Idag är det fest!
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Fyfan vad jag känner mig vild och kräjsy....man har ju diabetes så godis, choklad, läsk och onyttig, fet och så in i heeeeeeeeelvetes god mat äter man inte varje dag.....inte ens varannan eller var tredje....diabetes suger HÅRT [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Nåja...idag blev det sovmorgon järnet, lata sig och vila från gymmet och bara slappa. Så har jag precis smällt i mig tre hamburgare, lite pommes frites och en 33cl burk Cola [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/wub.gif[/img] Fyfan vad man saknar sånt, aldrig varit så nöjd över att äta hamburgare förr tror jag hehe.....och jo just det....jag unnar mig även 174g lösgodis....fyfan vad rebell jag är....I'm Livin Large.....man känner sig som pånyttfödd hahahaha.
Folk super, festar till seeeeeeeent och gör vad de vill, jag äter hamburgare, dricker cola och äter lite godis hihihihihihihi :sorry:
Nåja...idag blev det sovmorgon järnet, lata sig och vila från gymmet och bara slappa. Så har jag precis smällt i mig tre hamburgare, lite pommes frites och en 33cl burk Cola [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/wub.gif[/img] Fyfan vad man saknar sånt, aldrig varit så nöjd över att äta hamburgare förr tror jag hehe.....och jo just det....jag unnar mig även 174g lösgodis....fyfan vad rebell jag är....I'm Livin Large.....man känner sig som pånyttfödd hahahaha.
Folk super, festar till seeeeeeeent och gör vad de vill, jag äter hamburgare, dricker cola och äter lite godis hihihihihihihi :sorry:
Senast redigerad av Dani den 30 april 2005, 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Ring om du får sockerchock, så kan jag berätta för dig i ditt dimmiga tillstånd varför.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Dani
- Kontakt:
Jag klarade mig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Fyfan va skönt att äta vad som helst, nu lär det dröja ett tag igen.
Imorrn e det grönsaker och nyttigheter igen........
Fyfan va skönt att äta vad som helst, nu lär det dröja ett tag igen.
Imorrn e det grönsaker och nyttigheter igen........
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Förstår hur du kännde dig igår och det är riktigt härligt.
Fick mjölkallergi för några år sen och efter att inte ha kunnat äta något gott ,som man brukade äta, på ett år så fick jag reda på att mc-donalds hamburgare var möjlkfria och det var inte lite gott att sätta i sig en sån.
Kan tänka mig att diabetes är bra mycket värre iofs för det är ju verkligen farligt om man inte sköter det, men man behöver göra som du gjorde igår ibland för att må bra också.
Edit: Orkade inte skriva ett nytt inlägg bara för detta men det är laktos intollerans jag har också.
Fick mjölkallergi för några år sen och efter att inte ha kunnat äta något gott ,som man brukade äta, på ett år så fick jag reda på att mc-donalds hamburgare var möjlkfria och det var inte lite gott att sätta i sig en sån.
Kan tänka mig att diabetes är bra mycket värre iofs för det är ju verkligen farligt om man inte sköter det, men man behöver göra som du gjorde igår ibland för att må bra också.
Edit: Orkade inte skriva ett nytt inlägg bara för detta men det är laktos intollerans jag har också.
Senast redigerad av david-o den 1 maj 2005, 14:26, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
- Dani
- Kontakt:
Mjölkallergi är inte roligt heller, syrran är laktosintolerant, jag vet inte om det är samma sak som det du har men hon har stora problem med det och är för smal för hennes längd, hennes BMI borde uppas men hon klarar inte av att gå upp i vikt.
Har man såna här sjukdomar så blir man helt kocko i huvet, glömmer man av sig och köper en chokladkaka och börjar käka så får man grymma skuldkänslor och blodsockret rusar i höjden och man mår piss, fyfan vad man får ställa om sig till ett helt annat liv och levnadsmönster med diabetes. Det finns många mkt värre sjukdomar men har man nåt annat så får man iaf äta vad man vill när man vill hur mkt man vill......mat mm är en stor del av att "må bra" för mig och det är fan knäckande att inte få äta vad jag vill när jag vill...hur mkt jag vill [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Har man såna här sjukdomar så blir man helt kocko i huvet, glömmer man av sig och köper en chokladkaka och börjar käka så får man grymma skuldkänslor och blodsockret rusar i höjden och man mår piss, fyfan vad man får ställa om sig till ett helt annat liv och levnadsmönster med diabetes. Det finns många mkt värre sjukdomar men har man nåt annat så får man iaf äta vad man vill när man vill hur mkt man vill......mat mm är en stor del av att "må bra" för mig och det är fan knäckande att inte få äta vad jag vill när jag vill...hur mkt jag vill [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Det finns många barn i Sverige som skulle behöva diabetes, om man ska se på det ur en annan synvinkel [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Men kan tänka mig att det suger fett ...
