Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
getingar
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Nej, dra inte dit nån firma, är mycket manligare att fixxa biffen själv ju!
Så på med tjocka kläder, handskar och mösse, och så ta dammsugarn och kör för glatta livet!
Be gärna någon att fota när du gör det. hehe..
Så på med tjocka kläder, handskar och mösse, och så ta dammsugarn och kör för glatta livet!
Be gärna någon att fota när du gör det. hehe..
Senast redigerad av Malkolm den 8 september 2006, 11:05, redigerad totalt 1 gånger.
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
<a href='http://wickedlasers.com/products.php?content=gspyder' target='_blank'>http://wickedlasers.com/products.php?content=gspyder</a>
ha så kul ^^
ha så kul ^^
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Minns när man var mindre o gick med farsan vid sommarstugan o tog ner getingbon från verandataket.
En gång stod jag med en stor säck och fångade in boet, stängde snabbt som fan, tog ett par till säckar runt om och slängde sedan säcken i en konteiner någonstans <!--emo&:wacko:-->
<!--endemo-->
En annan gång tog jag en hink vatten, fångade in boet och la en annan hink över. Dem dränktes ganska bra. Dem som överlevde och hade hunnit ut var ganska ilskna..MEN jag behöll lugnet och gjorde inget konstigt, farsan fick lite panik dock och blev stucken ett par ggr. Getingar verkar reagera på hur man själv reagerar...är du uppretad/fylld av panik eller något så fokuserar dem på dig. Det är iaf min uppfattning. Men kom inte o klaga på mig ifall det sen kommer 10000 getingar o sticker dig när du tar ner boet bara för att du tar det lugnt och inte går därifrån <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Alltid lika kul och spännande att ta bort dem där fanskapen <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Ett alternativ för dem som bor i lägenhet och har dem på balkongen...sprayflaska (hårspray, deo, whatever...brandfarligt) och tändare är en bra kombo! <!--emo&:)-->
<!--endemo--> ha tjocka kläder dock, för dem dör inte direkt...och så är det lite städning efteråt...men det är riktigt kul att se <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
EDIT:
att jag sa lägenhet och balkong är för att där brukar man bara hitta småbon...annars kan dem vara större...men har du en villa med litet bo så visst..anpassa..så länge du inte gör grillfest av hela kåken <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
En gång stod jag med en stor säck och fångade in boet, stängde snabbt som fan, tog ett par till säckar runt om och slängde sedan säcken i en konteiner någonstans <!--emo&:wacko:-->
En annan gång tog jag en hink vatten, fångade in boet och la en annan hink över. Dem dränktes ganska bra. Dem som överlevde och hade hunnit ut var ganska ilskna..MEN jag behöll lugnet och gjorde inget konstigt, farsan fick lite panik dock och blev stucken ett par ggr. Getingar verkar reagera på hur man själv reagerar...är du uppretad/fylld av panik eller något så fokuserar dem på dig. Det är iaf min uppfattning. Men kom inte o klaga på mig ifall det sen kommer 10000 getingar o sticker dig när du tar ner boet bara för att du tar det lugnt och inte går därifrån <!--emo&:D-->
Alltid lika kul och spännande att ta bort dem där fanskapen <!--emo&;)-->
Ett alternativ för dem som bor i lägenhet och har dem på balkongen...sprayflaska (hårspray, deo, whatever...brandfarligt) och tändare är en bra kombo! <!--emo&:)-->
EDIT:
att jag sa lägenhet och balkong är för att där brukar man bara hitta småbon...annars kan dem vara större...men har du en villa med litet bo så visst..anpassa..så länge du inte gör grillfest av hela kåken <!--emo&;)-->
Senast redigerad av AcKyL den 8 september 2006, 15:10, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
Scaramanga
Jag och brorsan körde med Thunderking på den tiden det begav sig och då de fortfande vart lagliga, rensade rätt bra <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Petter Wilke
[b]Pillar med:[/b]Civic
[b]Pillar med:[/b]Civic
iofs...thunderking är ju typ C4 / C7 i geting format <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Läste någonstans att om man blandar linolja och lacknafta i en spann och ställer nära boet så dör dom.
Dom dra sig tydligen till doften av linolja och när dom kommer i närheten av den så svimmar dom av lacknaftan och trillar i spannen...
Kan inte lova att det blir någon kemisk reaktion som gör att hela huset brinner ner <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Dom dra sig tydligen till doften av linolja och när dom kommer i närheten av den så svimmar dom av lacknaftan och trillar i spannen...
