Kom så diskuterar vi politik
Lite intressant hur Sossarna får ned arbetslösheten... <a href='http://dinapengar.se/Avdelningar/Artike ... c07%5c1299' target='_blank'>http://dinapengar.se/Avdelningar/Artike ... %5c1299</a>
Vi pratar om en femtedel av de arbetslösa... om det då är 1.000.000 så rör det sig om 200.000 personer.
Vi pratar om en femtedel av de arbetslösa... om det då är 1.000.000 så rör det sig om 200.000 personer.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
<!--QuoteBegin-maniac+7 Sep 2006, 10:38:30--><div class='quotetop'>QUOTE(maniac @ 7 Sep 2006, 10:38:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->klart man ska underlätta för företagen och göra det lättare att folk blir anställda
men vart skall pengarna tas ifrån ? har man en viss summa pengar som ska gå till skattelättnader för vissa så måste det betyda att vissa människor får mindre i plånboken .man kan ju inte både ha kakan o äta den .[right][snapback]325175[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja, de som inte vill jobba får mindre pengar över på sikt.
1. Om fler jobbar så har fler mer pengar att konsumera för, vilket går till företagen, och även staten i form av moms.
2. Om företagen går bra så vill de oftast expandera, dvs anställa.
3. Go to 1
En god cirkel med andra ord.
Företagen betalar ju dessutom en hel del till staten, så när deras omsättning ökar så ökar även statens inkomster.
Jag kan lova att det inte blir så mycket klirr i statskassan när företagen flyr Sverige.
men vart skall pengarna tas ifrån ? har man en viss summa pengar som ska gå till skattelättnader för vissa så måste det betyda att vissa människor får mindre i plånboken .man kan ju inte både ha kakan o äta den .[right][snapback]325175[/snapback][/right]
Ja, de som inte vill jobba får mindre pengar över på sikt.
1. Om fler jobbar så har fler mer pengar att konsumera för, vilket går till företagen, och även staten i form av moms.
2. Om företagen går bra så vill de oftast expandera, dvs anställa.
3. Go to 1
En god cirkel med andra ord.
Företagen betalar ju dessutom en hel del till staten, så när deras omsättning ökar så ökar även statens inkomster.
Jag kan lova att det inte blir så mycket klirr i statskassan när företagen flyr Sverige.
Senast redigerad av Joakim Olsson den 7 september 2006, 13:37, redigerad totalt 1 gånger.
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
ett företag expanderar väl bara om det kan tjäna pengar på det.
finns väl inget som säger att bara för att det går bra för ett företag att
det automatiskt anställer folk som företagare ser man väl till att
maximera vinsten med så lite utgifter som möjligt ,finns nog ingen företagare
i hela sverige som anställer folk bara för att det går bra för företaget.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Maniac: Se det istället som att företaget stannar här och anställer fler istället för att flytta tillverkning/support/kundtjänst/lager/osv osv till Polen/Tjeck/Irland/osv osv
Kör:
Kör:
-
maniac

krister: den vägen är svår för dom företagen där lönebiten står för den stora utgiftsbiten i tillverkningskostnaden .det sverige kan konkurera med är företagsskatten där planerar ju sverige att följa med finland som tänkter sänka bolagsskatten till 26% men ändå svårt att konkurera med exempelvis estland som inte har någon bolagsskatt på kapital som stannar inom det egna bolaget.
Peter Åstrand
Det går inte att bara se till kostnader... men höga skatter och hårt fack-tryck gör att man prioriterar bort kompetent personal mot lägre kostnader för tillfället. Nu påstår inte jag att vi är bättre i sverige än i estland eller var man nu vill men har man utbildat personal vill man inte flytta verksamheten bara sådär, det kostar åtskilligt mycket att starta fabriken nån annan stans.
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
<!--QuoteBegin-maniac+7 Sep 2006, 13:42:31--><div class='quotetop'>QUOTE(maniac @ 7 Sep 2006, 13:42:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ett företag expanderar väl bara om det kan tjäna pengar på det.
