt kriminell. Ser man bara det är det inte konstigt att folk får fördomar, och självklart tyckte även jag att han gjorde fel. Men jag satte mig en dag ner och pratade med honom och hörde hur han hade haft det. Han hamnade i fängelse för ett mindre brott när han bodde i Iran, även nu över 10 år senare har han ärr på hela ryggen efter att dom piskat honom. Fick också höra hur han såg folk bli sönderskjutna. Att en sån kille börjar med droger är inte konstigt, människor som mår dåligt vill fly. Och börjar man med droger kommer dåligt sällskap och behov av pengar.

Frågan är varför vårt samhälle inte förstår att det är bättre att handla förebyggande. Självklart kostar det pengar men jag tror att det i längden blir billigare än att ha sönderslagna samhällen, sjukhusvård för misshandlade människor och både ungdomar och vuxna i fängelser.

Om inget styret i sverige blir annorlunda verkar det som om det bara kommer fortsätta att gå utför. Händer fler och fler hemska saker här...
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
CTROliver

Efter att ha läst igenom allt... finns det någon här som inte kommer rösta "höger" i det kommande valet... för att rösta S är som att vara nöjd med allt som det är...
david-o

<!--QuoteBegin-CTROliver+14 Mar 2005, 16:09:25--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 14 Mar 2005, 16:09:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Efter att ha läst igenom allt... finns det någon här som inte kommer rösta "höger" i det kommande valet... för att rösta S är som att vara nöjd med allt som det är...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=112687"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tyvärr röstar många äldre på s av gammal vana och många från "arbetarklassen" är rädda för att de inte ska ha råd att leva om de inte röstar på s.
Vi får nog stå ut med sossarna ett tag till som det ser ut idag men jag ska göra allt jag kan för att övertyga min familj och alla jag känner om att rösta på moderaterna för jag står inte ut med sossarna längre.
Men låt inte detta handla om sossar vs. moderater nu utan starta en ny tråd isf.
Baden - CH
Krister

Detta är tyvärr inget som kommer bli särskilt märkbart bättre bara för att man får ett annat styre i Sverige då man inte kan vända den här situationen hur lätt som helst. Utan man måste sätta in resurser som får vara kvar och man måste se till att göra det rätt... att ta bort närpolis var nog det dummaste förslag som någonsin kommit upp på tal, för vad det har gjort är att polisen enbart syns när något brott har begåtts och då är de inte särskilt välkomna av de som känner att de någon gång gjort något kriminellt... bättre med fotpoliser som traskar runt i området och blir polare med samhället istället, då skulle de har mer respekt och folk skulle försöka sköta sig bättre tror jag. Detta har fungerat exemplariskt i rinkeby kan jag säga.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Sanel

Förstår inte att folk inte fattar att om man sätter alla invandrare på en plats så blir det ingen integration.Riv ner skiten och gör en stor parkering sen låt de flytta över hela Sverige.Punkt slut!!
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
andno

<!--QuoteBegin-Sanel+14 Mar 2005, 17:05:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Sanel 4 14 Mar 2005, 17:05:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Förstår inte att folk inte fattar att om man sätter alla invandrare på en plats så blir det ingen integration.Riv ner skiten och gör en stor parkering sen låt de flytta över hela Sverige.Punkt slut!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=112717"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Där är ingen som har placerat de flesta där. De söker sig själva dit då de vill bo hos sina landsmän. Flertalet av dem som bor på Rosengård vill inte bli integrerade i det svenska samhället. En del inser att om de själva och i synnerhet deras barn ska bli "svenskar" så måste de bort därifrån. Det anordnades gratis busstur upp till Gnosjö för ett besök där och förmodligen ett säkert jobb på köpet för en del år sedan. Jag tror inte att någon flyttade dit.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
lasertomte

Enkelt recept: håll stenkoll på hela bunten, ett snedsteg och tack och adjö till dödsstraff, tortyr eller vad som väntar därhemma, då vet dom vad som gäller o då slipper vi folk som kommer hit för att det är lätt att begå brott här...
Christian Broling
Sanel

Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
SamH

De söker sig dit eftersom de tror att det är lättare där att de ska skaffa vänner, pga språkbrister etc.

Vilket man kan ha förståelse för... men efter ett par år där och i SFI så hade någon med vett mellan öronen flyttat.
Trots att invandrare har MYCKET svårare att få jobb, när den väl får ett jobb får den lägre betalt än en svensk med lika utbildning.

Fast nu är det inte så att föräldrarna inte sköter sig (skulle våga säga 70+% sköter sig), utan det är deras barn som är bovarna här och som utför dom här småbrotten.

Finns väl en sak alla kan göra... även vi i HPC <a href="http://www.gravbortskane.tk/" target="_blank">http://www.gravbortskane.tk/</a> så får danskarna ta över våra problem [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Skriv svar