repotage om "sverige" från USA !!!

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Att ni orkar kära vänner.... tycker inte detta leder nån stanns, tvärt om... jobbigt med sånna här kännsliga ämnen eller?... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Senast redigerad av Regge den 5 december 2004, 00:57, redigerad totalt 1 gånger.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Magyar

Orkade inte läsa igenom den sista sidan helt...

Jag stör mig på vissa personers uttalande som inte är så insatta i ämnet.

För det första kan man inte alls "ta hit" släktingar som någon uttrycker det. De enda som får följa med är familjen och ingen annan. Man får alltså inte splittra en familj! Man får inte heller ta hit sina föräldrar om man har hunnit bilda ny familj med fru och barn!

De flesta förorter är byggda just för nyanlända invandrare under det sk miljonprogrammet.

Sen är det lite ironiskt när vissa svenskar skyller på att invandrarna inte vill lära sig svenska när man själv gör systematiska stav- och gramatikfel.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
CTROliver

<!--QuoteBegin-Magyar+5 Dec 2004, 12:40:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 5 Dec 2004, 12:40:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sen är det lite ironiskt när vissa svenskar skyller på att invandrarna inte vill lära sig svenska när man själv gör systematiska stav- och gramatikfel.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Somliga kanske lider av Dyselexi? Osäker på stavningen av det ordet dock [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
James Oliver Könsberg - Malmö
Sanel

Lås tråden!Det här leder ingenstans [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
gren

Alltså hur smart är det att försöka fixa stoppet i vasken när vattnet står o rinner?

Japp jag tycker man borde minska ner på invandringen tills man klarar av att ta hand om de som kommer/har kommit...många som säkert har blivit knäckta av krig i hemlandet o skit...klart de behöver hjälp.
Men faktum är ju som det tydligen visat sig att Sverige inte klarar o ge bra hjälp till alla..

Det är ju ingen som tjänar på det...de blir ju bara skit av allt ihop...även för de som kommer hit o tvingas leva på det sättet.
--Peter Rosengren--
Linköping
Nr 373

Crx 90 Ed9
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
andno

Jag hade väl egentligen inte tänkt skriva här då det inte hör hemma på ett motorforum och det dessutom är problem i samhället "vi" ändå inte kan lösa!
Men när jag var ute och körde en runda med bilen idag så hörde jag ett inslag på radio, P4/Ekot, med Malmö's "borgmästare" Ilmar Reepalu. Det är nog mycket värre än många tror på Rosengård i Malmö. När jag körde taxi så undvek jag körningar i området och det berode inte på vad jag hört utan på egna upplevelser där! Men nu tillbaks till vad jag hörde i radio idag.

"citat ur Ekot"

Försämrad sysselsättning
Särskilt markant är försämringen när det gäller sysselsättningen. I 91 områden ligger sysselsättningen under 50 procent. Situationen har också succesivt försämrats. De här områdena finns i hela landet men värst är det i Skåne.

Och ingenstans är läget värre än i Södra Rosengård i Malmö. Här saknar tre av fyra sysselsättning. Malmös socialdemokratiska kommunalråd, Ilmar Reepalu, säger att det i vissa områden i Rosengård ser det ännu värre ut.

– Idag tror jag att vi i stadsdelen Herrgården har 8 procent av 5 000 invånare som har förvärvsarbete. Barnen havererar då våldsamt i skolan både på grund av den extrema trångboddheten och att klassrummet blir ett genomströmningsklassrum där en mycket stor del av eleverna byts ut under en termin och undervisningssituationen är näst intill omöjlig för lärarna att hantera.

"slut citat"

Hela artiklen finns här: <a href="http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.a ... kel=516018" target="_blank">http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.a ... =516018</a>
Senast redigerad av andno den 5 december 2004, 19:35, redigerad totalt 1 gånger.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Krister

Mycket tankar och många ideér men alldeles för många korkade kommentarer...

Jag anser att ni tar ett steg tillbaka och funderar hur ni som människa vill bli behandlad och sen börjar ni behandla alla andra runtomkring er på just det sättet.

Detta från en totalt blå moderat som aldrig någonsin varit i slagsmål...

Edit: Vad jag menade med den sista kommentaren var att det spelar ingen roll vilken politik eller religion man tillhör utan snarare livsåskådning man vill uppnå. Jag vill gärna se frid på jorden så jag försöker se till att de jag träffar finner frid med mig... då gör jag min del i alla fall. Jag kan inte påverka jorden men om alla försöker påverka sina närmsta så kommer vi en bra bit påväg.
Senast redigerad av Krister den 5 december 2004, 20:18, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Regge

En fråga, vad vill ni ha ut ur tråden?
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
CTROliver

<!--QuoteBegin-Regge+5 Dec 2004, 20:20:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Regge @ 5 Dec 2004, 20:20:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En fråga, vad vill ni ha ut ur tråden?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jag tror egentligen inte att det är någon som vill få ut något ur tråden?

Däremot ser man att man är iallaf inte ensam om att tycka att det går helt åt helvete med Malmö...
James Oliver Könsberg - Malmö
Användarvisningsbild
Regge

<!--QuoteBegin-CTROliver+5 Dec 2004, 22:10:19--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver @ 5 Dec 2004, 22:10:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Regge+5 Dec 2004, 20:20:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Regge @ 5 Dec 2004, 20:20:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> En fråga, vad vill ni ha ut ur tråden?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jag tror egentligen inte att det är någon som vill få ut något ur tråden?

Däremot ser man att man är iallaf inte ensam om att tycka att det går helt åt helvete med Malmö... <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men det visste väll dom flesta redan om eller? hehe... ioförsig bor ja 10min från Malmö så själv visste man det...
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
ART

<!--QuoteBegin-Krister+5 Dec 2004, 20:10:00--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 5 Dec 2004, 20:10:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mycket tankar och många ideér men alldeles för många korkade kommentarer...

Jag anser att ni tar ett steg tillbaka och funderar hur ni som människa vill bli behandlad och sen börjar ni behandla alla andra runtomkring er på just det sättet.

Detta från en totalt blå moderat som aldrig någonsin varit i slagsmål...

Edit: Vad jag menade med den sista kommentaren var att det spelar ingen roll vilken politik eller religion man tillhör utan snarare livsåskådning man vill uppnå. Jag vill gärna se frid på jorden så jag försöker se till att de jag träffar finner frid med mig... då gör jag min del i alla fall. Jag kan inte påverka jorden men om alla försöker påverka sina närmsta så kommer vi en bra bit påväg.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Exakt. För att förändra världen börjar man lämpligen med sig själv och jobbar utåt, så att säga.

För mig kommer en icke oväsentlig del av mitt sätt att fundera kring sådana frågeställningar, och kanske även anledningen att jag gör det från Odd Fellows. Oerhört omodernt, naturligtvis...

En av sakerna jag funderat på är att kanske ett fadder/mentor/vänfamilj-program för nyanlända (eller kanske fler?) invandrare skulle kunna vara bra. Själv skulle jag uppskatta något annat än bara kontakt med det nya landet via myndigheter (inte många umgås flitigt med grannar, typ...) om jag var i sådana skor.
Men det är jag ju inte. Och det skulle kunna uppfattas som oerhört nedlåtande, vilket inte är intentionen. Så jag brukar hålla tyst... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... zipped.gif[/img]

((Även jag röstar för övrigt på moderaterna, vilket kanske ska tilläggas eftersom det faktiskt var någon som frågade... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] ))
<span style='color:red'>Rickard Thorman</span>
Skriv svar