[right][snapback]325221[/snapback][/right]
Det är klart att de inte anställer för anställandets skull. Med expansion menar jag givetvis att de expanderar/bygger ut (eller vad det nu kan handla om) för att tjäna mer pengar då efterfrågan på produkter/tjänster stiger. Då behöver man oftast anställa också.
[right][snapback]325221[/snapback][/right]
Det är klart att de inte anställer för anställandets skull. Med expansion menar jag givetvis att de expanderar/bygger ut (eller vad det nu kan handla om) för att tjäna mer pengar då efterfrågan på produkter/tjänster stiger. Då behöver man oftast anställa också.
Det märks att Sossarna är rädda med tanke på att de försöker få media att koncentrera sig på FPs intrång i deras system... varför inte köra en kampanj kring sina sakfrågor? Varför kom det här upp nu om de känt till det sen 15:e mars eller när det nu var? Nej, känns som att sossarna känner på sig att loppet är kört (hoppas hoppas)
Kör:
Kör:
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
ja har ingen större lust att ge mig in i denna diskutionen men känner att jag vill leverera lite fakta...
min svägerska som inte jobbar <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>(jo, lite svart)</span> går på A-kassa = 8500:- ut i näven<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> ( då är inte svartjobbet inräknat )
</span>svärmor e förtidspensis me bostadsbidrag, AFA-bidrag m.m = 9000:- ut i näven
Jag jobbar 4 helger av 6 , 80% är kvällar, 9 sovande nätter varje månad och får ut ca: 12000:-
skulle ja få ut 9000:- å va helledig så skulle ja ta de utan att blinka...
att de bara skiljer 3-4 tusen på att jobba heltid kvällar,helger,nätter jämfört me att vara helt ledig e fan en <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>skam</span> !!!!!!!!!!!
min svärmor sa, jag måste ju rösta på sossarna annars blir jag "fattig"...
jag försökte förklara att har man råd me ny bil (-2003a), bo ensam i en 3-rumslägenhet så e man inte fattig, men de går inte riktigt in... <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
min andra svägerska som flyttade nyss tog "semester" i 4 månader i sammband med flytten igenom att både hon och hennes man gick på A-kassa dessa månaderna... utan att söka jobb.. dom hade ju att göra med flytten och så var det sommar och han ville hinna fiska lite oxså... <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo-->
<span style='color:blue'>gissa vad jag som arbetare kommer rösta på ????</span>
min svägerska som inte jobbar <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>(jo, lite svart)</span> går på A-kassa = 8500:- ut i näven<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> ( då är inte svartjobbet inräknat )
</span>svärmor e förtidspensis me bostadsbidrag, AFA-bidrag m.m = 9000:- ut i näven
Jag jobbar 4 helger av 6 , 80% är kvällar, 9 sovande nätter varje månad och får ut ca: 12000:-
att de bara skiljer 3-4 tusen på att jobba heltid kvällar,helger,nätter jämfört me att vara helt ledig e fan en <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>skam</span> !!!!!!!!!!!
jag försökte förklara att har man råd me ny bil (-2003a), bo ensam i en 3-rumslägenhet så e man inte fattig, men de går inte riktigt in... <!--emo&:wallbash:-->
min andra svägerska som flyttade nyss tog "semester" i 4 månader i sammband med flytten igenom att både hon och hennes man gick på A-kassa dessa månaderna... utan att söka jobb.. dom hade ju att göra med flytten och så var det sommar och han ville hinna fiska lite oxså... <!--emo&:blink2:-->
SMacke #364
Tycker folk är lite godtrogna som litar blint på sossarna. De säger att allt är bra och då tror "alla" på det. Försöker man säga att allt inte är så bra som det kunde vara så anklagas man för att vilja förstöra det svenska folkhemet.
