Körkortet

För Topics som ej är motorrelaterade
kennyr
Kontakt:

Är det bara jag som börjar bli mer och mer nojjig för var dag som går. Jag har redan nu fått tanken flera gånger, varför har jag köpt en gas villig bil överhuvudtaget?

Jag kan ändå inte använda den som det är tänkt. Med 700 nya kameror och den tydligen hårdare trafikbevakningen (alla trådar om folk som blir av me kortet).

Håller med Collin Och Trafik forskaren Lennart Strandberg

Att sänkt fart minskar riskerna att skadas i en olycka behöver man inte vara forskare för att förstå. Men sänkt fart som patentlösning för att minska olyckorna är en gammaldags ineffektiv åtgärd, säger han.
- Det vi måste göra är att ta reda på VARFÖR det är farligt med hög fart. Det vi behöver är en trafikforskning som stöder förarna, inte statlig jakt på syndabockar, säger Lennart Strandberg.
<_<
Senast redigerad av kennyr den 24 augusti 2004, 09:13, redigerad totalt 1 gånger.
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Krister

Du kände säkert till trafikreglerna innan du köpte bilen... så tuff shit.

Gör som ASH istället o bygg den för bana... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
kennyr
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Krister+24 Aug 2004, 07:13:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 24 Aug 2004, 07:13:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du kände säkert till trafikreglerna innan du köpte bilen... så tuff shit.

Gör som ASH istället o bygg den för bana... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Givevis gjorde jag det krister, dock känns det som man hade mer "frihet under ansvar" tidigare än vad som komma skall, jag trodde det framgick i min post.
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
andno

Du vet var kamerorna står så då är det väl inga problem? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Du kan ju köra fort på andra vägar.
Jag älskar att gasa på små, krokiga landsvägar och där finns aldrig något kameraskåp! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Koffe

om jag skall köra riktigt svinigt o riktigt fort på allmän väg, så brukar jag dra en repa i lagom takt för o kolla så inga polser etc finns på vägen, kör heller inte fort när andra bilister är i närheten, vi här i skåne får ju gasa av oss varje onsdag i princip på strippen, sen har vi ju många banträffar med klubben, jag har bara ahaft möjlighet till en =(
Krister

Självklart framgick det... men samtidigt att ifrågasätta vad man skall med en S2k till när de sätter upp skåp är för mig ganska trångsynt tänkt. Köper väl inte en s2k för att du skall köra 200+ hela tiden... för i så fall rekommenderar jag Tüskland.

Kör:
kennyr
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Krister+24 Aug 2004, 11:01:40--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 24 Aug 2004, 11:01:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Självklart framgick det... men samtidigt att ifrågasätta vad man skall med en S2k till när de sätter upp skåp är för mig ganska trångsynt tänkt. Köper väl inte en s2k för att du skall köra 200+ hela tiden... för i så fall rekommenderar jag Tüskland.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Att man alltid ska behöva försvara sig, snart vågar man inte posta en tråd [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Jag tänkte mer eller mindre högt. Set här var inget genomtänkt som jag suttit och gruvat på i dagar. Jag läste der på aftonbladet och ville skriva av mig, inget mer än så. Måste ´vissa alltid analysera allt och bryta ner det bara för att få en poäng eller för att förlöjliga en tråd. Känns nästan som om det är målet ibland.

Är ingen beundrare av sarkasm heller för den delen. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Krister

Kennyr: Ok... sorry om du tog det så... men kolla antalet trådar där folk tycker att polisen är svin osv osv... är rätt trött på att folk anser att polisen är den som gör fel när de blir tagna för att de har brutit mot lagarna... speciellt med tanke på alla de olyckor som händer på de svenska vägarna.
Har tänkt på en sak ganska mycket och det är just dessa klubbfilmer... många filmas på sköna vägar osv... där man sällan möter någon... men varför skall folk t.ex. alltid köra på fel sida av vägen... för tänk om de möter någon som kör lika snabbt som de... ingen har någon chans att göra nåt åt den smäll som kommer.
Inget riktat mot dig utan mer bara att jag är så trött på folk som säger att de inte kan köra med sina snabba bilar för nu sätts det upp kameror... det finns upp mot 60.000 mil väg i sverige har jag för mig och jag lovar att du kommer hitta dina vägar där det inte sitter nån kamera.