Men kan tänka mig att det suger fett ...
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
- Dani
- Kontakt:
Tja...det är en av de mest effektiva bantningskurerna som finns iallafall. 17kg på inte ens 2månader trots att man äter som en gris är inte att leka med.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
vad kan du inte äta så mkt av?
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
- Dani
- Kontakt:
Socker, kolhydrater, vissa fetter mm mm mm....jag har tusen broschyrer jag kan ta med till mantorp om du vill [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
JA FAN FÖR DET LÄR JU ÄNDÅ INTE HÄNDA SÅ MYCKET DÄR!!W!)(/"& [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Tänkte du kan ju äta annat för att inte loosa vikt väll?
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
<!--QuoteBegin-esset+1 May 2005, 21:22:38--><div class='quotetop'>QUOTE(esset @ 1 May 2005, 21:22:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->JA FAN FÖR DET LÄR JU ÄNDÅ INTE HÄNDA SÅ MYCKET DÄR!!W!)(/"& [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=134765"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Natugodis? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=134765"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Natugodis? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Honda CR-V PHEV
- Dani
- Kontakt:
Alltså grejen är den att när man äter (oavsett vad) och har diabetes så höjs blodsockret. Givetvis så finns det viss mat som är värre än den andra och höjer blodsockret mer och/eller snabbare. Får man då ingen behandling så har man alltså inget som ger kroppen det insulin som behövs efter vi som har diabetes typ1 har en bukspottskörtel som ligger och softar hela dan och inte bryr sig om att tillverka eget insulin.
När blodsockret höjs så blir man törstig, trött, sömnig, seg, sötsugen mm mm....och när man käkar mer och mer sött så måste man dricka MKT vatten. Jag skriver kortfattat nu, orkar inte förklara allt i detalj. Iallafall så pissar man typ var 5-10min BOKSTAVLIGEN och måste dricka mer vatten och äta mer sött.
Detta blir till en ond cirkel, det du pissar ut ersätter du med vatten och läsk, samtidigt som du äter sött och då blir törstig och dricker mer och pissar mer osv. Detta gör att din kropp förbränner allt du har på kroppen och du RASAR i vikt. Det var det som hände och det var därför jag gick ner så mkt i vikt på så kort tid.
Egentligen kan jag äta ALLT jag vill, men i vissa doser och ALLTID med insulin till, gör man inte det så tappar man vikt som sagt, man kan riskera ögonskador, kallbrand, andra organ som njurar mm kan paja och i värsta fall kan man dö...men då måste man hålla på såhär i många år. Det är därför man käkar så lite snabba kolhydrater som möjligt, så lite socker som möjligt, så mkt fibrer som möjligt osv osv osv.
Detta hjälper att hålla blodsockret nere och underlättar själva grejen med att må bra....men psykiskt mår man fan inte bra.
När blodsockret höjs så blir man törstig, trött, sömnig, seg, sötsugen mm mm....och när man käkar mer och mer sött så måste man dricka MKT vatten. Jag skriver kortfattat nu, orkar inte förklara allt i detalj. Iallafall så pissar man typ var 5-10min BOKSTAVLIGEN och måste dricka mer vatten och äta mer sött.
Detta blir till en ond cirkel, det du pissar ut ersätter du med vatten och läsk, samtidigt som du äter sött och då blir törstig och dricker mer och pissar mer osv. Detta gör att din kropp förbränner allt du har på kroppen och du RASAR i vikt. Det var det som hände och det var därför jag gick ner så mkt i vikt på så kort tid.