Brukar läsa Timbros material på nätet som motvikt till sossarnas information/propaganda (Timbro är väll iof inte neutrala men tillsammans med sossarnas info kan man ju bilda sig en egen uppfattning.)
tex är deras bok Sverige vs USA jäkligt intressant. Handlar om tillväxt i länder. Är klart värd att läsa om man är intresserad av politik/ekonomi mm. (finns som fri e-bok)
<a href='http://timbro.se/bokhandel/pdf/75665379.pdf' target='_blank'>http://timbro.se/bokhandel/pdf/75665379.pdf</a>
Brukar läsa Timbros material på nätet som motvikt till sossarnas information/propaganda (Timbro är väll iof inte neutrala men tillsammans med sossarnas info kan man ju bilda sig en egen uppfattning.)
tex är deras bok Sverige vs USA jäkligt intressant. Handlar om tillväxt i länder. Är klart värd att läsa om man är intresserad av politik/ekonomi mm. (finns som fri e-bok)
<a href='http://timbro.se/bokhandel/pdf/75665379.pdf' target='_blank'>http://timbro.se/bokhandel/pdf/75665379.pdf</a>
Hmm... jag har börjat få blodad tand på det där med semester... man kanske skulle bli sosse och arbetslös...
Kör:
Kör:
-
maniac

<!--QuoteBegin-smacke+8 Sep 2006, 09:24:16--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 8 Sep 2006, 09:24:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ja har ingen större lust att ge mig in i denna diskutionen men känner att jag vill leverera lite fakta...
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]325559[/snapback][/right]
tycker det oxå är helt sjukt .men ju mer folk som anlitar svart arbetskraft destå mindre pengar kommer det in i statskassan ,o ju mindre pengar det kommer in ju mer besparingar behöver det göras...ont jävla ekorrhjul.
tycker det oxå är helt sjukt .men ju mer folk som anlitar svart arbetskraft destå mindre pengar kommer det in i statskassan ,o ju mindre pengar det kommer in ju mer besparingar behöver det göras...ont jävla ekorrhjul.
Peter Åstrand
Maniac: Och varför då besparingar på allt förutom de där jävla bidragen... för att de som jobbar svart OCH tar bidrag skulle bli så griniga då och rösta blått...
Kör:
Kör:
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
kommer även jag rösta piratpartiet och angående övriga frågor så stårdet på deras hemsida att dom kommer agera neutralt och rösta på det som redan har flerst röcster och därför blir det ingen skillnad mot hur det va innan om dom inte hade röstast in
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
-
maniac

krister: tror inte dom som jobbar svart och tar bidrag slutar o rösta rött eller blått bara för att det skulle komma ett förslag på nedskärningar av bidragen .
o vem tror du jobbar mest svart? egna hantverkare/egna företagare typ snickare målare plåtslagare lackerare? eller en arbetslös som gör svartjobb hela dagarna?
o vem tror du jobbar mest svart? egna hantverkare/egna företagare typ snickare målare plåtslagare lackerare? eller en arbetslös som gör svartjobb hela dagarna?
Peter Åstrand
Kan säga att det finns ganska många som går som arbetslösa och jobbar heltid svart... så kom inte med sossarnas/skatteverkets påhopp på småföretagare om att det är en stor grupp skojare allihopa.
Sen om de gjorde det lite lättare för småföretagarna att tjäna pengar så kanske de inte skulle behöva gömma sina surt förvärvade pengar från staten... starta ett företag får du se hur mycket staten kommer sno från dig.
Sen om de gjorde det lite lättare för småföretagarna att tjäna pengar så kanske de inte skulle behöva gömma sina surt förvärvade pengar från staten... starta ett företag får du se hur mycket staten kommer sno från dig.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-smacke+8 Sep 2006, 09:24:16--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 8 Sep 2006, 09:24:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ja har ingen större lust att ge mig in i denna diskutionen men känner att jag vill leverera lite fakta...
<!--endemo-->
<!--endemo-->
Stort fett <span style='font-size:21pt;line-height:100%'>WORD!!!</span>
Dax å sätta åt dom jävlarna och skicka in dessa pengar i saker som vård, skol, säkrare vägar, poliser. Egoist-Roffe och lat-svenne ska fan inte känna sig trygg i detta samhälle.
Stort fett <span style='font-size:21pt;line-height:100%'>WORD!!!</span>
Dax å sätta åt dom jävlarna och skicka in dessa pengar i saker som vård, skol, säkrare vägar, poliser. Egoist-Roffe och lat-svenne ska fan inte känna sig trygg i detta samhälle.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
-
maniac

se bara till dig själv om du skulle behöva få ett badrum fixat skulle du då ta reda på någon kompis bekants bryllings vänsterhänta son som är arbetslös o är bra på att fixa badrum eller skulle du försöka få företagaren som är hemma hos dig att göra jobbet utan kvitto? ser själv detta som samma form av bedrägeri .
kan jag själv inte utföra något typ av jobb hemma så ser jag själv till att anlita någon med f-skattesedel .för ju mer folk anlitar svartjobbande handverkare för att komma undan billigare destå dyrare blir det för dom som anlitar vit arbetskraft i slutänden.
kan jag själv inte utföra något typ av jobb hemma så ser jag själv till att anlita någon med f-skattesedel .för ju mer folk anlitar svartjobbande handverkare för att komma undan billigare destå dyrare blir det för dom som anlitar vit arbetskraft i slutänden.
Peter Åstrand
Att din svärmor får ut så mycket pengar är rätt sjukt smacke, men som jag sade innan så anser jag att A-Kassan är en försäkring eftersom man betalar till den varje månad. Man kan låta bli också om man vill.
Däremot de asen som utnyttjar systemen är samma sak som försäkringsbedrägeri, de jävlarna gör det surt för oss andra men det är inte systemets fel eller?
Om jag skulle bli arbetslös (under en kortare period) så vill jag inte ha ekonomin som ett jätteproblem också, samtidigt som jag har problemet med att söka nytt jobb.
Samtidigt så tycker jag folk rent generellt är skitdåliga på att löneförhandla, det kanske är lite svårare än att "blåsa systemet", men det är väl så vi svenskar är.
Däremot de asen som utnyttjar systemen är samma sak som försäkringsbedrägeri, de jävlarna gör det surt för oss andra men det är inte systemets fel eller?
Om jag skulle bli arbetslös (under en kortare period) så vill jag inte ha ekonomin som ett jätteproblem också, samtidigt som jag har problemet med att söka nytt jobb.
Samtidigt så tycker jag folk rent generellt är skitdåliga på att löneförhandla, det kanske är lite svårare än att "blåsa systemet", men det är väl så vi svenskar är.
Medlem 427
Maniac: Om systemet skulle underlätta det lite mer för småföretagarna skulle de aldrig drömma om att jobba svart... tro mig.
Och som husägare om du då får välja mellan att få någon att skruva ihop ditt kök du vill ha och då betala 150.000:- eller 120.000:- så är det inte lite pengar det handlar om... och då har du bara fuskat bort momsen...
Jag försöker inte få svartjobb att se bra ut... jag försöker bara påpeka att det för småföretagare kostar så otroligt mycket i skatt att man nästan måste göra en del vid sidan av bara för att överleva.
Och som husägare om du då får välja mellan att få någon att skruva ihop ditt kök du vill ha och då betala 150.000:- eller 120.000:- så är det inte lite pengar det handlar om... och då har du bara fuskat bort momsen...
Jag försöker inte få svartjobb att se bra ut... jag försöker bara påpeka att det för småföretagare kostar så otroligt mycket i skatt att man nästan måste göra en del vid sidan av bara för att överleva.
Kör:
Kör:
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Man MÅSTE i princip som småföretagare göra en del vid sidan för att ha råd att få både företaget, sig själv och ev sitt hushåll (barn etc) att överleva. T.ex. en lärare jag hade som bodde ute på landsbyggden jobbade alltid svart kvällskurser, för om han tjänade 10 euro i timmen på att jobba svart (efter att betalt barnvakten, bensin o.s.v), så förlorade han lika mycket på att jobba lagligt.. dvs han gick back på att jobba lagligt.
Det säger väl nåt? det är för dyrt att jobba, det är det som är grejjen. o gör man det lönsamt att jobba, så kommer flera att jobba lagligt.
arbete ska belönas, inte straffas.
sänk avgifterna på företagen, pengarna kommer GARANTERAT in genom momsen ändå iomed en extremt öppnare och starkare arbetsmarknad.
