Ny internetanslutning - NY FRÅGA I 1.a INLÄGGET!
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Fick inkopplat mitt BBB 100/10 Fiber idag...HAHAHAHAHA va fort det går jämför med 24/1 <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Och Jimmy...håll käft jag vet att du haft det i 34239 år <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
E detta bra nog? Se bifogad bild.
<span style='color:red'>Nu gjorde jag ett test mot BBB.s server och fick detta resultatet...kan nån förklara varför det blir annorlunda och jag får 100% på bägge nu? Jag har laddat upp en ny bild, klicka och se!</span>
[attachmentid=19806]
Och Jimmy...håll käft jag vet att du haft det i 34239 år <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
E detta bra nog? Se bifogad bild.
<span style='color:red'>Nu gjorde jag ett test mot BBB.s server och fick detta resultatet...kan nån förklara varför det blir annorlunda och jag får 100% på bägge nu? Jag har laddat upp en ny bild, klicka och se!</span>
[attachmentid=19806]
Senast redigerad av Dani den 29 juni 2006, 22:04, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Nice!
Bara att vänta in nya säsongen av TUF nu då <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Bara att vänta in nya säsongen av TUF nu då <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Vart exakt ser du 100mbit där? <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Jag hade inte varit nöjd med dem siffrorna.. visst uppströms är ju bra, men ner sög ju
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga
Rickard Johansson
Rickard Johansson
- Dani
- Kontakt:
Asse: You bet <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Lynx: Eh, fattar inte?
Ricce: Något BBB kan fixa om jag klagar eller?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Dani+29 Jun 2006, 18:24:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 29 Jun 2006, 18:24:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Asse: You bet <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]302826[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej, för det är inte 100mbit du får utan, "upp till"
[right][snapback]302826[/snapback][/right]
Nej, för det är inte 100mbit du får utan, "upp till"
Stefan Karlsson
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
men vänta nu, det där är inte mycket snabbare än mitt snålcom... iof vet jag inte hur snabbt bbb SKA va men hade för mej att det ska va bra mycket snabbare.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Har du nån router eller liknande inkopplat Dani?
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga
Rickard Johansson
Rickard Johansson
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Asse+29 Jun 2006, 17:40:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse @ 29 Jun 2006, 17:40:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nice!
[right][snapback]302810[/snapback][/right]
Haha, äggsagt...
själv så väntar jag tills 1 juli då mitt 12/12Mbit bredband(100Mbit inom Gavlegårdarna, som det då heter) blir aktiverat...
[right][snapback]302810[/snapback][/right]
Haha, äggsagt...
själv så väntar jag tills 1 juli då mitt 12/12Mbit bredband(100Mbit inom Gavlegårdarna, som det då heter) blir aktiverat...
Honda Civic Type R -15
Men det är ju snabb.. han behöver inte oroa sig över att slöa ner linan om någon skulle tank ifrån honom.. det är ju det som är skit med combort och adsl.
Sen kommer han in i feta hubbar på DC++
Stefan Karlsson
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-stiivN+29 Jun 2006, 19:13:08--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 29 Jun 2006, 19:13:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men det är ju snabb.. han behöver inte oroa sig över att slöa ner linan om någon skulle tank ifrån honom.. det är ju det som är skit med combort och adsl.
[right][snapback]302851[/snapback][/right]
Party killer <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]302851[/snapback][/right]
Party killer <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Gammal räv...
- Dani
- Kontakt:
Alltså det där är väl bara procentsats?
Det säger väl inget om hur snabbt jag har? Bara att jag har sådär många procent av 100 ner och 10 ut, eller?
Det säger väl inget om hur snabbt jag har? Bara att jag har sådär många procent av 100 ner och 10 ut, eller?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Dani+29 Jun 2006, 20:14:11--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 29 Jun 2006, 20:14:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Alltså det där är väl bara procentsats?
[right][snapback]302866[/snapback][/right]
Skit samma Dani, du lär inte hänga med nymodigheter. Du är ju gubbe <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]302866[/snapback][/right]
Skit samma Dani, du lär inte hänga med nymodigheter. Du är ju gubbe <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Stefan Karlsson
- Dani
- Kontakt:
Aja, jag märker iaf att det går fortare, sen sparar jag ju nästan en hundring jämfört med mitt 24ADSL så även om jag inte har max kapacitet så kan jag trösta mig med att jag betalar mindre nu.