Egentligen kan jag äta ALLT jag vill, men i vissa doser och ALLTID med insulin till, gör man inte det så tappar man vikt som sagt, man kan riskera ögonskador, kallbrand, andra organ som njurar mm kan paja och i värsta fall kan man dö...men då måste man hålla på såhär i många år. Det är därför man käkar så lite snabba kolhydrater som möjligt, så lite socker som möjligt, så mkt fibrer som möjligt osv osv osv.
Detta hjälper att hålla blodsockret nere och underlättar själva grejen med att må bra....men psykiskt mår man fan inte bra.
Senast redigerad av Dani den 1 maj 2005, 22:02, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Lite socker, lite snabba kolhydrater och mycket fibrer borde ju annars vara upplagt för en bra och hälsosam diet. Eller?
Det är liksom vad jag försöker eftersträva, och jag går upp.
Det är liksom vad jag försöker eftersträva, och jag går upp.
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
jo det har du rätt i esset men det jag tror dani menar är att han MÅSTE äta den maten för att inte sjunka i vikt, när man har diabetes så blir det en ond cirkel om du äter socker och sånt då du blir extremt törstig och sen dricker du och då vill du ha mer socker.
när det blir så blir du extremt kissnödig och allt du stoppar i dej går rakt igenom kroppen utan att näringen och det plockas upp och du faller otroligt fort i vikt vilket kan leda till döden om du inte ändrar din kost.
alltså det du gör för att loosa vikt gör en diabetiker för att hålla vikt pga att deras kropp är extremt känslig mot snabba kolhydrater och socker mm..
dani du får rätta mej om jag har fel men det är vad jag har fått för mej..
när det blir så blir du extremt kissnödig och allt du stoppar i dej går rakt igenom kroppen utan att näringen och det plockas upp och du faller otroligt fort i vikt vilket kan leda till döden om du inte ändrar din kost.
alltså det du gör för att loosa vikt gör en diabetiker för att hålla vikt pga att deras kropp är extremt känslig mot snabba kolhydrater och socker mm..
dani du får rätta mej om jag har fel men det är vad jag har fått för mej..
Kan en bil någonsin bli perfekt?
- Dani
- Kontakt:
Ja det stämmer, allt man käkar när man har diabetes rinner rakt igenom, men det är bara när man inte tar insulin. När man tar insulin så funkar man som en normal person gör, fast vi är mer känsliga för socker, snabba kolhydrater mm.
När jag skrev det där med att jag käka som fan så var det då jag fortf inte visste att jag hade diabetes.
När jag skrev det där med att jag käka som fan så var det då jag fortf inte visste att jag hade diabetes.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
- Dani
- Kontakt:
Hehe....jo om jag nånsin skulle orka äta upp mig i vikt igen så är ju deffningen inga problem [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] Grejen är den att jag måste kämpa järnet för att gå upp i vikt, har alltid varit spinkig...jag väger iaf ca 71 nu istället för stabila 64-65 som jag vägde för inte ens 2 år sen.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Jag är med på att byta [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Fan va livet lekte när jag vägde 81Kg och toktränade varje dag, jag var på väg dit jag ville...äntligen. Så fick man diabetes och var nere på 64Kg MED kläder....snacka fet örfil i ansiktet.
Fan va livet lekte när jag vägde 81Kg och toktränade varje dag, jag var på väg dit jag ville...äntligen. Så fick man diabetes och var nere på 64Kg MED kläder....snacka fet örfil i ansiktet.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
De vet inte, det är iaf inte ärftligt. Jag tror det är pga min stora viktökning på den korta tiden, typ mindre än 2.5månad....men man kan aldrig vara säker och läkarna säger att det KAN vara en orsak att kroppen hade svårt att vänja sig och att diabetes utbröt pga det.
Jag åt inte mkt socker, men däremot ris, pasta, potatis, kött mm mm, och när jag skriver mkt så menar jag MKT. Dubbla portioner minst vid varje mål åt jag för att gå upp i vikt.
Jag åt inte mkt socker, men däremot ris, pasta, potatis, kött mm mm, och när jag skriver mkt så menar jag MKT. Dubbla portioner minst vid varje mål åt jag för att gå upp i vikt.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Due fan man får passa sig, jag ligger iaf bara på 6kg + på 1-2 månader.
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
hehe,, jag gick upp 30kg på ett halvår när jag slutade träna och flyttade till stan:D,, fast jag tränade iofs fotboll, simning, gymade och innebandy och sen la jag bara av med allt och började slöa till det som fan,, det kändes rätt jävla värdelöst.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
30kg på 6 månader e fan inte stabilt. På gränsen till farligt, hade du haft ett ärftligt hjärtfel så kanske du hade coolat.