Det säger väl nåt? det är för dyrt att jobba, det är det som är grejjen. o gör man det lönsamt att jobba, så kommer flera att jobba lagligt.
arbete ska belönas, inte straffas.
sänk avgifterna på företagen, pengarna kommer GARANTERAT in genom momsen ändå iomed en extremt öppnare och starkare arbetsmarknad.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Måste erkänna jag är helt kluven på vad ska rösta på. Jag vill egentligen inte rösta blankt, för jag vill kunna rösta på något som kan förändra Sverige till en viss del.
Men alla partierna verka ju helt jävla funtade, vissa frågor är helt klart bra sen kommer antingen dom eller deras "med" parti med några idiotiska argument och man blir helt plötsligt rädd att ha något med dom att göra.
Både rött och blått, båda har otroligt bra argument, men också några jävla idiotiska.
Självklart tror jag Sverige kommer må bra av en förändring, men jag är även rädd för att förändringen bli för mycket och allt kollapsar.
Men alla partierna verka ju helt jävla funtade, vissa frågor är helt klart bra sen kommer antingen dom eller deras "med" parti med några idiotiska argument och man blir helt plötsligt rädd att ha något med dom att göra.
Både rött och blått, båda har otroligt bra argument, men också några jävla idiotiska.
Självklart tror jag Sverige kommer må bra av en förändring, men jag är även rädd för att förändringen bli för mycket och allt kollapsar.
Stefan Karlsson
- Joakim Olsson
<!--QuoteBegin-gnagis+8 Sep 2006, 11:17:42--><div class='quotetop'>QUOTE(gnagis @ 8 Sep 2006, 11:17:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->kommer även jag rösta piratpartiet och angående övriga frågor så stårdet på deras hemsida att dom kommer agera neutralt och rösta på det som redan har flerst röcster och därför blir det ingen skillnad mot hur det va innan om dom inte hade röstast in
[right][snapback]325591[/snapback][/right]
Stämmer om du jämför med att rösta blankt.
[right][snapback]325591[/snapback][/right]
Stämmer om du jämför med att rösta blankt.
stiivN: Att de skulle lyckas köra landet i skiten på 4år är lite väl naivt... en regering kan bara göra mindre skillnader på så kort tid, det krävs i alla fall minst 2 mandatperioder för att kunna göra några större förändringar... därav så sägs det att Sverige är ett Socialdemokratiskt styrt land.
Kör:
Kör:
Okej, jag överdrev med att allt kollapsar. Men jag är rädd för att förändringen går åt fel håll och det blir sämre. Vi har det faktiskt bra idag, självklart kan vi få det bättre och det är ju det vi vill ha. En förändring av en hel del saker skulle få landet bättre.
Stefan Karlsson
Det är inte så konstigt att vi har det bra... det tråkiga är bara att Sossarna slår sig för bröstet och tar åt sig äran av att det går bra... så när har ett land gått dåligt i högkonjunktur???
Kör:
Kör:
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-mr cheezy+6 Sep 2006, 14:19:13--><div class='quotetop'>QUOTE(mr cheezy @ 6 Sep 2006, 14:19:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->att pravatisera sjukhus tycker jag dock är helt absurt.. att folk ska börja tjäna pengar på andra misslycka. fy fan.. vart är värden på vägen då...
men alla har vi olika tankar om saker och ting.. tur är det.. annas skulle allt stått stilla...
[right][snapback]324930[/snapback][/right]
Hmmm.. Att inte privatisera vore helt absurt. Den svenska vården blir sämre för vare år som går. Ett av dom absolut bäst fungerande sjukhusen i Sverige är Sophiahemmet, vilket drivs i privat regi. Dom har avtal med landstinget och många landstingspatienter blir remitterade dit utan extra kostnad.
Senast häromdagen var det en överläkare på infektionskliniken på Karolinska som berättade att det är totalt kaos efter landstingets "effektivisering" och att var tredje infektionspatient som dör, gör det HELT I ONÖDAN..