Kan inte lova att det blir någon kemisk reaktion som gör att hela huset brinner ner <!--emo&:prop:-->
Daniel Gustafson
<span style='font-family:Arial Black'>Honda Integra Type-</span><span style='font-size:11pt;line-height:100%'><span style='color:Red'>R</span></span>
<span style='font-family:Arial Black'>En våt dröm för vissa en verklighet för andra...</span>
<span style='font-family:Arial Black'>Honda Integra Type-</span><span style='font-size:11pt;line-height:100%'><span style='color:Red'>R</span></span>
<span style='font-family:Arial Black'>En våt dröm för vissa en verklighet för andra...</span>
Fixa en skumbrandsläckare och stick hål på boet och mata sen den över hela skiten. Självklart med massor av kläder på dig, mc hjälm mm.
Eller typ sån där is på tub eller vad de tnu heter... flytande kväve eller nåt som gör så det blir kallt för dom så de dör.
Eller typ sån där is på tub eller vad de tnu heter... flytande kväve eller nåt som gör så det blir kallt för dom så de dör.
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
Championship White
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
eller så väntar man till vintern för att ta ner boet..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
hehe nej jag dammsuger bort en massa getingar varje dag nu, det rasslar fint i röret . dom sugs ner i damsugaren så jag avvaktar att beståndet av getingar ska minska nu när det inte kläcks fler .ingen geting har krypit/flugit ur damsugsröret när damsugaren är avslagen så jag hoppas dom dör o inte sitter där inne o väntar på att jag ska öppna påsen..har en teori att jag har sugit upp drottningen och att det är därför ingen vill lämna henne i damsugspåsen.återkommer med mer bilder när jag öppnar damsugaren.lever dom så kan man ju alltid kasta påsen på någon förbipasserande mopedist.. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
hahaha <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
du måste fixa foton o grejer på damsugarpåsen också och allt annat självklart <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
du måste fixa foton o grejer på damsugarpåsen också och allt annat självklart <!--emo&;)-->
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
<!--QuoteBegin-bakos+10 Sep 2006, 18:40:00--><div class='quotetop'>QUOTE(bakos @ 10 Sep 2006, 18:40:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->på med tjocka kläder och hjälm, köp en sån elektrisk "zapper" flugsmälla, mata den med 12v. sen sparkar du på boet och leker starwars
[right][snapback]326266[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det där va fan ta mig det roligaste jag läst på länge, sitter o skrattar så tårarna rinner!! <!--emo&:biglaugh2:-->
<!--endemo--> <!--emo&:biglaugh2:-->
<!--endemo--> "leker starwars", ja jävlar!!
Det där va fan ta mig det roligaste jag läst på länge, sitter o skrattar så tårarna rinner!! <!--emo&:biglaugh2:-->
Team Kalmar
-
maniac

<!--QuoteBegin-Mooseman+11 Sep 2006, 09:44:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 11 Sep 2006, 09:44:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-bakos+10 Sep 2006, 18:40:00--><div class='quotetop'>QUOTE(bakos @ 10 Sep 2006, 18:40:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->på med tjocka kläder och hjälm, köp en sån elektrisk "zapper" flugsmälla, mata den med 12v. sen sparkar du på boet och leker starwars
<!--endemo--> "leker starwars", ja jävlar!!
[right][snapback]326452[/snapback][/right]
haha ska stå och andas tungt utanför boet..."show me the plans for the rebel base"
och sedan suga in dom i röret..
[right][snapback]326452[/snapback][/right]
haha ska stå och andas tungt utanför boet..."show me the plans for the rebel base"
och sedan suga in dom i röret..
Peter Åstrand
-
maniac

tömde damsugaren idag som var full med döda utsmetade getingar bytte damsugspåse och sedan gav mig upp på vinden för att ta i tu med boet
ett antal gigantiska getingar som förmodlingen var drottningar(kan vara inhyrda legoknektar oxå) försökte försvara boet mot damsugsmunstycket men misslyckades och sögs in i röret...damsög sedan bort hela boet utom mitten som var för seg för att sugas in i röret .mitten"kakan" ryms nog precis i en ica plastkasse.skönt att äntligen bli av med getingboet..
ett antal gigantiska getingar som förmodlingen var drottningar(kan vara inhyrda legoknektar oxå) försökte försvara boet mot damsugsmunstycket men misslyckades och sögs in i röret...damsög sedan bort hela boet utom mitten som var för seg för att sugas in i röret .mitten"kakan" ryms nog precis i en ica plastkasse.skönt att äntligen bli av med getingboet..
Peter Åstrand
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
skönt det.. shit, inte litet det va asså!!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming