Photoprogram
Hello
Jag skulle vilja ha ett program som man kan ändra pixlar med,, har bara på paint på datorn och det suger rätt bral. Vill ha nåt som är något bättre,, med lite mer möjligheter.
Tack på förhand
Jag skulle vilja ha ett program som man kan ändra pixlar med,, har bara på paint på datorn och det suger rätt bral. Vill ha nåt som är något bättre,, med lite mer möjligheter.
Tack på förhand
Senast redigerad av Junior den 14 september 2004, 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Då är det photoshop som gäller ..
Fast det är dyrt så in i bäret.
Men det finns ett som heter paintshop pro som är riktigt bra till ett nice prise oxå.
Fast det är dyrt så in i bäret.
Men det finns ett som heter paintshop pro som är riktigt bra till ett nice prise oxå.
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
Och så läser vi reglerna magyar.........<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... owtopic=52" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=52</a>
// Iskander
// Iskander
Senast redigerad av Magyar den 15 september 2004, 20:37, redigerad totalt 1 gånger.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Jag har läst men kan inte se var jag gjort fel....?
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
Finns klart enklare program för att bara ändra storlekar på bilder (som jag förstod att du ville).
Irfanview t.ex...
Irfanview t.ex...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
<!--QuoteBegin-Magyar+14 Sep 2004, 22:40:36--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 14 Sep 2004, 22:40:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Och så läser vi reglerna magyar.........<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... owtopic=52" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=52</a>
// Iskander<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Varför har HPC en hub på DC++ då?
// Iskander<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Varför har HPC en hub på DC++ då?
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Magyar: HPC har ingen hubb... klubben kan inte ansvara för vad medlemmarna gör.
Sen ser jag inte vad Magyar gjorde för fel... han tipsade om ett program... sa inte att man skall plocka hem gratis eller ens antydde om det... snarare skrev att det är ett dyrt program.
Sen ser jag inte vad Magyar gjorde för fel... han tipsade om ett program... sa inte att man skall plocka hem gratis eller ens antydde om det... snarare skrev att det är ett dyrt program.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
han gjorde inget fel.. det är antydan på att skaffa pirat eller inehava pirat som är mot reglerna. Låt moderatorerna sköta sådant där så slipper vi att det blir förvirrningar
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Sen finns det inget olagligt med en DC hub
Däremot är det olagligt att kopiera och dela ut program.
Däremot är det olagligt att kopiera och dela ut program.
<!--QuoteBegin-Admin+16 Sep 2004, 10:36:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Admin @ 16 Sep 2004, 10:36:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sen finns det inget olagligt med en DC hub
Däremot är det olagligt att kopiera och dela ut program.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jepp, än så länge är det inte olagligt att ladda ned piratptogram, musik, filmer mm. Det olagliga är att sprida det vidare. Konstigt eller hur!? Lika konstigt som att prostituerade får sälja sex men torskarna får inte köpa dem tjänsterna. Och lika konstigt som att man får använda piratkort i parabolen men man får inte sälja det eller tillverka dem. Så köparen/användaren kan inte straffas. Så jag uppmanar faktiskt till att ladda ned så länge det är lagligt, dock behöver man inte dela med sig och på så sätt sprida det (mot eller utan betalning).
Däremot är det olagligt att kopiera och dela ut program.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jepp, än så länge är det inte olagligt att ladda ned piratptogram, musik, filmer mm. Det olagliga är att sprida det vidare. Konstigt eller hur!? Lika konstigt som att prostituerade får sälja sex men torskarna får inte köpa dem tjänsterna. Och lika konstigt som att man får använda piratkort i parabolen men man får inte sälja det eller tillverka dem. Så köparen/användaren kan inte straffas. Så jag uppmanar faktiskt till att ladda ned så länge det är lagligt, dock behöver man inte dela med sig och på så sätt sprida det (mot eller utan betalning).