<a href='http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=571894' target='_blank'>http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=571894</a> (läs om Ni orkar)
En svensk landstingsläkare träffar i snitt tre patienter om dagen, det är lägst av alla länder i Europa. Vad beror detta på? Jo det beror på att landstinget i sin iver att "effektivisera och spara pengar" sparkat en massa medicinska sekreterare och låter läkarna själv arbeta med administration.. Så nu sitter läkarna och skriver journaler istället för att träffa patienter.. Smart? Nä inte ett dugg.
Fördelen med att privatisera vården är att ett privat bolag inte kan gömma sig bakom en massa landstingspolitiker m.m. m.m. Det enda ett privat vårdalternativ kan göra är att se till att människor får den bästa vården snabbast möjligt. Gör dom inte det så går dom i konkurs och någon bättre tar över. Landstinget går inte i konkurs.. Dom bara skyller ifrån sig och tar till "sparårgärder".
men alla har vi olika tankar om saker och ting.. tur är det.. annas skulle allt stått stilla...
[right][snapback]324930[/snapback][/right]
Hmmm.. Att inte privatisera vore helt absurt. Den svenska vården blir sämre för vare år som går. Ett av dom absolut bäst fungerande sjukhusen i Sverige är Sophiahemmet, vilket drivs i privat regi. Dom har avtal med landstinget och många landstingspatienter blir remitterade dit utan extra kostnad.
Senast häromdagen var det en överläkare på infektionskliniken på Karolinska som berättade att det är totalt kaos efter landstingets "effektivisering" och att var tredje infektionspatient som dör, gör det HELT I ONÖDAN..
<a href='http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=571894' target='_blank'>http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=571894</a> (läs om Ni orkar)
En svensk landstingsläkare träffar i snitt tre patienter om dagen, det är lägst av alla länder i Europa. Vad beror detta på? Jo det beror på att landstinget i sin iver att "effektivisera och spara pengar" sparkat en massa medicinska sekreterare och låter läkarna själv arbeta med administration.. Så nu sitter läkarna och skriver journaler istället för att träffa patienter.. Smart? Nä inte ett dugg.
Fördelen med att privatisera vården är att ett privat bolag inte kan gömma sig bakom en massa landstingspolitiker m.m. m.m. Det enda ett privat vårdalternativ kan göra är att se till att människor får den bästa vården snabbast möjligt. Gör dom inte det så går dom i konkurs och någon bättre tar över. Landstinget går inte i konkurs.. Dom bara skyller ifrån sig och tar till "sparårgärder".
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Hörde igår att dom borgliga vill lägga över sjukkostnaden vid olyckor på försäkringsbolagen. Det vill öka försäkringspremien otroligt mycket. Så om det går igenom så får vi ungt folk en dyster framtid när det gäller bilar.
Stefan Karlsson
-
maniac

<!--QuoteBegin-stiivN+14 Sep 2006, 05:53:20--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 14 Sep 2006, 05:53:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hörde igår att dom borgliga vill lägga över sjukkostnaden vid olyckor på försäkringsbolagen. Det vill öka försäkringspremien otroligt mycket. Så om det går igenom så får vi ungt folk en dyster framtid när det gäller bilar.
[right][snapback]327622[/snapback][/right]
gamla nyheter tyvärr...det stod redan i alliansens valmanifest.
gamla nyheter tyvärr...det stod redan i alliansens valmanifest.
Peter Åstrand
<!--QuoteBegin-stiivN+14 Sep 2006, 06:53:20--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 14 Sep 2006, 06:53:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hörde igår att dom borgliga vill lägga över sjukkostnaden vid olyckor på försäkringsbolagen. Det vill öka försäkringspremien otroligt mycket. Så om det går igenom så får vi ungt folk en dyster framtid när det gäller bilar.
Det gör mig lite orolig, hadde tänkt rösta på M men nu vet jag fan inte! kan bli en dyr affär för mig med skoter, mc och bil!
nu vetifan vem jag ska rösta på alls!
Det gör mig lite orolig, hadde tänkt rösta på M men nu vet jag fan inte! kan bli en dyr affär för mig med skoter, mc och bil!
nu vetifan vem jag ska rösta på alls!