Kör:
kennyr
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Krister+24 Aug 2004, 11:18:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 24 Aug 2004, 11:18:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kennyr: Ok... sorry om du tog det så... men kolla antalet trådar där folk tycker att polisen är svin osv osv... är rätt trött på att folk anser att polisen är den som gör fel när de blir tagna för att de har brutit mot lagarna... speciellt med tanke på alla de olyckor som händer på de svenska vägarna.
Har tänkt på en sak ganska mycket och det är just dessa klubbfilmer... många filmas på sköna vägar osv... där man sällan möter någon... men varför skall folk t.ex. alltid köra på fel sida av vägen... för tänk om de möter någon som kör lika snabbt som de... ingen har någon chans att göra nåt åt den smäll som kommer.
Inget riktat mot dig utan mer bara att jag är så trött på folk som säger att de inte kan köra med sina snabba bilar för nu sätts det upp kameror... det finns upp mot 60.000 mil väg i sverige har jag för mig och jag lovar att du kommer hitta dina vägar där det inte sitter nån kamera.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då är jag med på noterna, dock så utgår du ifrån dina egna fördomar när du svarade på min post vilket inte är helt rätt.

Du vet inte vilka värderingar jag har eller hur jag är som person.

Har jag sagt att polisen är svin (om du nu placerade mig i den kategorin vilket jag uppfattade det som att du gjorde)?

Nej, jag är snarare mer åt ditt håll. Dom gånger jag åkt dit har jag erkänt direkt och stått för mitt brott för jag vet att så fort mätaren stiger 1 km/h över vad som är tillåtet så bryter jag medvetet mot lagen så varför igentligen har jag rätt att vara otrevlig och spydig när jag är fullt medveten om reglerna? Känner inte att jag ens ska behöva förklara mig men nu gjorde jag det.

Döm inte folk så fort. Allting har 2 sidor.

Och som jag skrev tidigare det var inte en igenomtänkt tråd, visst hade jag suttit och tänkt ett tag hade jag givetvis också insett att det finns 60 000 mil ytterligare att köra på. Syftet med tråden är igentligen (när jag tänker efter) ett resultat av min egen frustration mot detta kontroll samhälle som vi lever i. Som jag tror bara uppmanar till att ännu mer lagar bryts. Framförallt p.g.a att man blir så trött på att staten ska tänka åt en. Du måste se den röda tråden vart vi är påväg och jag gillar inte utsikten av (den hypotetiska) mållinjen.

Min åsikt kan anses en aning överdriven, möjligt att den också är det. Men det tänker jag inte orda om. Detta är inte mer än min åsikt i nuet, tänker inte direkt göra något drastiskt åt det, accepterar det bara.

[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Senast redigerad av kennyr den 24 augusti 2004, 15:08, redigerad totalt 1 gånger.
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Krister

Håller med dig till fullo om att utsikten av vart vi är påväg i detta samhälle som mer o mer liknar ett ryssland jag läst om... där alla springer runt med en stor tumme i röven.

Och ursäkta om du tog det som att jag placerade dig i ett fack... för det gjorde jag inte, inte ens i det som du tror jag gjorde... utan mer bara att man tröttnar på folk som klagar över alla hastighetsgränser hela tiden... de finns där för en orsak och jag anser att många av dem är rätt... säger inte att jag är hederlig vad gäller hastighetsmätaren... men det är en kalkylerad risk jag tar.

Well well... lycka till och hoppas du hittar nånstans att köra på. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

Kör:
Skriv svar