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Magyar+17 Sep 2004, 14:56:00--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 17 Sep 2004, 14:56:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Admin+16 Sep 2004, 10:36:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Admin @ 16 Sep 2004, 10:36:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Sen finns det inget olagligt med en DC hub
Jepp, än så länge är det inte olagligt att ladda ned piratptogram, musik, filmer mm. Det olagliga är att sprida det vidare. Konstigt eller hur!? Lika konstigt som att prostituerade får sälja sex men torskarna får inte köpa dem tjänsterna. Och lika konstigt som att man får använda piratkort i parabolen men man får inte sälja det eller tillverka dem. Så köparen/användaren kan inte straffas. Så jag uppmanar faktiskt till att ladda ned så länge det är lagligt, dock behöver man inte dela med sig och på så sätt sprida det (mot eller utan betalning). <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tror inte det där stämmer..
Grundregeln är att all kopiering av datorprogram samt dator- och Tv-spel är förbjuden. Man får med andra ord inte ens kopiera program eller spel för eget bruk. När man laddar ner, gör man en kopia.
Jepp, än så länge är det inte olagligt att ladda ned piratptogram, musik, filmer mm. Det olagliga är att sprida det vidare. Konstigt eller hur!? Lika konstigt som att prostituerade får sälja sex men torskarna får inte köpa dem tjänsterna. Och lika konstigt som att man får använda piratkort i parabolen men man får inte sälja det eller tillverka dem. Så köparen/användaren kan inte straffas. Så jag uppmanar faktiskt till att ladda ned så länge det är lagligt, dock behöver man inte dela med sig och på så sätt sprida det (mot eller utan betalning). <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tror inte det där stämmer..
Grundregeln är att all kopiering av datorprogram samt dator- och Tv-spel är förbjuden. Man får med andra ord inte ens kopiera program eller spel för eget bruk. När man laddar ner, gör man en kopia.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-MagnusL+17 Sep 2004, 14:14:40--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL @ 17 Sep 2004, 14:14:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->När man laddar ner, gör man en kopia.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det du säger stämmer, men jag såg ett program där de sade det jag sade...
Det kanske är så att man inte får göra kopia på original.... ? Men kopia på kopia går kanske bra så man får väl ladda ned.... eh, fan vet jag. Jag vet i alla fall att det inte är straffbart att ladda ned, men däremot sprida är det. Sen har jag också hört att det man laddar ned ska raderas inom 24 timmar........
Det du säger stämmer, men jag såg ett program där de sade det jag sade...
Det kanske är så att man inte får göra kopia på original.... ? Men kopia på kopia går kanske bra så man får väl ladda ned.... eh, fan vet jag. Jag vet i alla fall att det inte är straffbart att ladda ned, men däremot sprida är det. Sen har jag också hört att det man laddar ned ska raderas inom 24 timmar........
GIMP har ju vart med i flera tester (bla i senast Mikrodatorn tror jag) med bra resultat och det är helt gratis!
<a href="http://www.download.com/The-GIMP/3000-2 ... ag=lst-0-1" target="_blank">http://www.download.com/The-GIMP/3000-2 ... lst-0-1</a>
Mvh
<a href="http://www.download.com/The-GIMP/3000-2 ... ag=lst-0-1" target="_blank">http://www.download.com/The-GIMP/3000-2 ... lst-0-1</a>
Mvh
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Magyar+17 Sep 2004, 15:24:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 17 Sep 2004, 15:24:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det kanske är så att man inte får göra kopia på original.... ? Men kopia på kopia går kanske bra så man får väl ladda ned.... eh, fan vet jag. Jag vet i alla fall att det inte är straffbart att ladda ned, men däremot sprida är det. Sen har jag också hört att det man laddar ned ska raderas inom 24 timmar........<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehe [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
det där om 24 timmar m.m. är bara skrönor, jag har jobbat med licenshantering i över 6 år. Det är olagligt att kopiera över hvudtaget, dock kan jag väl säga att det är i stort sett omöjligt att åka dit.
Men jag skulle nog hålla med Martin, gimp är trevligt. Annars kan man ju få photoshop elements för en dryg femhundring.
Hehe [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
det där om 24 timmar m.m. är bara skrönor, jag har jobbat med licenshantering i över 6 år. Det är olagligt att kopiera över hvudtaget, dock kan jag väl säga att det är i stort sett omöjligt att åka dit.
Men jag skulle nog hålla med Martin, gimp är trevligt. Annars kan man ju få photoshop elements för en dryg femhundring.
2008 wrx sti
2008 wrx sti