Och just det ja Stiivn...ät skit o dö <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
Och just det ja Stiivn...ät skit o dö <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Sant, jag äter bara grovt bröd, grovt bröd för grova runkmuskler!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
inte en dag för sent dani =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
<!--QuoteBegin-stiivN+29 Jun 2006, 20:04:26--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 29 Jun 2006, 20:04:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, bbb är inte bäst. Utan fiber är bäst.
[right][snapback]302888[/snapback][/right]
BredBandBolaget och Fiber e två helt olika saker...
Som att säga att Honda är inte bäst utan Turbo är snabbare....?! <!--emo&:blink2:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink2.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]302888[/snapback][/right]
BredBandBolaget och Fiber e två helt olika saker...
Som att säga att Honda är inte bäst utan Turbo är snabbare....?! <!--emo&:blink2:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink2.gif[/img]<!--endemo-->
Markus Persson
-
Hamlet

- Bil: B18 CRX
- Namn: Daniel Lundberg
Har du 10 eller 100mbit uplink på nätverkskortet?
Om du har en router/brandvägg imellan är den troligen boven, vanliga "privatpersonprylar" brukar inte fixa mer än ca. 10mbit.
Om du har en router/brandvägg imellan är den troligen boven, vanliga "privatpersonprylar" brukar inte fixa mer än ca. 10mbit.
Daniel Lundberg, medlem 1617, Älvängen
Har haft bbb 10/10 (fiber) sen '99.
fick 100/10 i januari i år.
kom med i matchen dani <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
fick 100/10 i januari i år.
kom med i matchen dani <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
[b]Edvin "Eddy" Eminovic [/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nice Dani, BBB via fiber is tha way to go!
Men, har du router/gateway så kolla upp så den stödjer 100mbit på wanporten (den som internet kommer in genom). För siffrorna du fått fram i testet säger att du har 10/10 och inte 100/10. Vill du ha assistans så säg till på MSN... om du har kvar mig där dvs.
Men, har du router/gateway så kolla upp så den stödjer 100mbit på wanporten (den som internet kommer in genom). För siffrorna du fått fram i testet säger att du har 10/10 och inte 100/10. Vill du ha assistans så säg till på MSN... om du har kvar mig där dvs.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
det jag hittat som stöder mest är 80mbit throughoutput hittar nån med mer så säg till
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Linksys med annan firmware stödjer nästan 100... stänger man av alla brandväggsprylar och sånt så blir det bättre hastighet.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
-
Swift
Vanliga routrar som man handlar i butik pallar inte 100mbit anslutningar(Står oftast Cable/ADSL router på speccarna).
Har hittat en Router från företaget <a href='http://www.celan.com/' target='_blank'>http://www.celan.com/</a> som hade en passtrough wan-lan på 98mbit med QoS(trafikprioritering).
Men inte lyckats få hem en, och nu verkar dom ha nån ny produktserie :/.
Tomshardware har lite nyttiga grejjer
<a href='http://www.tomsnetworking.com/2006/03/3 ... page2.html' target='_blank'>http://www.tomsnetworking.com/2006/03/3 ... e2.html</a>
Har hittat en Router från företaget <a href='http://www.celan.com/' target='_blank'>http://www.celan.com/</a> som hade en passtrough wan-lan på 98mbit med QoS(trafikprioritering).
Men inte lyckats få hem en, och nu verkar dom ha nån ny produktserie :/.
Tomshardware har lite nyttiga grejjer
<a href='http://www.tomsnetworking.com/2006/03/3 ... page2.html' target='_blank'>http://www.tomsnetworking.com/2006/03/3 ... e2.html</a>
Senast redigerad av Swift den 30 juni 2006, 12:24, redigerad totalt 1 gånger.
Den här produkten från D-Link stödjer 10/100 från WAN-porten.
<a href='http://www.dlink.se/?go=gNTyP9CgrdFOIC4 ... 0Sse7ZaIE=' target='_blank'>Länk till produkten!</a>
<a href='http://www.dlink.se/?go=gNTyP9CgrdFOIC4 ... 0Sse7ZaIE=' target='_blank'>Länk till produkten!</a>
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Swift
men det är en dlink, och man skall alldrig i livet köpa en dlink.
Är som att handla solrosolja och hälla i bilen <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->.
Allvarligt, jobbar med bredband och är det något vi har problem med så är det folk som använder dlink.
Är som att handla solrosolja och hälla i bilen <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->.
Allvarligt, jobbar med bredband och är det något vi har problem med så är det folk som använder dlink.