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
får du inte äta hur mycek proteiner somhelst ? bara fläska in massa kött [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] skulle ju va kanon ju slippa allt tjat om att man måste äta sin potatis blablabla [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
själv skulle jag nog aldigt klara av diabetes då jag blir illamående när jag ser sprutor och får panik när jag måst ta en...
för man tar väl fortfarande insulin i sprut form ? jag läste för nått år sen att de va på G med insulin i tablett form. men man hänger ju inte rikgit me på den fronten
själv skulle jag nog aldigt klara av diabetes då jag blir illamående när jag ser sprutor och får panik när jag måst ta en...
för man tar väl fortfarande insulin i sprut form ? jag läste för nått år sen att de va på G med insulin i tablett form. men man hänger ju inte rikgit me på den fronten
Kristian, Hondalös.
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-xzbatt+2 May 2005, 21:08:36--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt @ 2 May 2005, 21:08:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehe,, jag gick upp 30kg på ett halvår när jag slutade träna och flyttade till stan:D,, fast jag tränade iofs fotboll, simning, gymade och innebandy och sen la jag bara av med allt och började slöa till det som fan,, det kändes rätt jävla värdelöst.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135208"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
välkommen i gänget... de e min livs historia du ragglat upp.. ( fast ja flyttade iof inte... )
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135208"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
välkommen i gänget... de e min livs historia du ragglat upp.. ( fast ja flyttade iof inte... )
SMacke #364
- Dani
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Kristian+2 May 2005, 23:52:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian @ 2 May 2005, 23:52:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->får du inte äta hur mycek proteiner somhelst ? bara fläska in massa kött [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] skulle ju va kanon ju slippa allt tjat om att man måste äta sin potatis blablabla [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135291"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehe...grejen är att även friska människor behöver ALLT. Man måste äta socker, fett, kolhydrater, protein mm mm....men det stämmer det du säger till viss del, protein är nyttigare än t.ex mejeriprodukter för mig, men som sagt....äter man för mkt av en grej och/eller utesluter nåt annat så mår inte kroppen bra av det. Jag käkar nu t.ex smörgåsar på jobbet med hälften ost och hälften kött på istället för bara ost, alla dessa små saker gör tydligen skillnad i det långa loppet.
Det stämmer att man tar in insulin genom spruta, vi som har typ1 MÅSTE ta insulin, de med typ2 kan klara sig med ändrad kost och tabletter eller andra varianter, men de i sin tur kan inte äta vad de vill, det kan jag göra och bara öka insulinet, men självklart så får man inte göra det för ofta....det är därför jag slog på stort när jag skrev denna tråden, sån lyx unnar jag mig inte ofta [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Men sålänge det inte blir någon revolution inom diabetes såsom att man kan bota det eller t.ex ta tabletter (även vi med typ1 då) så kommer jag trycka insulin och sticka hål på mig själv i många år framöver [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135291"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehe...grejen är att även friska människor behöver ALLT. Man måste äta socker, fett, kolhydrater, protein mm mm....men det stämmer det du säger till viss del, protein är nyttigare än t.ex mejeriprodukter för mig, men som sagt....äter man för mkt av en grej och/eller utesluter nåt annat så mår inte kroppen bra av det. Jag käkar nu t.ex smörgåsar på jobbet med hälften ost och hälften kött på istället för bara ost, alla dessa små saker gör tydligen skillnad i det långa loppet.
Det stämmer att man tar in insulin genom spruta, vi som har typ1 MÅSTE ta insulin, de med typ2 kan klara sig med ändrad kost och tabletter eller andra varianter, men de i sin tur kan inte äta vad de vill, det kan jag göra och bara öka insulinet, men självklart så får man inte göra det för ofta....det är därför jag slog på stort när jag skrev denna tråden, sån lyx unnar jag mig inte ofta [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Men sålänge det inte blir någon revolution inom diabetes såsom att man kan bota det eller t.ex ta tabletter (även vi med typ1 då) så kommer jag trycka insulin och sticka hål på mig själv i många år framöver [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Senast redigerad av Dani den 3 maj 2005, 14:19, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014